Eksperthjælp: 14 måneder vågner kl 0430, og er klar til en ny dag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
0 svar
0 synes godt om
1. oktober 2013

Lisbeth Jess

"14 måneder vågner kl 0430, og er klar til en ny dag."

Hej Lisbeth
Min søn på 14 måneder er pludselig begyndt at vågne 04.30 ...
Og jeg kan ikke få ham til at sove igen:-(
Han er bare glad og snakker...
Men bliver ked hvis jeg ikke går ind til ham og jeg har prøvet at være meget tålmodig og blive stående (1,5 ) time og stadig uden held :-(
Han bliver puttet ca Kl 19 og normalt stod han op Kl 05.45.. 06.00...Hvilket var helt super og passer godt ind i hverdagen.
Er der noget jeg kan gøre??

PS. Der er hverken noget med sygdom... øre... nakke/ryg... Tænder... Ble... Tørst eller sult :-(

Lisbeths svar

Hej !
Deter meget tidligt at blive vækket af en glad og snakkende dreng,hvor. du helt sikkert gerne sove vil sove længere.

Har hørt fra mange forældre om samme problem. Små poder, der vågner meget meget tidligt ,og tror der skal leges.

Nogen kan bringes til at sove videre hos forældrene, men ikke alle.

Hvis ikke du med det samme kan få ham til at sove videre, så er det nok mindst frustrende

Sig hej til en ny herlig dag.Han er jo klar som du beskriver.
Du har sikkert forsøgt med noget at drikke , et par bøger og legetøj

Du har beskrevet, at han ingen gener har og du mener heller ikke det er sult eller tænder.Så er det udelukket.

Han bliver puttet klokken 19, hvor han sikkert er træt.

En mulighed er at rykke hans sove tid,til en halv time, til 1930.og bruge mere tid på leg i form af fysisk aktivitet inden han puttes.Hvis han kan klare det..

Se på hans middagslur, hvor lang er den?, hvis han sover tre timer, skal der måske skæres ned til to timer.

En 14 måneder gammel baby er startet på et år, hvor tingene igen sker i hastig udvikling.

Han er formentlig godt igang med at gå, udforsker mange ting, er nysgerrig og legende
.
Sproget er igang, interaktioner med andre børn,, grænser afprøves, Han er sikkert aktiv med kroppen.

Nogen gange ændres børns soverytme, og deter svært at justere. heldigvis ændrer det sig igen, Det er selvfølgelig en ringe trøst.hvis de meget tidlige morgener bliver en vane.

Håber for jer det hurtigt vender.Indtil da en god ide at skiftes med den tidlige morgentjans.

Fortsat held og lykke med jeres dejlige dreng.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.