Svømmehal efterfødsel...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

634 visninger
6 svar
8 synes godt om
7. oktober 2013

Malthe2010

Er det helt hen i vejret at tage i svømmehal (varmt vand) 5 uger efter fødsel...? Jeg tænker mest på at jeg ikke har været til den der 8 ugers undersøgelse, men føler selv jeg er velfungerende for neden igen..

Så hvad er meningerne? Skal jeg bare vente?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

MariaKyedDK

Malthe2010 skriver:

Er det helt hen i vejret at tage i svømmehal (varmt vand) 5 uger efter fødsel...? Jeg tænker mest på at jeg ikke har været til den der 8 ugers undersøgelse, men føler selv jeg er velfungerende for neden igen..

jeg har selv tænkt det samme, er også 5 uger siden jeg fødte, men jeg tænker at hvis man er stoppet med at bløde efter fødslen skulle der vel ikke være noget galt i det!

men jeg er ikke sikker så jeg kikker lige med, da min søn rigtig gerne vil i svømmehallen 

Anmeld

7. oktober 2013

roenlund

Jeg ville vente til efter 8 uger hos lægen, selvom i ikke bløder kan der godt være sår og der er jo ret mange bakterier i en svømmehal, ikke mindst i det varme vand 

Anmeld

7. oktober 2013

Michelle88

På mange svømmehallers hjemmesider, under babysvømning står der at man skal vente til efter 8 uger.. Tror der har noget med infektioner at gøre, ligesom man bliver anbefalet at bruge kondom de føste 8 uger for at undgå infektioner..

Anmeld

7. oktober 2013

AnthonsMor

Malthe2010 skriver:

Jeg fik af vide inden jeg fødte at det var strengt forbudt fordi der er bakterier i vandet, som kan skade, hvis ikke helingsprocessen er gået som den skal

så jeg ville aldrig gøre det

Anmeld

7. oktober 2013

Kløver

Man må ikke tage afsted før man har været til 8 ugers, eller hvis man får grønt lys af lægen før, pga bakterier og risiko for infektion, så ville vente de par uger

Anmeld

7. oktober 2013

Malthe2010

Tak for input allesammen, i fik mig til at tænke på ting jeg selv lige havde tænkt over, så jeg må hellere vente til jeg har været til lægen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.