Erfaringer søges ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
3 svar
1 synes godt om
3. oktober 2013

Anonym trådstarter

Andre der har været i ulykkelige forhold længe og endelig tog sig sammen og sluttede det? jeg vil gerne høre jeres historier da jeg selv lige har sluttet et forhold der har været fyldt med svigt og tvang siden det startede. Jeg kunne bare så godt tænke mig at høre om det er muligt at komme ud over det og få sit liv tilbage som det var før.
Min eneste glæde og trøst i livet med ham er at spise og lave mad, for jeg må ikke have nogen hobbys, gå ud, have venner eller lave noget der ikke involvere ham. Så mit liv er lidt trist, jeg er deprimeret, har taget 50 kg på på de 7 år, tør ikke gå ud eller blot ta min mobil for det forhør jeg skal igennem bare min mor har ringet, det er slet ikke det værd. Hele hans familie er med til at kontrollere mig, hans søster printer alt hvad jeg skriver ud og sender til ham, så jeg skriver som ano. Han har også sine gode sider og med mellemrum bliver jeg lammet af at jeg burde blive, være taknemmelig for det vi har. Men jeg kan jo ikke leve hele mit liv i hans skygge bare fordi han idet mindste næsten aldrig er voldelig. Jeg har ville slutte det mange gange før, men han får mig altid overbevist om at jeg ikke kan klare mig alene fordi jeg flyttede direkte fra min mor som 17 årig og sammen med ham. Da jeg boede hjemme var jeg flot og selvsikker havde masse venner og hobbys og planer om at træne hunde, elskede at stå på skøjter, mode, læste og var en værre nørd mht skole, men han fik mig til at droppe ud og har år efter år fået mig til at udsætte at starte igen ved at køre på at jeg ikke er god nok. Jeg føler mig helt forkert. Kan man få sit liv tilbage og hvordan? Kan jeg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Andre der har været i ulykkelige forhold længe og endelig tog sig sammen og sluttede det? jeg vil gerne høre jeres historier da jeg selv lige har sluttet et forhold der har været fyldt med svigt og tvang siden det startede. Jeg kunne bare så godt tænke mig at høre om det er muligt at komme ud over det og få sit liv tilbage som det var før.
Min eneste glæde og trøst i livet med ham er at spise og lave mad, for jeg må ikke have nogen hobbys, gå ud, have venner eller lave noget der ikke involvere ham. Så mit liv er lidt trist, jeg er deprimeret, har taget 50 kg på på de 7 år, tør ikke gå ud eller blot ta min mobil for det forhør jeg skal igennem bare min mor har ringet, det er slet ikke det værd. Hele hans familie er med til at kontrollere mig, hans søster printer alt hvad jeg skriver ud og sender til ham, så jeg skriver som ano. Han har også sine gode sider og med mellemrum bliver jeg lammet af at jeg burde blive, være taknemmelig for det vi har. Men jeg kan jo ikke leve hele mit liv i hans skygge bare fordi han idet mindste næsten aldrig er voldelig. Jeg har ville slutte det mange gange før, men han får mig altid overbevist om at jeg ikke kan klare mig alene fordi jeg flyttede direkte fra min mor som 17 årig og sammen med ham. Da jeg boede hjemme var jeg flot og selvsikker havde masse venner og hobbys og planer om at træne hunde, elskede at stå på skøjter, mode, læste og var en værre nørd mht skole, men han fik mig til at droppe ud og har år efter år fået mig til at udsætte at starte igen ved at køre på at jeg ikke er god nok. Jeg føler mig helt forkert. Kan man få sit liv tilbage og hvordan? Kan jeg?

Du kan godt få livet tilbage... ikke som før.. da ting ændre en og man forandre sine værdier og den måde som man handler på og reagere på.....

Det koster benarbejde, blod, sved og tåre... men er det HELE værd i sidste ende...... ALT begyndelse er svær...os en ny start... hvor man skal starte helt fra bunden af.. mht venner, fritid osv hvis du forstår....

ville skrive en lang smørre til dig men den må vente lidt da jeg er lidt i tids pres... men synes du skulle have et stort fra en der selv har været der...

Anmeld

5. oktober 2013

kesuh

Jeg kan ikke komme med erfaring fra et ulykkeligt forhold, men udfra det du skriver så synes jeg det er stærkt gået, at du har sluttet det forhold 

men jeg ved hvordan det er at blive sat tilbage til "zero" og så tage den derfra med alt! 

Nu er der kun en vej og det er frem ad. Den bliver måske lang og stejl, men du har klaret den første bakke nu, så kan du også klare de næste små bakker der kommer 

God medvind herfra ihvertfald

Anmeld

5. oktober 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Nej du kan ikke få dit liv tilbage. Du kan tage det tilbage! Du skal ikke blive og finde dig i den slags.

jeg har selv været i et lignene forhold, i 4 år, heldigvis uden børn. Men desværre brugte jeg alle mine teenage år (15-19år) på det.

jeg var mig selv igen i sekundet jeg fik givet ham sparket, selvom jeg var en anden og ældre kvinde, men mit jeg var der stadig, det havde bare været underkuet.

en klog kvinde sagde engang til mig "der bliver ikke plads til noget bedre i livet, hvis man ikke slipper det gamle"

tro på dig selv, du kan godt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.