Ja, gu er jeg så. På vores kommune og dem der sidder og træffer beslutninger omkring pasning af vores små poder.
Min søn's elskede DP er blevet fyret. Med den begrundelse at der ikke er nok børn i området. Forståeligt nok, hvis det så bare lige var tilfældet. Her er rigeligt med børn.
Lidt historie : Vi havde behov for en plads d 1/8 2012 og fik da også en plads tilbudt. Bare i anden by, hvor det rent fysisk ville være umuligt for mig at aflevere, pågrund af at min mand bruger vores bil og de offentlige transportmidler, er så godt som ikke eksisterende herud på landet. Nå, men vi takker nej og rykker datoen til 1/10 2012, samtidig med at jeg jo så bliver nødt til at "melde mig ud af samfundet" og blive hjemme og passe vores søn = jeg har ingen indtægt. Vi får da også tilbudt en ny plads, men igen i anden by og må igen takke nej.
Langt om længe (efter 8 måneder ialt) får vi så d 1/4 2013 tilbudt en plads her i byen og glæden er stor. Vores dreng begynder og han stortrives. Alt er fryd og gammen. I 6 måneder, for nu har de fyret vores DP. Så hvad nu?
Dp'en har godt nok, 6 måneders opsigelse, så hvis alt går vel, så har vi da pasning heri byen indtil Maj, 5 måneder førend at vores dreng skal starte i børnehave. Skal han virkelig til at rives op med rode og flyttes, for 5 måneder? (I teorien kun 4 måneder, da han holder 1 måneds sommerferie) Og hvor kommer han hen?
Kan til nød gå med til det, hvis det bliver her i byen, for her kender han alle de andre DP'er og børn. Og de er alle sammen nogle rigtig dejlige DP'er og han vil jo stadig have en hverdag, sammen med de børn som han kommer til at følges vidre med i børnehaven.
Men for fanden, hvis de endnu en gang tilbyder plads i en anden by, ja, så får de helved at føle. Skal han til at starte op i en fremmed by, med fremmede omgivelser, voksne og børn, for bare 5 måneder senere igen blive revet op med rode igen + det stadig er fysisk umuligt for os at aflevere så langt væk.
Armen, jeg er rasende, frustreret, ked af det og helt rundt på gulvet.
Undskyld at det blev langt, og ved også godt at I ikke kan gøre hverken til eller fra, men jeg havde bare sådan brug for luft.