Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Godaften :-) Er der nogen her, der har prøvet at få udbetalt erstatning fra forsikringen somkøbsbevis til en bestemt butik? Vi havde for et par uger siden en vandskade i vores kælder og vores vaskemaskine gik desværre til. Nu har vi så modtaget en skadesopgørelse hvor vi kan vælge mellem at få udbetalt ca 1700 kr kontant (nypris 9995,- minus afskrivning og selvrisiko) eller vi kan få et købsbevis til Elgiganten på 9995,-. Umiddelbart ser det jo tillokkende ud at vælge købsbeviset, men hvad med selvrisiko og afskrivning - får man mon så en regning på det senere? Håber der er nogen her, der har prøvet det før og ved hvordan det fungerer. Fortsat god aften! :-) Milla
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
milla74 skriver: Godaften :-) Er der nogen her, der har prøvet at få udbetalt erstatning fra forsikringen somkøbsbevis til en bestemt butik? Vi havde for et par uger siden en vandskade i vores kælder og vores vaskemaskine gik desværre til. Nu har vi så modtaget en skadesopgørelse hvor vi kan vælge mellem at få udbetalt ca 1700 kr kontant (nypris 9995,- minus afskrivning og selvrisiko) eller vi kan få et købsbevis til Elgiganten på 9995,-. Umiddelbart ser det jo tillokkende ud at vælge købsbeviset, men hvad med selvrisiko og afskrivning - får man mon så en regning på det senere? Håber der er nogen her, der har prøvet det før og ved hvordan det fungerer. Fortsat god aften! :-) Milla
Rockertand skriver: Vi har bare købt et produkt, mailet regningen til forsikringen, og så kommer pengene med det samme Synes faktisk, at jeres forsikring burde meldes, da de presser jer til at handle med et bestemt firma, virkelig underlig politik.
Vi har bare købt et produkt, mailet regningen til forsikringen, og så kommer pengene med det samme Synes faktisk, at jeres forsikring burde meldes, da de presser jer til at handle med et bestemt firma, virkelig underlig politik.
Ja jeg synes også det er lidt underligt, men når jeg googler kan jeg se at det åbenbart er blevet normal procedure hos de store forsikringsselskaber at tilbyde købsbeviser som alternativ til kontanter.
Problemet er bare, at jeg ikke kan gennemskue hvordan det hænger sammen mht selvrisiko og afskrivning hvis man vælger købsbevis. Det lyder jo lidt mærkeligt hvis man bare kan vælge et købsbevis på næsten 10.000 kr mod kun 1700 kr hvis man vælger kontantudbetaling?
Tak for dit svar og god aften :-)
LSU skriver: Jeg har prøvet det og det fungerer upåklageligt :-)Grunden til, at prisen er højere, hvis du vælger købsbeviset er, at de har indgået aftaler med forskellige virksomheder.Jeg modtog ingen afskrivning eller andre efterregninger.
Jeg har prøvet det og det fungerer upåklageligt :-)Grunden til, at prisen er højere, hvis du vælger købsbeviset er, at de har indgået aftaler med forskellige virksomheder.Jeg modtog ingen afskrivning eller andre efterregninger.
Okay - det lyder da helt vildt at man kan vælge et købsbevis på næsten 10000 kr mod kun at kunne få 1700 kr hvis man vælger kontantudbetaling?
Superfedt hvis det virkelig er sådan - så kan vi da få os en vaskemaskine igen (den har virkelig været savnet) :-)
Hej igen
Ville bare lige høre om der var lige så stor forskel på købsbevisets værdi og kontantudbetalingen i dit tilfælde?
:-)
Jeg fik stjålet min taske, så det var jo flere forskellige ting. Men hvis jeg valgte at få pengene udbetalt, så trak de jo afskrivningen på de forskellige ting. Hvor imod købsbeviset var på det, som jeg kunne få en ny vare for i den givne butik.
Håber du forstod. :-)
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128