ang lego

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. oktober 2013

DianaRJS

helle85 skriver:

Min dreng har fået en del lego i fødselsdagsgave, men nå han leger med det så skiller det sig lidt ad og han kan ikke selv samle det, ville i lime det eller bare blive ved med at samle det?

Han har haft mere lego før jeg hvor det også stillede sig ad og nogen af delene blev væk

Skriver fra mobil

altså herhjemme har vi den regel at vi hjælper Andreas med at samle det en gang, som det nu skal se ud..... og hvis han så skilder det ad, så er det på fantasi han/vi må bygge....

jeg tænker lidt at når man køber lego skal det vel heller ikke være på den måde det er på kassen? men også hjælpe dem til at bruge deres fantasi ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2013

PernilleogLouis

helle85 skriver:

Jeg laver ikke fejl nå jeg samler det

Jamen du er da dygtig. Så ville jeg gøre det men min dreng vil også bare gerne lege med tingene som de skal være og skiller og samler det ikke hele tiden

Anmeld

2. oktober 2013

MorDk

Ejjj selvfølgelig ville jeg ikke lime det! En del af LEGO- konceptet er jo at bygge og evt. bruge sin fantasi til at bygge nyt og anderledes.

Anmeld

2. oktober 2013

isabellasmor

Har dine brødre gået noget imod det var samlet så det ikke kunne skilles ad igen?

nej overhovedet ikke. Det var netop det der blev limet, som blev brugt flittigt. Nu er den ældste så ved og være 15 så de leger ikke med LEGO mere, men i 4-5 år var det LEGO der hittede derhjemme 

Anmeld

2. oktober 2013

modesty

Min dreng har fået en del lego i fødselsdagsgave, men nå han leger med det så skiller det sig lidt ad og han kan ikke selv samle det, ville i lime det eller bare blive ved med at samle det?

Han har haft mere lego før jeg hvor det også stillede sig ad og nogen af delene blev væk

Skriver fra mobil

Jeg ville da aldrig lime LEGO sammen, hele pointen er jo at det kan skilles ad og samles igen til andre, sjove figurer. Det er en super måde for din dreng at øve sin finmotorik og sin fantasi på. Stille og roligt, ved at øve sig, vil han blive bedre og bedre til at samle det selv.

Anmeld

2. oktober 2013

helle85

MariaKyedDK skriver:

Min søn bliver også 7 år her til november, og han leger stort set KUN med Lego.. 

men jeg vil aldrig lime det sammen, så går ideen af LEGO jo af ?? min søn skiller ALT ad igen efter det er blevet bygget , og det gør han 10000 gange om ugen, og manden må hjælpe engang imellem med at bygge '' det rigtigt'' men han elsker at bygge videre på en '' stand'' og elsker at lave det om, han bygger endda også LEGO spil vi spiller engang imellem . 

men nu skirver du godt nok at din dreng er lettere mental retaderet, og det er min dreng overhoved ikke, så der er måske nok en forskel, så hvordan din dreng leger med det ved jeg ikke rigtigt.... bliver han ked når han er fået skilt det ad igen, eller er det dig som ikke gider bygge det igen og igen? 

han leger med det normalt men kan godt være lidt hård ved de,t hvis mænden skal ind bilerne og de ikke gider(så han har aldrig tag på sine biler, hvad der er ok )

og feks var der en kran med og den rykker sig og nå han så skal have snoren med krogen på så er han voldsom nå så det skiller sig ad.

han har også en politistation der er skilt ad som vi skal have samlet igen som også gå i stykker hele tiden

jeg kan godt lide og samle lego så det er altid mig der sidder og samler det nå de få det men nå man lige kan nå at gå ud fra værelset efter man har samlet det og så kan gå der ind igen så kan jeg godt blive træt af at samle det

han bliver ikke som sådan ked af det han gider bare ikke at lege med det, så er det meget sjover at lege med busserne og bilerne han har (almindelige)

men han fordyber sig meget nå han leger med lego tingen ind til de gå i stykker

Anmeld

2. oktober 2013

helle85

Miin'Baby'Mus skriver:

Er det bare almindelig byggeklodser eller er det samlesæt såsom piratskib o.lign? 

Hvis det er samlesæt så kan man da godt lime det  Kan jeg ikke se et problem i, så kan man jo netop bruge det som det skal være med ALLE delene hehe. Og hvis det er det din søn ønsker så er det vel lige meget? 

det er samlesæt politistation(den store) og togbane.

de har også masser almindelig klodser med døre og vinduer, dæk og alt mulige blandet fra min lille bror som vi samler og skiller ad så vi sidder sammen og bruger vores fantasi men det var selvfølgelig kun samlesættene jeg ville lime hvis det var

Anmeld

2. oktober 2013

helle85

DianaRJS skriver:

altså herhjemme har vi den regel at vi hjælper Andreas med at samle det en gang, som det nu skal se ud..... og hvis han så skilder det ad, så er det på fantasi han/vi må bygge....

jeg tænker lidt at når man køber lego skal det vel heller ikke være på den måde det er på kassen? men også hjælpe dem til at bruge deres fantasi ???

vil han så godt lege med det??? for det vil min dreng ikke, han vil helst lege med det nå det er som det er det er derfor han har ønsket sig det

de har en hel kasse med blandet lego hvor de kan bruge deres fantasi som de også gør nå vi er med

Anmeld

2. oktober 2013

helle85

PernilleogLouis skriver:

Jamen du er da dygtig. Så ville jeg gøre det men min dreng vil også bare gerne lege med tingene som de skal være og skiller og samler det ikke hele tiden

jeg bruger dog samlevejledning

jeg tror også jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg limer de stor ting som politistationen og kran og butik(eller hvad det er) som høre til tog banen også lader de små biler være som de er

Anmeld

2. oktober 2013

helle85

MorDk skriver:

Ejjj selvfølgelig ville jeg ikke lime det! En del af LEGO- konceptet er jo at bygge og evt. bruge sin fantasi til at bygge nyt og anderledes.

tak for svar men ud over de almindelig ting har de en hel kasse med blandet klodser, ting hvor de kan bruge deres fantasi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.