Lækkert tilbehøret til okse culotte ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2013

stjernehimmel

2721 skriver:

Hej

Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle gode ideer til tilbehør til en okseculotte.
Jeg plejer at lave ovnbagte rodfrugter, bønnesalat og bearnaise.
For det første er jeg kørt lidt død i det og for det andet kunne jeg godt tænke mig at lave noget nyt og ekstra ordinært
Jeg er bare SÅ dårlig til at lede rundt efter opskrifter, så håber at nogen af jer ligger inde med nogle gode ideer.
Det må bare ikke indholde citrus(allergi) og så er jeg ikke til frugt sammen med kød.
På forhånd tak

Hjemmelavede kartoffel både i ovnen med timian 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2013

Holbæktrunten

2721 skriver:

Hej

Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle gode ideer til tilbehør til en okseculotte.
For det første er jeg kørt lidt død i det og for det andet kunne jeg godt tænke mig at lave noget nyt og ekstra ordinært
Jeg er bare SÅ dårlig til at lede rundt efter opskrifter, så håber at nogen af jer ligger inde med nogle gode ideer.
Det må bare ikke indholde citrus(allergi) og så er jeg ikke til frugt sammen med kød.
På forhånd tak

Gode forslag, kommer lige med supplement...

Du kan lave en lækker caprese (tomatsalat med frisk mozzarella, frisk basilikum, olivenolie og et drys salt og peber over inden servering)

Eller en tomatsalat med feta og en dressing med balsamivo/olivenolie/hvidløg og oregano.

Laver også ofte hvidløgs-oskebrød. Et ciabbattabrød (bruger helst dem fra netto) skæres over og smøres med hjemmelavet hvidløgssmør. Skæres i passende stykker (ca 10 i det hele efter min mening), godt med revet rød cheddar og salt og peber på toppen - ind i ovnen til de er gyldne og sprøde i skorpen.

Kan også evt laves med tomat på (og evt oregano). Og den røde cheddar kan jeg så godt finde på at erstatte med parmesan...

Anmeld

4. oktober 2013

bøllen

2721 skriver:

Hej

På forhånd tak

Mmm lyder lækkert. 

Jeg ville lave hassebagte kartofler , rødvinssovs og broccoli salat

eller flødekartofler og et fad blandet salat.

bagte kartofler eller kartoffelbåde i ovnen , lynstegte grønsager på panden ( sukkerærter, rødløg, gulerødder ) 

velbekomme 

Anmeld

4. oktober 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Disse er SUPER lækre og passer perfekt til oksekød:

Det er en bagt kartoffelmos anrettet i portionsforme:

- skræld og kog kartoflerne

- Pil 8-10 skalotteløg og 2-3 fed hvisløg og blancher dem i smør - må IKKE brunes

- Hæld 1/2 liter fløde på og lad det koge op. Tilsæt 1/4 boullionterning, salt og peber - blend med stavblender.

- Bland fløde, løgblandningen i kartoflerne sammen med 3-4 rå æggeblommer og lav mos af det.

- Hældes i små skåle og bages i ovnen til de er gyldne ovenpå.

Smager SÅ skønt

Anmeld

4. oktober 2013

AnnaK89

Røsti-tårne, bønner og dadler svøbt i bacon
Mmmmmmmm

Anmeld

4. oktober 2013

Nemesis

2721 skriver:

Jeg føler mig som en total særling
Jeg kan bare ikke
Men ja, jeg burde hanke op i mig selv og give det er forsøg, siger jeg ihvertfald ofte til mig selv, men det bliver ved det

Årh ja, det er også super lækkert

Tak for nogle gode ideer

Kender du det at man bare er kørt helt død i det.
Jeg er så ide forlagt i øjeblikket og jeg elsker eller og lave mad.
Men trænger til at blive inspireret

ja kender det godt :-) Her har jeg alle dage ikke kunne fordrage selleri, men i jagten må noget inspiration var der så en opskrift med selleri og det var jo slet ikke så slemt som jeg huskede det..og i dag har jeg for første gang i mit liv brugt knoldselleri med stængler (bladselleri)

så her rykker vi også nogle totalt off ting til ok ting :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.