Stress - Dårlige sædkvalitet... Er der håb? ICSI

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

518 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. oktober 2013

Tessa

Hej Alle

Vi er lige startet i behandling. Jeg er ret frustreret og min mand tror vi bliver gravide i første "hug" ligesom han også troede vi ville blive det på naturligvis.

Han prøver at trøste mig med at når der ikke er noget galt med mig så skal det nok lykkedes. Men hvad er jeres erfaringer?

• Er der større chance for det lykkedes når det "bare" er ham?
  • Og når jeg stadig ikke er ovre min stress? Formindsker det så mulighederne?

Ved godt jeg er ret pesimistisk men håber der er større chancer end jeg frygter. Lægen siger jo 60-65% chance.

Og ved I hvad koster det at bliver i privat klinikker?

Håber på jeres opmuntring og hjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2013

modesty

Tessa skriver:

Hej Alle

Vi er lige startet i behandling. Jeg er ret frustreret og min mand tror vi bliver gravide i første "hug" ligesom han også troede vi ville blive det på naturligvis.

Han prøver at trøste mig med at når der ikke er noget galt med mig så skal det nok lykkedes. Men hvad er jeres erfaringer?

Ved godt jeg er ret pesimistisk men håber der er større chancer end jeg frygter. Lægen siger jo 60-65% chance.

Når du siger stress hvad mener du så? Som i at du er sygemeldt med stress, at du er stresset over behandlingen eller hvordan?

Anmeld

8. oktober 2013

Putomanen

Her var det manden, som var årsag til problemet. Han har stærkt nedsat sædkvalitet, på en dårlig dag 100.000 og en god dag 200.000. Alligevel er det lykkes mig at blive gravid gennem icsi.

Med hensyn til stress tror jeg du skal tænke godt over det, eventuelt tag en snak med din læge. Det er rigtig hårdt med alt medicinen og bivirkninger, som i sig selv kan give nogle hårde op- og nedture. Så det skal du mentalt være rustet til.

Statistikken siger vist at det lykkes for 75 % i behandling at få et barn.

Med hensyn til privatklinik varierer prisen lidt, men en pakke med 3 forsøg ligger omkring 45.000 kr.

Jeg håber det gav svar på lidt af dine spørgsmål.

Held og lykke med det hele!

Anmeld

8. oktober 2013

Wimmie

Tessa skriver:

Hej Alle

Da jeg var i behandling var det også fordi min mand havde dårlig sædkvalitet - jeg fejlede ikke noget og det lykkedes i første forsøg 

Ang. stress - hvis du mener alvorlig stress med sygemeldinger osv. så ville jeg nok overveje at udskyde behandlingen lidt, for selve behandlingsforløbet kan godt give anledning til mere stress og bekymringer og evt. flere nedture - især hvis man skal igennem flere forsøg.
Det hjælper at være mentalt ovenpå - synes i hvert fald at du skal snakke med lægen om det.

Anmeld

8. oktober 2013

Tessa

tak for jeres svar

Ja jeg har været sygemeldt med stress og var startet på fuld tid men er nu gået ned på halv tid... -tror lige jeg snakker med lægen om det igen.

Anmeld

8. oktober 2013

**Ønskebabyen

Hej Alle

Vi har været igennem ICSI, pga. dårlig sædkvalitet hos kæresten. Jeg havde selv en lille forventning/forhåbning om at det ville ske i første forsøg, for jeg fejlede jo intet. Tværtimod, jeg fik så meget ros når de scannede mig.

Men bare fordi jeg ikke fejlede noget, er det desværre ikke ensbetydende med at det kommer til at gå hurtigere. Husk på alt den medicin du skal tage også. Det gør jo også noget ved kroppen. Vi fandt f.eks. ud af at de hormoner jeg fik, reagerede jeg ikke helt korrekt på, så trods der blev taget 14 æg ud første gang, var der kun 3 der blev til noget. Her fik vi så et lagt op og to i fryseren. Det blev til en negativ bp. I andet forsøg fik jeg igen taget 14 æg ud, men ingen af dem var brugbare, netop pga. hormonerne. Vi valgte så at forsøge med fryseæggene, og de overlevede begge og blev lagt op, og nu er jeg 26 uger henne

Og selvfølgelig skal det nok lykkedes for jer, selvom i skal direkte til ICSI (det kom vi også!). Der skal jo altså kun bruges én sædcelle til hvert af dine udtagne æg, så det skal der nok være.

Mht. stress. Så er det jo aldrig en god forudsætning at være stresset. Det er meget vigtigt at du kan slappe af igennem forsøgene. 

Mit råd til jer; Ta' en dag af gangen. Det er en ny verden i skal til at forholde jer til, og det kan være hårdt indimellem. Og hvis det ikke skulle lykkedes i første forsøg, så skal det nok komme.

Anmeld

9. oktober 2013

Tessa

Det lyder da heldigvis til at I alle er blevet gravide  Og det er meget betryggende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.