2721 skriver:
Hej
Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle gode ideer til tilbehør til en okseculotte.
Jeg plejer at lave ovnbagte rodfrugter, bønnesalat og bearnaise.
For det første er jeg kørt lidt død i det og for det andet kunne jeg godt tænke mig at lave noget nyt og ekstra ordinært
Jeg er bare SÅ dårlig til at lede rundt efter opskrifter, så håber at nogen af jer ligger inde med nogle gode ideer.
Det må bare ikke indholde citrus(allergi) og så er jeg ikke til frugt sammen med kød.
På forhånd tak
Gode forslag, kommer lige med supplement...
Du kan lave en lækker caprese (tomatsalat med frisk mozzarella, frisk basilikum, olivenolie og et drys salt og peber over inden servering)
Eller en tomatsalat med feta og en dressing med balsamivo/olivenolie/hvidløg og oregano.
Laver også ofte hvidløgs-oskebrød. Et ciabbattabrød (bruger helst dem fra netto) skæres over og smøres med hjemmelavet hvidløgssmør. Skæres i passende stykker (ca 10 i det hele efter min mening), godt med revet rød cheddar og salt og peber på toppen - ind i ovnen til de er gyldne og sprøde i skorpen.
Kan også evt laves med tomat på (og evt oregano). Og den røde cheddar kan jeg så godt finde på at erstatte med parmesan...
Anmeld