Sujan skriver:
Hmm... Min datter på 1,5 har aldrig brugt sut. Prøvede mange forskellige i starten men hun ville ikke have dem.
Hun har så haft dem liggende i sin legekasse til at lege med..
Forleden dag rendte hun så rundt med en i munden et par gange..
Men da hun så skulle sove om aftenen græd hun og ville så gerne have den sut. Må indrømme efter 1,5 time fik hun en og lagde sig straks til at sove..
Gemte så alle sutterne væk.. Men hun bliver ved at græde og vil have en.
Hvorfor gør hun pludselig det???
Er startet nyt job og hverdagen er temmelig forandret så hun er selvfølgelig påvirket af det.. Kan det være en fase og skal jeg lade hende få sut eller skal jeg bare holde ved og lade være at give hende dem..
Andre der har oplevet noget ligende..
Har ikke prøvet det samme, men har altid kun givet sutten herhjemme hvis man var ked, aftenhygge i sofaen og til sengetid. Ganske enkelt fordi jeg ikke gider glo på min knægt render rundt med en sut i munden hele tiden. Og da vi altid har praktiseret det og været OB's på at den ikke skal være et "hold kæft bolche", er det heldigvis bare sådan det er og har været. Noah er nu to år.
Jeg tænker at hun sagtens kan have set sutter i brug i daginstitution og derfor har fået interessen. Og de har jo ligget tilgængelige hjemme, så hun har haft muligheden for at udforske.
Personligt ser jeg intet problem i at børn går en sut til sovetid - men tror at jeg ville pakke dem væk i dit tilfælde. Ganske enkelt fordi at jeg synes at det ville være et ærgeligt behov at skabe nu, og de skal jo af med sutten igen på et tidspunkt. Tror det er mindre "traumatiserede" at undgå den adskillelse.
Men det er jo bare mig - som sagt har jeg intet problem med sutter i et vist omfang. Så det er helt op til dig selv.
Kunne sutten måske erstattes af en bamse eller nusseklud der kan krammes i stedet?
Anmeld