Nogen som vil hækle denne her for mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.691 visninger
14 svar
3 synes godt om
4. oktober 2013

Enirt

Jeg kommer nok ikke lige til at mestre det der med at hækle. Men synes bare det ser så flot ud.

Jeg har en julesok fra da jeg var lille og i den sad der et rudolf rensdyr. Men den er med tiden blevet væk. Nu vil jeg så give min søn, min julesok her til december og så synes jeg det kunne være fint med sådan en hæklet rudolf i.

Hvad siger i er der nogen der er friske på at lave en til mig. Jeg skal nok betale hvad det koster i garn, arbejde og fragt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2013

Enirt

Huvud;
(Mia Bengtssons Björn)
v1; 6fm
v2; *2i1* (12)
v3; *1fm, 2i1* (18)
v4; *2fm, 2i1* (24)
v5; *3fm, 2i1* (30)
v6-8; 3st enkla v
v9; *3fm, 2till1* (24)
v10; *2fm, 2till1* (18)
v11; *1fm, 2till1* (12)
jag la till ett extra enkelt v
avsluta med 1sm

Kropp;
(Mia Bengtssons Maskot)
v1; 6fm

v2; *2i1* (12)
v3; *1fm, 2i1* (18)
v4; *2fm, 2i1* (24)
v5-7; 3st enkla v
v8; *2fm, 2till1* (18)
v9-11; 3st enkla v
v12; *1fm, 2till1* (12)
v13-15; 3st enkla v

Mule;
(eget mönster)

v1; 6fm
v2; *2i1* (12)
v3; *1fm, 2i1* (18)
v4; 1 enkelt v
v5; *2fm, 2i1* (24)
v6-8; 3st enkla v

Öra;
(Viktorias Åsna på stjernfalls.blogg.se)
6lm
4v fram och tillbaka över lm - 5fm
virka 3fm på kanten
virka 5fm på sidan
fäst tråden
vik örat dubbelt och sy ihop

Horn;
(Stinas Älg på anglastina.blogspot.com)
12lm
1hst i 3e lm från nålen
fortsätt virka 8st hst
(3hst, 1st, 2dst, 3lm, 1sm) i sista lm
fortsätt virka 2sm,
2lm, 2st i nästa m, 2lm,
6sm
fäst tråden

Virka två likadana horn men vänd det ena bak och fram.

Anmeld

4. oktober 2013

Lene Unik

Går ud fra at det ikke haster, jeg har fri hele efterårsferien og det ser ud til at være et hyggeligt projekt, så jeg vil gerne melde mig.

Anmeld

4. oktober 2013

Enirt

Lene Unik skriver:

Går ud fra at det ikke haster, jeg har fri hele efterårsferien og det ser ud til at være et hyggeligt projekt, så jeg vil gerne melde mig.

Ej hvor dejligt, tak skal du have.

Nej det haster ikke, vil bare gerne kunne give ham den, d. 1. dec. som en lille sokke gave.

Mht farver så må geviret gerne være lidt mere i kontrast til kroppen end på billedet.

Hvad skal du have for det?

Anmeld

4. oktober 2013

Lene Unik

Enirt skriver:

Ej hvor dejligt, tak skal du have.

Nej det haster ikke, vil bare gerne kunne give ham den, d. 1. dec. som en lille sokke gave.

Mht farver så må geviret gerne være lidt mere i kontrast til kroppen end på billedet.

Hvad skal du have for det?

Tænker lige hvilken farve gevierne egentlig har, mon det er mørkere end kroppen?

Pris afhænger om jeg kan bruge noget af det garn jeg har, og om der evt. skal købes garn. Har du et link til opskriften, så kan jeg se hvilken tykkelse garn der er brugt. Skal også lige have nærstuderet opskriften for at se hvor let/kompliceret den er at lave. Så vil gerne vente med at give en pris til jeg har set lidt mere på det.

Anmeld

4. oktober 2013

Enirt

Lene Unik skriver:

Tænker lige hvilken farve gevierne egentlig har, mon det er mørkere end kroppen?

Pris afhænger om jeg kan bruge noget af det garn jeg har, og om der evt. skal købes garn. Har du et link til opskriften, så kan jeg se hvilken tykkelse garn der er brugt. Skal også lige have nærstuderet opskriften for at se hvor let/kompliceret den er at lave. Så vil gerne vente med at give en pris til jeg har set lidt mere på det.

Opskriften er den jeg har skrevet her inde men kan godt sende dig linket hvor jeg har fundet den.

Her er siden jeg fandt billedet fra

http://muselberg.blogspot.dk/2010_11_01_archive.html

og her er siden hvor jeg fandt opskriften fra

http://josiethedesigner.blogspot.dk/p/algmaskot.html

Jeg synes gevirne skal være lysere end kroppen lige som på dem her

Anmeld

4. oktober 2013

Lene Unik

Tak for linket, det var for om jeg kunne se hvilken tykkelse garn den er lavet i. Det ser ud til at være almindeligt bomuldsgarn. Jeg har mørkebrun og hvad med gevir i lysebrun eller råhvid?

Hvis det garn jeg har kan bruges, så bliver prisen under 100 kr, en tanker var omkring 75 kr, og hvis den er meget let og hurtig at lave, så måske også lavere.

Anmeld

4. oktober 2013

Enirt

Lene Unik skriver:

Tak for linket, det var for om jeg kunne se hvilken tykkelse garn den er lavet i. Det ser ud til at være almindeligt bomuldsgarn. Jeg har mørkebrun og hvad med gevir i lysebrun eller råhvid?

Hvis det garn jeg har kan bruges, så bliver prisen under 100 kr, en tanker var omkring 75 kr, og hvis den er meget let og hurtig at lave, så måske også lavere.

Kan du evt tage billeder af garnet så jeg kan se farvene sammen? Umiddelbart lyder det som fine farver sammen.

Prisen er det iknl fragt eller? men det lyder meget rimeligt

Anmeld

4. oktober 2013

Lene Unik

Enirt skriver:

Kan du evt tage billeder af garnet så jeg kan se farvene sammen? Umiddelbart lyder det som fine farver sammen.

Prisen er det iknl fragt eller? men det lyder meget rimeligt

Jeg skal nok tage billede af garnet inden jeg går i gang.

Anmeld

5. oktober 2013

Lene Unik

Så endte det med at jeg ikke kunne lade være, og fik hæklet en Rudolf inden jeg fik vist garnet til dig. Hvis ikke den kan bruges, så siger du endelig til, så beholder jeg den bare. Jeg har en lysebrun der er lidt mørkere end den jeg har brugt her.

Angående pris, hvad siger du så til 60 kr. inklusiv porto?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.