Når barnet slår hovedet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.226 visninger
3 svar
4 synes godt om
8. oktober 2013

AnneMaria

Ja nu kravler min dreng på livet løs og rejser sig op af alt... Og det sker jo nogen gange at han slår sig. Men hvordan er det nu, når de har slået hovedet? De må ikke sove lige med det samme efter? (hvor langt tid skal der gå før de må sove), og man skal holde op med at de ikke kaster op eller virker sløve... og om de skriger med det samme, når de slår hovedet. Andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

Ciss

Med mindre han falder ned af en trappe f eks eller slår hovedet i en stenkant, er det ikke sansynligt, at han slår sig så hårdt, at han er i fare for hjernerystelse, sålænge han kun kravler.

Jeg har kun en gang oplevet det med mine to, og det var da Lillebror var kravlet op ad en brat trappe med metalkanter på trinene. Han faldt ned fra ca 1,5 meters højde med hovedet først ned i en af kanterne og måtte syes med fire sting. Lægen, som undersøgte ham mente ikke, at han havde hjernerystelse, men for en sikkerheds skyld skulle vi holde øje med ham. Heldigvis havde han ikke fået det, og efter en god nattesøvn var han tilbage i fuld fart i børnehaven og lod sig ikke mærke med plaster og sting i hovedet.

Normale fald fra deres egen højde eller ved at de kolliderer med et bordben sker der ikke det store ved bortset fra blåmærker.

Du lærer hurtigt at genkende barnets måde at græde eller reagere på, så du kan skille imellem, om det er alvorligt eller ikke. Hvis dine alarmklokker ringer og barnet reagerer anderledes/voldsommere end normalt, så er det en rigtig god ide ikke at stå alene med det. Ved mistanke om hjernerystelse vil jeg altid ringe til lægen. Så bliver man også opdateret på, hvad man skal se efter, hvis der er fare for den slags.

Anmeld

8. oktober 2013

Mother-love

Det er meget sjældent små børn får hjernerystelse. Med mindre som en anden skriver at de virkelig slår sig på en sten kant eller falder ned af en trappe eller lign.
Selvom de skulle kaste op er ikke nødvendigvis et tegn på hjernerystelse da det kan være en reaktion på forskrækkelse og de bliver meget ked af det.
F.eks kaster Isabella op hvis hun bliver meget ked af det. Det har jeg også altid gjort. Men vi har altid gjort det at vi self holder øje med Isabella hvis hun falder og slår hovedet. Og hvis hun ikke bliver dårlig som i bleg og opkastninger og svær at komme i kontakt med gør vi ikke noget. Det var det vi fik afvide en dag vi var på skadestuen med hende netop fordi hun havde kastet op.

Nu lavede Isabella bl.a. Lige et stunt imorges hvor hun stillede sig op på en stol ude på altanen trods det jeg lige havde sagt hun ikke skulle ( hun er 2,4år) og det resulterede i at hun gled og først slog hagen ned i bordet og bagefter faldte bagover og bankede hovedet ned i jernskinden til teressedøren der skete ikke noget andet end et lille blå mærke under hagen. Men jeg holdte øje med hende. Og der vidste ingen tegn på noget var sket. Hun fik ikke engang en bule. Hvilket jeg godt kunne undre mig lidt over

Men som sagt hold øje med barnet og hvis du føler dig utryg så ring på skadestuen og hør deres vudering

Anmeld

8. oktober 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ej puha er glad for de ikke er så skrøbelige med det med at slå sig...

vores søn har godt nok haft heftige blå mærker alle steder på kroppen efterhåndende uden at der har været andet...

f.eks. da han stod i sofaen og så gled så han hamrede panden ned i en kommode der lige var 2 cm højere end sofaryggen... Han fik oven i købet 2 dybe røde linier i panden hvor han havde ramt... men der var intet sket... men damn hvor så han ud og hvor fik jeg det dårligt hver gang jeg så ham selvom jeg ingen jordisk chance havde haft for at forhindre det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.