ømme bryster???!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.884 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. juli 2009

ayus

Hej,

jeg skriver til Jer, for at høre om noget.
Jeg stoppede med min ppiller for 2 uger siden, da min mand og jeg gerne vil have børn så småt Laughing
Meen så er mit spørgsmål at, jeg har siden weekenden haft ømme og hårde bryster, og brystvorterne stritter! (ikke så fedt altid) Very Happy

Men kan det være tegn på at jeg er gravid?
Eller er det mon fordi jeg har smidt pillerne og det er det som gør det?

Håber I har nogle råd/ideer.

mange tak på forhånd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ayus skriver:

Hej,

jeg skriver til Jer, for at høre om noget.
Jeg stoppede med min ppiller for 2 uger siden, da min mand og jeg gerne vil have børn så småt Laughing
Meen så er mit spørgsmål at, jeg har siden weekenden haft ømme og hårde bryster, og brystvorterne stritter! (ikke så fedt altid) Very Happy

Men kan det være tegn på at jeg er gravid?
Eller er det mon fordi jeg har smidt pillerne og det er det som gør det?

Håber I har nogle råd/ideer.

mange tak på forhånd!

Det lyder som om du kunne have en kage i ovnen   Ømme bryster var ihvertfald mit første symptom...

Anmeld

21. juli 2009

ayus

Jamen allerede efter 14dage?
er det muligt at bli gravid??..

Hmm... ved ik om jeg skal tage en test, om jeg får noget ud af det?

Anmeld

21. juli 2009

Moderator

ayus skriver:

Jamen allerede efter 14dage?
er det muligt at bli gravid??..

Hmm... ved ik om jeg skal tage en test, om jeg får noget ud af det?

14 dage fra hvornår???
Hvis det er fra ægløsning eller p-pillestop så ja... Hvis det er 14. dage siden du havde sex, så kan det jo godt være der, eller være sket længere tilbage (hvis du da havde sex da)?

Anmeld

21. juli 2009

Sujan

Hej
Jeg havde det præcis på samme måde da jeg stoppede med pillerne. Havde alle graviditets symptomerne og har efterfølgende fået at vide det er helt normalt. Kroppen skal lige vende sig til ikke at få alle de hormoner. Mange får også kvalme.  

Anmeld

21. juli 2009

Snuffler25

Sujan skriver:

Hej
Jeg havde det præcis på samme måde da jeg stoppede med pillerne. Havde alle graviditets symptomerne og har efterfølgende fået at vide det er helt normalt. Kroppen skal lige vende sig til ikke at få alle de hormoner. Mange får også kvalme.  

Jeg er enig - jeg mærkede også sindssygt meget til at jeg smed p-pillerne... både ømme brystvorter, kvalme, niven i maven - you name. Faktisk derfor jeg begyndte at skrive herinde, fordi jegt troede jeg allerede var gravid - men nej. Tror det kan være hormon forandringer - og kroppen der skal lære at "stå på egne ben" hehe.

Jeg mærker stadig min ÆL og forberedelser til mens og selve mens meget - i forhold til da jeg tog p-piller, der mærkede jeg intet til noget af det

Anmeld

21. juli 2009

ayus

Rosa --> jamen er det muligt at bli gravid efter 14 dage? det er 14-16 dage siden jeg havde min mens..
og det er ikke 14 dage siden jeg havde sex. 

Sujan --> Oki, fordi det gør pisse ondt i brystet og vorterne... bare jeg stregfer dem..

Og lii et dumt spørgsmål måske, selvom jeg har læst en masse om det så har jeg ikke rigtig forstået...
Hvordan ved jeg at jeg har æggeløsning? hvornår?
cyklus osv osv?

Anmeld

22. juli 2009

missKat

Snuffler25 skriver:

Jeg er enig - jeg mærkede også sindssygt meget til at jeg smed p-pillerne... både ømme brystvorter, kvalme, niven i maven - you name. Faktisk derfor jeg begyndte at skrive herinde, fordi jegt troede jeg allerede var gravid - men nej. Tror det kan være hormon forandringer - og kroppen der skal lære at "stå på egne ben" hehe.

Jeg mærker stadig min ÆL og forberedelser til mens og selve mens meget - i forhold til da jeg tog p-piller, der mærkede jeg intet til noget af det

Det kunne lige så godt vær mig der havde skrevet det her - hihi
præcis sådan havde jeg det også - meget forvirrende

Anmeld

22. juli 2009

Moderator

ayus skriver:

Rosa --> jamen er det muligt at bli gravid efter 14 dage? det er 14-16 dage siden jeg havde min mens..
og det er ikke 14 dage siden jeg havde sex. 

Sujan --> Oki, fordi det gør pisse ondt i brystet og vorterne... bare jeg stregfer dem..

Og lii et dumt spørgsmål måske, selvom jeg har læst en masse om det så har jeg ikke rigtig forstået...
Hvordan ved jeg at jeg har æggeløsning? hvornår?
cyklus osv osv?

hvordan du ved hvornår du har æl... tja, hvis nogen kunne svare på det, tror jeg det ville være et af de rigeste mennesker i verden!

Det er forskelligt fra kvinde til kvinde, men en tommelfinger regel er, at du har æl ca. 14 dage INDEN 1. mens dag... dvs. 14 dage EFTER første mens dag hvis du har en cyklus på 28 dage. Men jeg vil lige pointere at det kun er en tommelfinger regel da andre oplever æl tidligere og andre senere i forhold til mens...
Jeg tror, desværre, det er meget usandsynligt at du allerede er gravid
Selv havde jeg samme symptomer, som du beskriver da jeg stoppede på p-piller, og det skyldes netop hormonforandringerne som din krop går igennem. Men selvfølgelig kan du da være en af de heldige!

Giv din krop en chance for at finde en regelmæssig cyklus, for den kan sagtens svinge meget og have ændret sig siden du startede på p-piller! Man plejer at sige at hvis ikke den er blevet regelmæssig i løbet af et år efter p-pille stop, så skal man søge læge.

Der er nogen (mange) der bruger æl-test for at finde frem til æl tidspunktet... Jeg vil ikke anbefale dem, da jeg har fået at vide af adskillige gyn/obst. at de giver både falsk positive og falsk negative resultater og så synes jeg da det er bedre at sexe hele tiden, og bruge som "undskyldning" at man jo skal helgardere sig for at være sikker på at ramme æl!
I virkeligheden kan de symptomer du har nu, være tegn på æl! så mit råd er at sexe løs og nyd hinanden.. lad være med at teste med det samme der er gået 28 dage, for som sagt kan du SAGTENS have en længere cyklus end det!
Håber du kunne bruge mit (lange) svar, og så vil jeg ønske Jer rigtig god fornøjelse, og pøj pøj med projektet! håber det lykkes for Jer hurtigt!
Knus Caroline 8+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.