A&F skriver:
Som muslim tror jeg på at livet er en test på vores tro, om det er godt og ondt. Vi testes stadig selvom vi har heldet med os i alt. Så er testen nok om vi husker hvem der har givet os de goder, mm, og at man husker andre der intet har, og så hjælper dem, eller blot ignorer dem, og dermed dumper. Hvor dem der bare bare er ramt af nedture, testes på deres lid og tro på, at det vil gå dem bedre i det næste liv og defor være taknemmlig for det de har oplever i denne verden. Fx mange muslimer i krig har stadig tillid til deres Skaber, at der er en mening med alt 
Nu er jeg ikke muslim men kristen, og kan nikke genkende til essensen. Ting sker af en årsag selvom man ikke ser det i øjeblikket, der er få tilfælde hvor jeg ikke ser en mening med det, feks forældre der må lægge deres børn i graven
Jeg kender feks en ældre herre, som var meget forstokket, og folk hadede når han var med til sammenkomster, han blev syg, og har kæmpet en del, og har ændret meget på hans livssyn, han er trods sygdom, et langt gladere menneske og hyggelig at være sammen med, og man kan mærke han nu nyder andres selskab og er glad når han tager hjem, hvor han altid var bitter før.
Anmeld