Overvejer at droppe en veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
9 svar
5 synes godt om
8. oktober 2013

Anonym trådstarter

Men det er et svært valg da jeg ikke har mange veninder

Hun har simpelthen det vildeste temperament og vi har efterhånden kendt hinanden nogle år, men tror ikke jeg orker mere.

Jeg skal altid passe på med hvordan jeg formulerer tingene for hun ser nærmest spøgelser alle vegne og er utrolig usikker. Hvis ikke jeg sender en smiley i en sms tror hun straks jeg er sur. Jeg tager mig selv i at undskylde noget hun er blevet sur over selvom der intet er at være sur over Har man så ikke tabt sig selv?

Jeg går altid og har ondt i maven over om hun nu er sur over noget. Hvad er det så for et venskab??

Jeg tøver bare fordi at hvis jeg nævner det, bliver der virkelig ballade! Det synes jeg bare heller ikke at jeg magter for det skal være det helt store drama når det er hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes ikke man behøver at slutte et venskab på den måde. Kan du ikk bare lade det løbe ud i sandet? Lad vær at kontakt hende, og når hun kontakter dig, så hav lidt for travlt til at ses eller lign? 

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Synes ikke man behøver at slutte et venskab på den måde. Kan du ikk bare lade det løbe ud i sandet? Lad vær at kontakt hende, og når hun kontakter dig, så hav lidt for travlt til at ses eller lign? 

Tror ikke rigtig jeg kan nøjes med at gøre det på den måde. Hun vil helt sikkert gøre alt for at lave ballade og spørge ind til hvorfor jeg ikke giver lyd fra mig. Men jeg kan da forsøge.

Anmeld

8. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Tror ikke rigtig jeg kan nøjes med at gøre det på den måde. Hun vil helt sikkert gøre alt for at lave ballade og spørge ind til hvorfor jeg ikke giver lyd fra mig. Men jeg kan da forsøge.

Altså hvis du gerne vil have hende ud af dit liv, så er det vel ligegyldigt om hun bliver mobset over at du ikk kontakter eller har tid til hende? Måske er du så heldig at HUN så melder ud at hun ikke gidet DIG mere? Og så er du ude af det 

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Altså hvis du gerne vil have hende ud af dit liv, så er det vel ligegyldigt om hun bliver mobset over at du ikk kontakter eller har tid til hende? Måske er du så heldig at HUN så melder ud at hun ikke gidet DIG mere? Og så er du ude af det 

Det har du ret i, sådan har jeg ikke set på det

Men det er også lidt svært for vi hygger helt vildt når vi er sammen

Anmeld

8. oktober 2013

...,

Nu går jeg personligt meget op i at man er ærlig.. Fortæl hvordan du har det, og se om hun vil ændre på det? Ellers må du fortælle hende at jeres venskab ikke kan fortsætte da det påvirker dig rigtig meget..

Kan sleet ikke følge folk i at man bare la det glide hen og springer over hvor gærdet er lavest.. Hun fortjener da en forklaring, hun er din veninde og måske hun vil tænke over det fremover uanset om i fortsætter jeres venskab eller afslutter det

Anmeld

8. oktober 2013

Anonym trådstarter

Februar-Baby<3 skriver:

Nu går jeg personligt meget op i at man er ærlig.. Fortæl hvordan du har det, og se om hun vil ændre på det? Ellers må du fortælle hende at jeres venskab ikke kan fortsætte da det påvirker dig rigtig meget..

Kan sleet ikke følge folk i at man bare la det glide hen og springer over hvor gærdet er lavest.. Hun fortjener da en forklaring, hun er din veninde og måske hun vil tænke over det fremover uanset om i fortsætter jeres venskab eller afslutter det

Normalt ville jeg være helt enig med dig, hader selv når folk bare trækker sig uden forklaring. MEN uha det ville slet ikke gå at jeg nævnte det for hende. Hun er sådan overfor alle og hun ville simpelthen bide hovedet af mig hvis jeg kom ind på det. Ved 100% at det ikke er noget hun ville være i stand til at ændre.

Anmeld

8. oktober 2013

EnGodMor

Ville være ærlig over for hende. 

I er jo voksne mennesker, så sig det som det er, noget lignende det du har skrevet her. Og sig til hende at hvis ikke det bliver lavet om, så lyster du ikke et venskab mere. 

Da det er noget du går rundt og får ondt i maven over hver gang. Håber i finder den rette løsning

Anmeld

8. oktober 2013

...,

Anonym skriver:

Normalt ville jeg være helt enig med dig, hader selv når folk bare trækker sig uden forklaring. MEN uha det ville slet ikke gå at jeg nævnte det for hende. Hun er sådan overfor alle og hun ville simpelthen bide hovedet af mig hvis jeg kom ind på det. Ved 100% at det ikke er noget hun ville være i stand til at ændre.

Så har du vel også selv svaret på hvad du skal gøre?

Jeg står dog stadig ved mit svar, så må hun jo blive sur.. -so what?? Du har i det mindste været ærlig og gir hende chancen for at ændre det..

Anmeld

8. oktober 2013

Malene76

Anonym skriver:

Men det er et svært valg da jeg ikke har mange veninder

Hun har simpelthen det vildeste temperament og vi har efterhånden kendt hinanden nogle år, men tror ikke jeg orker mere.

Jeg skal altid passe på med hvordan jeg formulerer tingene for hun ser nærmest spøgelser alle vegne og er utrolig usikker. Hvis ikke jeg sender en smiley i en sms tror hun straks jeg er sur. Jeg tager mig selv i at undskylde noget hun er blevet sur over selvom der intet er at være sur over Har man så ikke tabt sig selv?

Jeg går altid og har ondt i maven over om hun nu er sur over noget. Hvad er det så for et venskab??

Jeg tøver bare fordi at hvis jeg nævner det, bliver der virkelig ballade! Det synes jeg bare heller ikke at jeg magter for det skal være det helt store drama når det er hende.

Jeg ville til en hver tid foretrække sandheden. Den gør ondt, men at lade som ingenting eller lade det glide ud i sandet, når det er en bevidst plan, synes jeg faktisk ikke er særlig pænt gjort. 

Nogle gange udvikler man sig i forskellige retninger og kan man ikke rumme den forskellighed, så kan man jo stoppe det venskab. Jeg tror jeg ville gøre en indsats for at redde det venindeforhold, hvis den pågældende veninde var en nær veninde. Måske er der ting der gør, at du måske kan være den der Har overskuddet til at pleje venskabet for en periode, hvis veninden er meget hængt op. Det er vel også noget rigtige venner gør for hinanden. At den ene er stærk for den anden i en periode? På trods af temperamentet, så ville jeg igen prøve at tale med hende og fortælle hende ærligt hvordan du har det. 

Håber I finder ud af det. 

Kh. Malene 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.