Hvordan er jeres 4-5 årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
4 svar
1 synes godt om
2. oktober 2013

Anonym trådstarter

Ja hvordan er jeres børn på 4-5 år?

Jeg har en dreng som bliver 5 snart og han har virkelig et temperament som siger spar to. Ex.  hvis han får et nej til at få en is inden aftensmad, så kan han finde på at flippe helt vildt. Sådan noget med at gå ind på sit værelse og råbe og skrige fordi han vil have den s**** is. Og her den anden dag fløj der endda ''f*ck you'' ud af hans mund og ''jeg hader dig''..  Er det ikke lige tidligt nok at de kommer med sådan nogle udråb?

Det skal så siges at han er et dele barn i 7/7 ordning. Er bange for at han slet ikke kan klare den ordning for han har ændret sig rigtig meget. Han bliver meget hurtigere sur og ked af det. Ordningen har stået på i knap et år og det er først nu her at han er blevet så sur. 
Men spørger jeg hans far så er der jo ingenting hjemme hos ham (faren har altid en facade på og tror han er så meget bedre end alle andre mennesker) så jeg gider ikke engang at konfrontrere ham med det for så føler jeg bare at jeg gør alt forkert.

Hvad gør jeg lige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2013

Anonym trådstarter

125 besøg men ingen der kan nikke genkendende til et hidsigt barn? Er jeg virkelig alene om det?

Anmeld

7. oktober 2013

Mum33

Har også en dreng på 5, men har er SÅ rolig og det nemmeste barn, så kan ikke lige hjælpe på det plan.

Men tænker han nok har lidt svært ved at finde sin plads og måske nok ikke trives med den 7/7 ordning. Så I et program "ingen styr på ungerne" en mor med samme problem og der sagde psykologen, at hun skulle forstille sig, at hver gang han råbte op og blev sur, så var det et spørgsmål til hende. Hvad skal jeg gøre? Lyder måske mærkeligt, men han har nok brug for 100% skarpe grænser, så han ved at der ikke kommer is, når man får et nej. Tag det roligt når han "flipper" - giv korte og klare beskeder, ingen lange forklaringer. Et nej er et godt nok svar. Vær overbevisende i dine krav - giv aldrig efter.

Håber det hjælper

Anmeld

7. oktober 2013

Momo

Hej Ano

Nu bruger min dreng på snart 5 ikke lige sådanne ord men der kommer da en gang i mellem et dum, men det jo meget normalt for et børnehave barn. Og de ord der er helt sikkert også noget han har hørt i børnehaven. 

Jeg har en ellers utrolig nem dreng, men jeg går sygemeldt med alvorlig angst og det har han det sidste halve år været lidt mærket af, på den mådet at han ikke så godt kan kende forskel på sine følelser når han er vred eller ked af det. han bliver helt hysterisk og græder virkelig. 

Vi har snakket meget med børnehaven om det og prøver selvfølgelig at hjælpe ham så godt som muligt. Vi erkender ham meget i af det altså er OK at være sur og det OK at være ked af det. Prøver at snakke så meget med ham om det som muligt. 

Jeg synes du skal prøve at tage en snak med dem i børnehaven om det også er der nede han har ændret sig og finde en måde på hvordan i kan arbejde på det sammen. 

Men en ting du ALDRIG må tro det er at du ikke gør det godt nok, at du ikke er god nok! Aldrig! For sådan hænger det ikke sammen! 

Jeg har personligt meget svært ved den 7/7 ordning, men kan da godt forstå at forældrene gerne vil ha børnene lige meget, men tror lidt det er mere forældrenes behov end børnenes behov man tænker på her. Jeg kender flere der har måtte ophæve den ordning pga barnet ikke følte den havde et fast hjem og den flyttet frem og tilbage. 

Kæmpe  til dig 

Anmeld

7. oktober 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Ja hvordan er jeres børn på 4-5 år?

Jeg har en dreng som bliver 5 snart og han har virkelig et temperament som siger spar to. Ex.  hvis han får et nej til at få en is inden aftensmad, så kan han finde på at flippe helt vildt. Sådan noget med at gå ind på sit værelse og råbe og skrige fordi han vil have den s**** is. Og her den anden dag fløj der endda ''f*ck you'' ud af hans mund og ''jeg hader dig''..  Er det ikke lige tidligt nok at de kommer med sådan nogle udråb?

Det skal så siges at han er et dele barn i 7/7 ordning. Er bange for at han slet ikke kan klare den ordning for han har ændret sig rigtig meget. Han bliver meget hurtigere sur og ked af det. Ordningen har stået på i knap et år og det er først nu her at han er blevet så sur. 
Men spørger jeg hans far så er der jo ingenting hjemme hos ham (faren har altid en facade på og tror han er så meget bedre end alle andre mennesker) så jeg gider ikke engang at konfrontrere ham med det for så føler jeg bare at jeg gør alt forkert.

Hvad gør jeg lige?

puha lyder som om der er noget at kæmpe med...

jeg har en der bliver 4 til januar, og en på 5, sebastian der er 4 er også en hidsigprop, men han snakker pænt, får han et nej kan han godt blive ved i 20-30 min hvis ikke længere, ignorere man ham så, som man nogen gange er nødt til siger han bare " mor, så svar dog" men når man så siger nej igen stopper han så også men kan godt tage langtid....andet eksempel er han smider sig på gulvet og skriger hysterisk, eller går ind på hans værelse og skriger hysterisk, her hjemme lader vi ham skrige og når vi så føler vi kan komme til ham prøve vi at forklare ham hvorfor der nu er sagt nej.

den store kan dog være lidt mere "strid" i forhold til ordvalg. men igen slet heller ikke i samme dur, bliver han sur går han ind på værelset smøkker døren, og så kan han godt finde på at lave en skrigelyd og råbe " mor jeg synes du er en dum fis" men så er det egentligt også det.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.