Jeg tror der er noet særligt med det der synskhed, når det kommer til kvinde og kvinde imellem, og det med graviditet.
Jeg har ikke tal på hvor mange kvinder jeg har gættet var gravide, både før de selv vidste det, og før de havde nået at sige det til nogen.
Vi havde en enkelt bruger her inde en gang. Hun og manden kæmpede hårdt for at blive gravide. En dag vi snakkede sammen, i en tråd tror jeg, søgte hun lidt trøst og bare sådan lidt pigesnak, og jeg sagde til hende at jeg ikke var i tvivl om at hun skule have et barn, jeg vidste bare ikke hvornår, eller hvordan. Altså, jeg havde sådan en fornemmelse af at det var i fremtiden, men at hun altså ikke var gravid lige nu og her (hvilket hun selvfølgelig også selv vidste).
På et tidsounkt holdt det her par pause fra projekt baby, fordi det var blevet for hårdt følelsesmæssigt så de trængte til lidt ro, og til at pleje hinanden. En dag poster hun et indlæg med billeder fra en rigtig hyggelig aften, og jeg sad bare og smilede helt alene her hjemme, fordi jeg ikke var et sekund i tvivl om at nu var hun gravid. Jeg sagde ikke noget, fordi det jo var et følsomt emne, men efter nogle uger skrev hun et jublende indlæg om at hu var blevet gravid helt på naturlig vis, og helt uden at de egentlig havde forsøgt
Jeg bad hende regne baglæns, efter at have fortalt om mine følelser for den første tråd med billederne, og ganske rigtigt kom hun frem til at det faktisk meget vel kunne være lige nøjagtig den dag det var lykkedes dem
Det er lidt sjovt synes jeg. Senest har jeg haft spurgt nogle familiemedlemmer om en af mine grankusiner var gravide, jeg havde hørt de prøvede, men svaret var nej. Nu er hun vidst nok 6 måneder henne, og når jeg regner tilbage til den gang hvor jeg spurgte i familien, så jo, så har hun været gravid den gang også
Men om hun vidste det eller ikke, det har jeg ikke fået spurgt om.