Spørgsmål til fjernvarme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
12 svar
2 synes godt om
1. oktober 2013

Fuglemor

Vi gar altid været vant til el varme eller varmepumper. Men så flyttede vi sidste år i hu. Hvor der var fjernvarme. Vi har kun boet her en vinter med det. Og synes vi halvfrøs konstant. 

Vi har så i går tændt for varmen og stilt den på 3. Vi har en tryk måler eller hvad det hedder som skulle være skiftet, men det betyder bare at manden min skal huske at trykke på den hver morgen. Men til trods for han gør det så synes jeg stadig her er pisse koldt og nogen af radiatorerne varmer slet ikke. 

nogen af jer der ved hvorfor de ikke gør det. Han snakkede om at de måske skulle luftes (hedder det vist). Men vi har ingen forstand på det, og vi har ikke lige råd til at få en VVS mand ud. Så håber nogen af jer kloge kvinder eller jeres mænd kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2013

Benjamins'mor

Bor i i eget hus eller til leje?

Hvis i bor til leje så skal viceværten komme og kigge på det.
Vi har naturgas varme, men radiatoren i vores soveværelse varmer ikke, så der skal den vidst luftes igennem.

Jeg har ikke selv prøvet at gøre det.
Men ved du skal tage en skål og åbne den ventil der sidder på siden af radiatoren og så kommer der en masse vand ud.

Anmeld

1. oktober 2013

Fuglemor

Benjamins'mor skriver:

Bor i i eget hus eller til leje?

Hvis i bor til leje så skal viceværten komme og kigge på det.
Vi har naturgas varme, men radiatoren i vores soveværelse varmer ikke, så der skal den vidst luftes igennem.

Jeg har ikke selv prøvet at gøre det.
Men ved du skal tage en skål og åbne den ventil der sidder på siden af radiatoren og så kommer der en masse vand ud.

Desværre bor vi i hus. Og med en mand der intet kan af sådan noget så er det et utrolig dårligt valg. Han har vist en kammerat der kommer i løbet af ugen så må han kigge på det.

takker for hjælpen

Anmeld

1. oktober 2013

Julie F

Fuglemor skriver:

Vi gar altid været vant til el varme eller varmepumper. Men så flyttede vi sidste år i hu. Hvor der var fjernvarme. Vi har kun boet her en vinter med det. Og synes vi halvfrøs konstant. 

Vi har så i går tændt for varmen og stilt den på 3. Vi har en tryk måler eller hvad det hedder som skulle være skiftet, men det betyder bare at manden min skal huske at trykke på den hver morgen. Men til trods for han gør det så synes jeg stadig her er pisse koldt og nogen af radiatorerne varmer slet ikke. 

nogen af jer der ved hvorfor de ikke gør det. Han snakkede om at de måske skulle luftes (hedder det vist). Men vi har ingen forstand på det, og vi har ikke lige råd til at få en VVS mand ud. Så håber nogen af jer kloge kvinder eller jeres mænd kan hjælpe

Hm vi har fjernvarme, og vores virker upåklageligt. Men hvis din mand skal trykke på trykmåleren hver morgen, og du siger flere radiatorer ikke virker, tror jeg I skal spare op i en fart, så i kan få måleren skiftet og holde jer varme til vinter.

Anmeld

1. oktober 2013

Zelinasmor

Fuglemor skriver:

I skal tage en svensknøgle og forsigtigt dreje den lille runde ting der sidder i modsat side af hvor i skruer op for varmen. Der vil sprøjte lidt støvvand når i drejer. HUSK at gør det stille ellers får i drejet den for meget. Så kommer varmen i løbet af et døgns tid 

Anmeld

1. oktober 2013

Fuglemor

Julie F skriver:

Hm vi har fjernvarme, og vores virker upåklageligt. Men hvis din mand skal trykke på trykmåleren hver morgen, og du siger flere radiatorer ikke virker, tror jeg I skal spare op i en fart, så i kan få måleren skiftet og holde jer varme til vinter.

Den med tryk måler var også gal sidste år, og så længe han huskede at trykke på den hver morgen så var der varme. VVS sagde den gang at man skiftede den for han ikke skulle sørge for at trykket blev holdt, og vi fik også bestilt en hjem, men hørte aldrig fra VVS. 

Men nu får vi en vi kender til at kigge på det og så må vi se

Anmeld

1. oktober 2013

Fuglemor

xoxotasha skriver:

I skal tage en svensknøgle og forsigtigt dreje den lille runde ting der sidder i modsat side af hvor i skruer op for varmen. Der vil sprøjte lidt støvvand når i drejer. HUSK at gør det stille ellers får i drejet den for meget. Så kommer varmen i løbet af et døgns tid 

Jeg vil lige sige det videre til manden min, men er ikke tryg ved at lade ham gøre det.

men tre af vores radiatorer er gamle eller også et det de nye. Og de har ikke den ventil

Anmeld

1. oktober 2013

Håber

hvis jeg har forstået det rigtig på min kloge morfar skal i os fylde vand på et eller andet sted

Anmeld

1. oktober 2013

stjernehimmel

Fuglemor skriver:

mht de radiator der ikke virker... skruer i den af hvor man skruer op og ned for varmen sidder der en lille stift den kan godt ha sat sig fast.. prøv at pres den lidt ind og ud og se om det ik virker....

Anmeld

1. oktober 2013

Fuglemor

Håber skriver:

hvis jeg har forstået det rigtig på min kloge morfar skal i os fylde vand på et eller andet sted

Det synes jeg da egentlig også at have hørt nu du nævner det. Og mindes også det blev gjort sidste vinter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.