Jeres mening om dagpleje med forskudte arbejdstider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
5 svar
0 synes godt om
7. oktober 2013

Mie Trans

Hej alle

Jeg er interesseret i at vide lidt om efterspørgslen på behovet for pasningsordning/dagplejer med forskudt arbejdstid (ex. 10-20, 14-24)?

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om idéen?

hvilken del af landet i kommer fra?

og evt. den arbejdstid i kunne ønske jer at en dagplejer havde?

Jeg selv bor i Viborg Kommune og overvejer at blive dagplejemor med forskudt arbejdstid.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

Benjamins'mor

Jeg bor selv i Viborg kommune, og ville aldrig have behov for sådanne pbningstider.

Synes 14-24 lyder vildt, og vil faktisk direkte synes det var synd for barnet at skulle puttes hos dagplejen og så hentes så sent.

Anmeld

7. oktober 2013

Karina84

Bor også i Viborg, og personligt har jeg heller ikke brug for de åbningstider. Men jeg synes ikke at den der hedder 10-20 lyder helt dum ift. dem der arbejder i butik, klub-pædagoger osv.

Anmeld

7. oktober 2013

roenlund

Jeg synes at det lyder som en god ide, jeg tror sagtens at der kan være forældre der har behov for den form for pasning, jeg har personligt ikke.

Jeg så i tv den anden dag at der i region sjælland kun er en bh der har døgnåben og der er da en del enlige der med deres arbejde har svært ved at få arbejdsliv og privatliv til at gå op når åbningstiderne er som de er i alm institutioner. det er jo ikke fordi børnene skal passes længere tid bare på et anden tidspunkt.

Anmeld

7. oktober 2013

gædde/gitte

Mie Trans skriver:

Hej alle

Jeg er interesseret i at vide lidt om efterspørgslen på behovet for pasningsordning/dagplejer med forskudt arbejdstid (ex. 10-20, 14-24)?

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om idéen?

hvilken del af landet i kommer fra?

og evt. den arbejdstid i kunne ønske jer at en dagplejer havde?

Jeg selv bor i Viborg Kommune og overvejer at blive dagplejemor med forskudt arbejdstid.

På forhånd tak

nordjylland

jeg kunne (til den tid) virkelig godt bruge en 10-20 ordning
Jeg er i detajlbranchen og min mand er lastbilchauffør og vores arbejdstider svinger meget

I vores by har der været en som havde "døgnåben" hun havde børn af nattevagt folket ungerne opdagede slet ikke de blev passet - de sov jo... hun er desværre stoppet fordi der ikke fødes børn nok

Anmeld

7. oktober 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes også det lyder helt tosset at barnet skal puttes til nat hos dp for så at blive taget op og lægges til at sove videre hjemme.  

vi gør det når vi er ude og besøge nogen om aftenen, men da aldrig på hverdage? Det må være meget forstyrrende for deres søvn. 

Noget andet er, at jeg synes det er lidt mystisk at få børn hvis man ikke lever et liv der kan forenes med familelivet og hvad det indebærer.

fra 10-20 er måske fint nok, men igen, så skal man hjem med barnet og putte det med det samme hvis ikk man skal vende op og ned på døgnet. Det ville jeg personligt ikke synes var fedt. 

jeg synes sgu det er synd for de forældre der er blevet ramt af den afskaffede lukkelov. Det resulterer jo netop i senere/skævere arbejdstider. og mindre tid til familie 

Vil lige tilføje at det er set udefra, måske er det slet ikk slemt for dem der står i det. JEG ville bare synes det var træls.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.