Arbejde og familieliv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

474 visninger
9 svar
1 synes godt om
8. oktober 2013

Sujan

Jeg er startet på elevplads her d. 1 oktober. Jeg er så glad for det.
Men både jeg og min kæreste har rigtig lang transport tid hver dag.

Før jeg startede var jeg ledig. Så er lækkert at komme i gang med noget.
Da jeg fik elevpladsen vidste jeg at hverdagen kunne være svær at få til at hænge sammen. Her indtil 1 januar er jeg nødt til at aflevere vores datter på 1,5 år til farmor og farfar som så aflevere hende i dagpleje. For jeg skal simpelthen så tidligt afsted.
Min kæreste kan heller ikke aflevere for han køre også rigtig tidligt, så han kan være hjemme til at hente hende om eftermiddagen.
Hvis han af en eller anden grund ikke kan hente, står igen farfar og farmor for at hente.
Et er at det er hårdt så man bliver fysisk træt. Man er oppe meget tidligt og sent hjemme.

Men det værste er at jeg savner min datter så meget. Jeg har så dårlig samvittighed over for hende. At hun skal tidligt op og ud af døren. At jeg kun lige er hjemme til at spise, bade og putte hende (ca 1,5 time)
Så har kun ca 2,5 time med hende hver dag. Det gør så ondt indeni.
Jeg er ofte rigtig ked af det på vej hjem fra arbejde fordi jeg ikke synes det er fair overfor hende.
Fra 1 januar kan jeg dog selv aflevere hende om morgen da DP kan rykke sin åbningstid. Så skal hun i det mindste ikke være flere steder om morgenen.

Jeg er færdig i august 2015 og håber derefter på et job tættere på.
Men der er så lang tid til og ved ikke om jeg kan holde det ud så længe

Når jeg er på arbejdet tænker jeg ikke så meget over det. Er ikke træt eller noget og kan virkelig godt lide at være der...

Andre med erfaringer eller nogle meninger omkring dette emne???
Hvordan får i familielivet til at hænge sammen med lange arbejdstider??
Har i også dårlig samvittighed? Bliver det bedre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Misscbn

Sujan skriver:

Da jeg fik elevpladsen vidste jeg at hverdagen kunne være svær at få til at hænge sammen. Her indtil 1 januar er jeg nødt til at aflevere vores datter på 1,5 år til farmor og farfar som så aflevere hende i dagpleje. For jeg skal simpelthen så tidligt afsted.
Min kæreste kan heller ikke aflevere for han køre også rigtig tidligt, så han kan være hjemme til at hente hende om eftermiddagen.
Hvis han af en eller anden grund ikke kan hente, står igen farfar og farmor for at hente.
Et er at det er hårdt så man bliver fysisk træt. Man er oppe meget tidligt og sent hjemme.

Men det værste er at jeg savner min datter så meget. Jeg har så dårlig samvittighed over for hende. At hun skal tidligt op og ud af døren. At jeg kun lige er hjemme til at spise, bade og putte hende (ca 1,5 time)
Jeg er ofte rigtig ked af det på vej hjem fra arbejde fordi jeg ikke synes det er fair overfor hende.
Fra 1 januar kan jeg dog selv aflevere hende om morgen da DP kan rykke sin åbningstid. Så skal hun i det mindste ikke være flere steder om morgenen.

Når jeg er på arbejdet tænker jeg ikke så meget over det. Er ikke træt eller noget og kan virkelig godt lide at være der...

Jaaa her aflevere jeg selv kl 7 om morgenen og min mor henter ham hver dag i DP da jeg ikke selv kan nå det.

kan sagtens have en arb uge på 40-50 timer +/- og det er hårdt jeg er alene med min søn og på gode dage har jeg 1½-2 timer med ham og det er så hvor der også skal laves mad og den slags.. men sådan er det selvom man har dårlig samvittighed for pengene skal jo ind 

Anmeld

8. oktober 2013

Clisolka

Jeg kender det udemærket godt!!! 

Jeg selv har fuldtidsarbejde - med (hold fast) 2 timers transport med DSB hver vej, dvs. 4 timers transport dagligt... 

Her klarer vi den selv - ingen bedsteforældre til at aflevere eller hente. 

Min kæreste er "heldigvis" i aktivering i et par timer dagligt, så han står for at både aflevere Bella og hente hende igen. Jeg er så heldig at jeg kan tage hjemmearbejde 1-2 dage om ugen, så er jeg med til at aflevere og hente. 

Den første tid efter jeg kom tilbage på arbejdet efter barslen med min ældste havde jeg SÅ dårlig samvittighed, men pengene skulle jo ind 

Nu er jeg så gået på barsel med lillebror, så jeg får en del mere tid med hende nu - og det er lækkert! Så jeg nyder den ekstra  tid herhjemme med hende. 

