Erfaringer med tekstilfarve?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.707 visninger
8 svar
2 synes godt om
8. oktober 2013

EnSødMor

Jeg har 4 af disse skønne stole - desværre er de hvide betrække ved at blive rigtig grimme, har vasket dem mange gange og nogle gange i klorin, men de er bare ikke så flotte mere! 

Vil gerne spare penge istedet for at købe nye betræk til dem, så derfor tænker jeg tekstilfarve?! Vil farve dem sorte, men hvordan gør jeg? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Kløver

Du kan købe farve til vaskemaskinen i Matas, og det bliver super flot, selv gjort det ved to små børnestole, hvor jeg friskede farven op, de har mange fede farver

Anmeld

8. oktober 2013

EnSødMor

Maja84 skriver:

Du kan købe farve til vaskemaskinen i Matas, og det bliver super flot, selv gjort det ved to små børnestole, hvor jeg friskede farven op, de har mange fede farver

Okay - kan du evt. Finde et link til det? Og smitter farven ikke af? 

Anmeld

8. oktober 2013

stjernehimmel

Maja84 skriver:

Er det til vaskemaskine man skal bruge det i? Og hvad gør man bagefter ve næste vask hvis det er så det ik farver andet end planlagt? 

Anmeld

8. oktober 2013

Kløver

EnSødMor skriver:

Okay - kan du evt. Finde et link til det? Og smitter farven ikke af? 

Har ikke link men har selv købt det i vores Matas, man kommer farve og salt i maskinen med stoffet, og følger anvisningen, og jeg vaskede en tom vask efter og så en mørk vask og der var ihvertfald ingen farverester

Anmeld

8. oktober 2013

Kløver

stjernehimmel skriver:

Er det til vaskemaskine man skal bruge det i? Og hvad gør man bagefter ve næste vask hvis det er så det ik farver andet end planlagt? 

Har ikke link men har selv købt det i vores Matas, man kommer farve og salt i maskinen med stoffet, og følger anvisningen, og jeg vaskede en tom vask efter og så en mørk vask og der var ihvertfald ingen farverester

Anmeld

9. oktober 2013

Hyacinth

Jeg har 4 af disse skønne stole - desværre er de hvide betrække ved at blive rigtig grimme, har vasket dem mange gange og nogle gange i klorin, men de er bare ikke så flotte mere! 

Vil gerne spare penge istedet for at købe nye betræk til dem, så derfor tænker jeg tekstilfarve?! Vil farve dem sorte, men hvordan gør jeg? 

Du kan købe det i Matas.
Du skal dosere groft salt og farve efter tøjets vægt(så vidt husker)
Du kan farve alt bomuldstekstil. Vær opmærksom på om sytrådene også er bomuld - du risikerer, at de får en anden farve, hvis de ikke er 100 % bomuld.

Jeg prøvede at farve flere hvide ting sort. De meste gik fint, men noget af tøjet fik orange sytråde og på andet tøj forblev de hvide.

i øvrigt er det smart, hvis du kører en kogevask igennem efterfølgende.

God fornøjelse

Anmeld

9. oktober 2013

Dot D

Bare lige for at vise dig et eksempel, jeg farvede en bluse i sidste uge, den kom til at se sådan ud...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. oktober 2013

EnSødMor

Dot D skriver:

Bare lige for at vise dig et eksempel, jeg farvede en bluse i sidste uge, den kom til at se sådan ud...

Ej hvor fint! Især fordi hvid har en tendens til at blive kedelig og trist at se på... :-)

jeg må prøve at smutte i matas  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.