Andre der har været i ulykkelige forhold længe og endelig tog sig sammen og sluttede det? jeg vil gerne høre jeres historier da jeg selv lige har sluttet et forhold der har været fyldt med svigt og tvang siden det startede.

Jeg kunne bare så godt tænke mig at høre om det er muligt at komme ud over det og få sit liv tilbage som det var før.
Min eneste glæde og trøst i livet med ham er at spise og lave mad, for jeg må ikke have nogen hobbys, gå ud, have venner eller lave noget der ikke involvere ham. Så mit liv er lidt trist, jeg er deprimeret, har taget 50 kg på på de 7 år, tør ikke gå ud eller blot ta min mobil for det forhør jeg skal igennem bare min mor har ringet, det er slet ikke det værd. Hele hans familie er med til at kontrollere mig, hans søster printer alt hvad jeg skriver ud og sender til ham, så jeg skriver som ano. Han har også sine gode sider og med mellemrum bliver jeg lammet af at jeg burde blive, være taknemmelig for det vi har. Men jeg kan jo ikke leve hele mit liv i hans skygge bare fordi han idet mindste næsten aldrig er voldelig.

Jeg har ville slutte det mange gange før, men han får mig altid overbevist om at jeg ikke kan klare mig alene fordi jeg flyttede direkte fra min mor som 17 årig og sammen med ham. Da jeg boede hjemme var jeg flot og selvsikker havde masse venner og hobbys og planer om at træne hunde, elskede at stå på skøjter, mode, læste og var en værre nørd mht skole, men han fik mig til at droppe ud og har år efter år fået mig til at udsætte at starte igen ved at køre på at jeg ikke er god nok. Jeg føler mig helt forkert. Kan man få sit liv tilbage og hvordan? Kan jeg?
Anmeld