Når jeg skal tilbage på arbejdet engang til næste år, så er planen at jeg skal gå ned i tid, for nu har vi 2 

Aftensmaden har jeg aldrig skullet tænke på, for min kæreste elsker at lave mad  

Anmeld

9. oktober 2013

Sujan

blankholm skriver:

Jaaa her aflevere jeg selv kl 7 om morgenen og min mor henter ham hver dag i DP da jeg ikke selv kan nå det.

kan sagtens have en arb uge på 40-50 timer +/- og det er hårdt jeg er alene med min søn og på gode dage har jeg 1½-2 timer med ham og det er så hvor der også skal laves mad og den slags.. men sådan er det selvom man har dårlig samvittighed for pengene skal jo ind 

Ja okay så har du meget at se til.. Dejlig du kan få hjælp til at hente..
Er heller ikke meget tid du har med dit barn, men ja det skal jo tjenes penge

Anmeld

9. oktober 2013

Sujan

Babymor1013 skriver:

Jeg kender det udemærket godt!!! 

Jeg selv har fuldtidsarbejde - med (hold fast) 2 timers transport med DSB hver vej, dvs. 4 timers transport dagligt... 

Her klarer vi den selv - ingen bedsteforældre til at aflevere eller hente. 

Min kæreste er "heldigvis" i aktivering i et par timer dagligt, så han står for at både aflevere Bella og hente hende igen. Jeg er så heldig at jeg kan tage hjemmearbejde 1-2 dage om ugen, så er jeg med til at aflevere og hente. 

Den første tid efter jeg kom tilbage på arbejdet efter barslen med min ældste havde jeg SÅ dårlig samvittighed, men pengene skulle jo ind 

Nu er jeg så gået på barsel med lillebror, så jeg får en del mere tid med hende nu - og det er lækkert! Så jeg nyder den ekstra  tid herhjemme med hende. 

Når jeg skal tilbage på arbejdet engang til næste år, så er planen at jeg skal gå ned i tid, for nu har vi 2 

Aftensmaden har jeg aldrig skullet tænke på, for min kæreste elsker at lave mad  

Tak for dit svar..
Må være rart i kan klare det selv med hente og bringe.. Er heller ikke rart ikke at kunne selv. Det går mig på. Men må være glad for at jeg har nogle gode bedsteforældre der vil hjælpe.

Jeg har selv 2 timer hver vej med transport. Min kæreste har 1-1,5 time hver vej.. Men han tager så endnu tidligere afsted end mig for at kunne nå hjem og hente om eftermiddagen.

Men dejligt at høre det kan fungere for andre. Så burde det også kunne komme til at fungere her.... Men nøj hvor er det dog hårdt

Anmeld

9. oktober 2013

Misscbn

Sujan skriver:

Ja okay så har du meget at se til.. Dejlig du kan få hjælp til at hente..
Er heller ikke meget tid du har med dit barn, men ja det skal jo tjenes penge

jaa det hårde er så bare at han næsten er mere knyttet til min mor end jeg til tider men, sådan er det desværre bare da han i hverdagene ser hende mere end mig

men jaa pengene skal ind men er bare glad for at have et job

Anmeld

9. oktober 2013

B&J

dejligt du har nogle til at hente hvis det hele skulle brænde på jeg er så heldig jeg har fået lov at møde kl 8 så jeg kan nå at aflevere da min kæreste skal møde på arbejde kl 07,

også har han heldigvis fri kl 15 så han henter kl 15.30 ca og jeg har tit først fri kl 17-eller mere

Anmeld

9. oktober 2013

Sujan

B&J skriver:

dejligt du har nogle til at hente hvis det hele skulle brænde på jeg er så heldig jeg har fået lov at møde kl 8 så jeg kan nå at aflevere da min kæreste skal møde på arbejde kl 07,

også har han heldigvis fri kl 15 så han henter kl 15.30 ca og jeg har tit først fri kl 17-eller mere

Mine arbejdstider er 8-15.30 så er perfekte... Hvis jeg bare arbejdede tættere på.. Men har 2 timers transport hver vej

Anmeld

9. oktober 2013

B&J

Sujan skriver:

Mine arbejdstider er 8-15.30 så er perfekte... Hvis jeg bare arbejdede tættere på.. Men har 2 timers transport hver vej

nej det er godt nok træls men ja sådan er det jo jeg har heldigvis kun max 3-5 minutter på en cykel på arbejde og min kæreste har  15minutter på en cykel så vi er heldige

Anmeld

9. oktober 2013

De3Guldklumper

Sujan skriver:

Vi har valgt at pakke den dårlige samvittighed væk - den hjælper ikke til noget godt alligevel.

Vi priotere at have to jobs hvor vi er glade for at være og vores unger er afsted i sfo/bh fra 7.00-7.30 til 17.00.

De få timer vi så har om aftenen med ungerne udnytter vi så til fulde. Ingen tv, kun når der laves mad, og så læses der en bog eller hvad de nu lige har lyst til inden de bliver puttet mellem 19.00 og 20.00.

Så her fungere det fint fordi vi har fundet ro i vores valg og der skal jo tjenes penge hvis vi ønsker at indfri nogle drømme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.