det skal bare stoppe nu!!!
jeg har selv en bonusdatter hvor jeg nogle gange ville gøre tingene anderledes end hendes forældre. hvis det var mine bonus børn havde jeg taget en snak med den knægt!!
sorry det er måske lidt hårdt, men hvis forældrene har skyklapper på så ville jeg ikke kunne undgå at gøre eller sige noget.. stakkels pige, tænker jeg.. hun har da fortjent at du eller en eller anden får det her stoppet..
jeg ville råbe op om de forældre og sige hvis ikke det her bliver stoppet må man jo gå til kommune, kontaktlærer i skolen eller lign. måske noget familie som kunne banke noget fornuft ind i hovedet på de forældre så de kunne tage en alvorlig snak med den unge herre
ellers så ville jeg simpelthen gøre det selv!! jeg har lidt den holdning at selvom det ikke er mit barn så har jeg stadig nogle regler i vores hjem som skal overholdes. så hvis forældrene ikke vil lære barnet det, så gør jeg. f.eks. har jeg en bonus datter på 5 år nu her, som har udviklingsproblemer, og jeg nægter simpelthen at kigge den anden vej mere.. jeg kunne se den var gal allerede da hun var 9-10 mdr.. og har de sidste 4 år prøvet at få kommunen til at åbne øjnene. først nu har de lavet en børnefaglig undersøgelse som viser at hun svarer udviklingsmæssigt og sprogligt til at være som en 2 årig!! det her har så konkluderet at hun må vente et år med at komme i skole, hun har problemer med at få venner i børnehaven, for hvem gider lege med en der ikke kan snakke og udtrykke sig ordentligt. det er simpelthen så grænseoverskridende for mig at se på, så nu har jeg nærmest tvunget manden til at søge om mere tid med hende, og at vi henter hende i børnehaven så vi får mere kontakt der også. jeg kan simpelthen ikke se på længere. vi træner stort set alle weekender med sproget og forskellige motorik øvelser men næste gang hun kommer skal vi på en måde starte forfra.
nå nok om min situation, det jeg prøver at sige er at jeg aldrig ville kunne overlade ansvaret om sådan en situation til forældrene hvis ikke de kunne se det er forkert. så ville jeg skide dem et stykke og gøre hvad jeg mente var rigtigt. selvfølgelig med kontakt til andre som står børnene nærmest.
held og lykke med det
og sorry min alt for lange kommentar, jeg bliver bare så arrig af sådan noget
Anmeld