Diana2013 skriver:
Jeg har termin d 15/12 og kan jo nemt risikere at føde juleaften. Så jeg tænker om nogen har erfaringer med dette, altså er der chance for de vil sætte en igang før? Er der lige så mange på arbejde i julen, som der er uden for højtider. Da jeg er første gangs fødende, kan man så godt sige at man gerne vil hjem så snart at amningen går godt, så man ikke behøver være der de 2 dage på sygehuset/barselsgangen osv. Håber der er nogen der vil dele erfaringer. Hvordan er det med de papir man skal sende ind når der er "ferie lukket" til sit sogN. Hvad med den sprøjte den lille skal have senest nogen dage efter fødselen, og sundhedsplejsken.
har ikke selv født i december men vil prøve at svare dig så godt som muligt
Ved ikke helt om de vil sætte dig igang før tid på det grundlag, men chancen for at de sætter dig igang juleaften tror jeg er minimal pga travlhed
men tag en snak med din JM om hvordan og hvorledes det kommer til at forløbe så tæt på jul.
Mht personale i julen så tror jeg ikke der er helt så mange som normalt på arbejde da det jo koster rimeligt meget at have så mange på arbejde sådan en dag som juleaften, det er lidt det samme som i weekenderne tror jeg.. altså der er lidt mindre personale men der skal nu nok være den hjælp at hente man behøver 
Det med om du må tage hjem før der er gået 2 dag.. Ja det må du gerne.. i princippet kan du tage hjem når det passer dig da de ikke kan tvinge dig til at blive... det er blot et tilbud man som førstegangsfødende får, for at komme bedst muligt fra start og der er hjælp at hente lige i nærheden.. så det er faktisk kun op til dig hvornår du mener du er klar til at tage hjem
Den prøve dit barn skal have taget 2 døgn efter fødslen behøver du ikke at blive på sygehuset for.. du kan sagtens tage hjem og så komme ind på sygehuset igen når prøven skal tages.. og selvom det er i julen vil der altid være personale til at lave denne prøve for den skal jo laves uanset hvornår på året man føder 
mht papirene så tror jeg ikke det kommer sig så nøje at der er ferie lukket, så længe du har skrevet under og sendt papirene inden for den angivne tidsfrist som står på papiret.. du kan jo ikke gøre for at de har lukket.. hvis bare du har gjort dit og sendt papirene så tror jeg bare de ordner det når ferien er slut
men du kan evt lige give dit sogn et kald for at være på den sikre side 
og sundhedsplejersken kontakter dig kort efter fødslen og ramler det sammen med juledagene så kontakter hun dig højst sansynligt den første arbejdsdag efter jul
( min sundhedsplejerske kom bla. samme dag som hun ringede til mig 4 dage efter fødslen )
Håber det kunne hjælpe dig lidt
Anmeld