Overvejer at forlade min mand, ønsker hjælp.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.317 visninger
5 svar
3 synes godt om
30. september 2013

Anonym trådstarter

Jeg overvejer kraftigt at gå fra min mand gennem 11 år og faren til mine 2 børn

men hvordan klarer man det hele også rent økonomisk

Hvad skal man selv betale og hvad hjælper kommunen med???

Er bange for jeg ikke kan få det til at køre rundt økonomisk.

og hvad med lejligheden? Kan ikke overskue at skulle flytte, vi er lige flyttet i dne for 3 ½ mdr siden og den koster halvdelen af min udbetalte løn men ønsker heller ikke at flytte pga børnene

hvordan får du det til at hænge sammen som enlig??

Jeg har haft lysten mange gange før men har bare ikke kunne få mig selv til det, men jeg tror ikke jeg elsker manden mere og synes ikke han gør nok for børnene og mig. Så tænker alle parter ville være bedst med et brud. Vi er gift på 4 år. Men synes det er så svært pga børnene men samtidig ved jeg også bare at hvis vi bliver sammen er det pga børnene, og jeg tror ikke han kan tage beslutningen om at gå fra hinanden.

Vi har også bil og lån

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2013

E.J.mor.

Anonym skriver:

og hvad med lejligheden? Kan ikke overskue at skulle flytte, vi er lige flyttet i dne for 3 ½ mdr siden og den koster halvdelen af min udbetalte løn men ønsker heller ikke at flytte pga børnene

Jeg har haft lysten mange gange før men har bare ikke kunne få mig selv til det, men jeg tror ikke jeg elsker manden mere og synes ikke han gør nok for børnene og mig. Så tænker alle parter ville være bedst med et brud. Vi er gift på 4 år. Men synes det er så svært pga børnene men samtidig ved jeg også bare at hvis vi bliver sammen er det pga børnene, og jeg tror ikke han kan tage beslutningen om at gå fra hinanden.

Vi har også bil og lån

Jeg kan desværre ikke råde dig,men ville ikke forlade opslaget uden at give dig et  for det trænger du nok til med så svær en beslutning,håber det bedste for dig og dine børn

Anmeld

30. september 2013

Anonym trådstarter

E.J.mor. skriver:

Jeg kan desværre ikke råde dig,men ville ikke forlade opslaget uden at give dig et  for det trænger du nok til med så svær en beslutning,håber det bedste for dig og dine børn

mange tak

synes også det er en meget svær beslutning

Anmeld

30. september 2013

Chili

Anonym skriver:

Vi har også bil og lån

Først en
Hvis det er det du føler for, skal det nok gå
Bor i til leje? For så kan du i hvert fald søge boligsikring. Ekstra børneydelse hver 3 måned, evt. Hjælp til institution (ved ikke hvor gamle jeres børn er).
Også skal han selvfølgelig betale børnebidrag hvis børnene skal bo hos dig.
Ellers gå ind på borger og kig under familie, der står en masse ting om hvordan man bliver skilt og hvad man kan få osv

Held og lykke

Anmeld

30. september 2013

Kofoed.

Altså rent økonomisk kan jeg godt hjælpe dig (med udregninger altså ).
Hvis du bliver bopæls forældre vil du månedligt kunne få børnebidrag fra faren, hvilket er på 12-1300 pr barn som minimum. Er det institutions børn, vil du også kunne få delvis økonomisk friplads, alt efter hvor meget du tjener før skat på årsbasis. For fuld friplads må du max tjene 221360 kr før skat på et år (158801 som grundbeløb + 7000 for barn nummer to + 55559 for at være enlig ( http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Dagtilb udsomraadet/~/media/UVM/Filer/Udd/Dagtilbud/PDF%20 12/121023%20Fripladsskala%202013.ashx )). Derudover kan du sikkert få noget i boligstøtte/sikring, hvis du bor i lejlighed, men det kommer an på din indkomst, lejlighed osv, du kan selv prøve en udregning her: (så under "beregn om du kan få boligstøtte")  Rettelse, det link virker åbenbart ikke, se dette i stedet  https://www.borger.dk/Sider/handlingsside.aspx?DomainServiceId=72b5638f-70c3-41e3-8974-e7888099d981&PageId=b0244c66-1e26-470c-88c1-768a24b0abc8

Hver 3. måned kan du få ordinær og ekstra ordinært børnetilskud, det lyder pt på 1296 (ordinært) pr barn og 1321 (ekstra ordinært) uanset antaltet af børn, så for dig vil det give 3913 kr ekstra, hver gang børnfamilieydelsen kommer. Se evt her:  www.borger.dk/Sider/Boernetilskud-enlige.aspx

Var det en overskuelig måde, at få tingene at se på?

Anmeld

30. september 2013

Dorthe1986

Anonym skriver:

Jeg erJeg overvejer kraftigt at gå fra min mand gennem 11 år og faren til mine 2 børn

Vi har også bil og lån

Jeg er alene med min søn og er på dagpenge - dimittendsats

Jeg blev boende i lejligheden, som dog har en billig husleje (3300 uden forbrug), men jeg får godt med boligstøtte, så før jeg fuld friplads til institution og så får man jo ekstra ydelse i forbindelse med børnepenge og så er der bidraget fra faderen.

Men jeg klarer mig i hvert fald rigtig fint økonomisk, uden problemer, men du kan regne ud hvad du kan få inde på borger.DK :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.