Vi er blevet ringet op..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.033 visninger
8 svar
7 synes godt om
7. oktober 2013

MortilElias2010

Og blevet spurgt om vi vil være kontaktfamilie for to grønlandske tvillingedrenge der er på efterskole her i Danmark hvis første kontaktfamilie har fravalgt sig at være det. 

Jeg har selvfølgelig siden min ManD blev spurgt igår og fortalte mig det imorges undersøgt det nærmere via Google og har ringet til en kontaktperson for grønlandske børn på efterskole i Danmark ang. hvad det vil betyde at være kontaktfamilie og jeg er ikke skræmt, finder det faktisk rigtig rigtig spændende. I aften skal manden og jeg snakke om det - er åben for muligheden, men glæder mig til at høre min mands mening (det er ham der har været på Grønland og kender de pågældende familier tilknyttet) 

Så spændende dag indtil videre  

Har nogen af jer kendskab til det at være kontaktfamilie for grønlandske børn? Så efterlad endelig gode råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

Rikke S

Min mand og jeg er kontaktpersoner for 2 drenge på 12 og 16 år - dog ikke fra Grønland - og har før de 2 vi "har kontakt med" nu, været det for en 3.

Det er virkelig fedt at give de unge mennesker nogle oplevelser -bare det at lave sund og lækker mad, selv bage brød, tage i zoo, til dyreskue, i svømmehallen, biografen og selvfølgelig lave lektier og snakke problemer og gode/dårlige oplevelser igennem - alt det som forældrene ikke har overskud til. det er stort

Vh. Rikke

Anmeld

7. oktober 2013

LilleSmølf

Det har jeg ikke, men vil da bare sige at det lyder super fedt.

Vi er kontaktfamilie for en familie i Bosnien og glæder os til de er gamle nok og vi er rige nok () til at de kan komme på besøg.

Sådan noget kan betyde meget for børn i en hård situation, eller simpelthen i et anden land hvor de ingen kender. Så er det dejligt at have nogen, man kan "gå til" og hygge med, og føle sig passet på af.

Kan kun sige thumbs up for et godt intiativ Håber I kommer til at nyde det. Er sikker på I nok skal få rigtig mange gode oplevelser ud af det.

Anmeld

7. oktober 2013

Babydrøm

MortilElias2010 skriver:

Og blevet spurgt om vi vil være kontaktfamilie for to grønlandske tvillingedrenge der er på efterskole her i Danmark hvis første kontaktfamilie har fravalgt sig at være det. 

Jeg har selvfølgelig siden min ManD blev spurgt igår og fortalte mig det imorges undersøgt det nærmere via Google og har ringet til en kontaktperson for grønlandske børn på efterskole i Danmark ang. hvad det vil betyde at være kontaktfamilie og jeg er ikke skræmt, finder det faktisk rigtig rigtig spændende. I aften skal manden og jeg snakke om det - er åben for muligheden, men glæder mig til at høre min mands mening (det er ham der har været på Grønland og kender de pågældende familier tilknyttet) 

Har nogen af jer kendskab til det at være kontaktfamilie for grønlandske børn? Så efterlad endelig gode råd 

Har ingen gode råd, men det lyder rigtig spændende

Anmeld

7. oktober 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min mormor og morfar var, da de var unge, kontaktfamilie for nogle grønlændere, og de har stadig her 50 år efter kontakt med et par af dem.

Jeg har selv været i Grønland i tre måneder, og det er et utroligt spændende folkefærd, men vær opmærksom på, de gør tingene anderledes end i Danmark (som jo er gældende for langt de fleste, der kommer fra andre lande.)

Jeg vil gerne, når mine unger er større, være aflastningsfamilie / kontaktfamilie for børn fra anden etnisk baggrund

Anmeld

7. oktober 2013

MortilElias2010

Min mand trækker vist i land da han har fundet ud af hvad det indebærer - vi vidste det ikke rigtig helt. Men jeg ville da bare ønske at han istedet for at fortælle mig om det bare lige selv finder ud af hvad det handler om og så tager sin beslutning. Bliver det så ikke til noget, så ved jeg ikke noget om det. Kæft jeg syntes det er træls! Først barn 2, så hund og katte, og nu denne situation  

Jeg vil helt vildt gerne, er helt hookeD på tanken. Syntes det er vanvittigt fedt at få muligheden, har jeg alle dage ønsket at være en form for familie for andre hvor de kunne søge trøst, finde ro og hygge og et varmt hjem. 

SUUUK! 

Anmeld

8. oktober 2013

lineog4

MortilElias2010 skriver:

Min mand trækker vist i land da han har fundet ud af hvad det indebærer - vi vidste det ikke rigtig helt. Men jeg ville da bare ønske at han istedet for at fortælle mig om det bare lige selv finder ud af hvad det handler om og så tager sin beslutning. Bliver det så ikke til noget, så ved jeg ikke noget om det. Kæft jeg syntes det er træls! Først barn 2, så hund og katte, og nu denne situation  

Jeg vil helt vildt gerne, er helt hookeD på tanken. Syntes det er vanvittigt fedt at få muligheden, har jeg alle dage ønsket at være en form for familie for andre hvor de kunne søge trøst, finde ro og hygge og et varmt hjem. 

SUUUK! 

Lyder ellers spændende - lige noget for os her hjemme.... Hvad indebærer det siden din mand trækker i land?

Anmeld

9. oktober 2013

MortilElias2010

lineog4 skriver:

Lyder ellers spændende - lige noget for os her hjemme.... Hvad indebærer det siden din mand trækker i land?

At man er surrogatfamilie for børnene, dvs. at alle ferier og forlængede weekenden hvor de ikke kan være på skolen skal man hente dem om torsdagen - og som min mand siger hvis vores kalender var fri (hvilket den ikke har været i 2 måneder i streg) så var det noget andet ogå taget i betragtning af at vi også arbejder og hvis de er syge, jamen så kringles de hjem og forældresamtaler skal vi være der i form af forældre - og så kan jeg ikke lige huske mere. Jeg kan jo godt se det fra min mands synspunkt - også økonomisk selvom familien skal sørge for lommepenge og diverse. Men realiteten er ofte anderledes og kan ende i noget værre rod. Og man skal påtænke at efterskolen ligger tæt på ens eget hjem når der er arrangementer og afhentning, vi ville have haft 150km hver vej. Desværre! Det er som om min manD kun kunne se det sorte på det da han fandt ud af mere hvorimod jeg syntes det stadigvæk er virkelig fedt og ville ønske vi kunne. Familien må også være desperat nu, det er efterårsferie i næste uge og kan de ikke få en familie sendes de hjem til Grønland igen. SUUUK! 

Anmeld

9. oktober 2013

Mitlivsommooor

MortilElias2010 skriver:

Har ikke erfaring, men hvor lyder det var super spændende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.