At pakke sygehustasken :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.345 visninger
10 svar
5 synes godt om
30. september 2013

Sabone

Halløj piger

Jeg er I dag 34+5 og er så småt ved at begynde at tænke over, hvilket tøj bassen skal have på hjem fra sygehuset og tænker over, hvad jeg skal have pakket i den taske..

Kan I hjælpe mig? Hvad skal jeg bruge og hvor mange sæt tøj og hvilket andet "udstyr"? 

Hav en rigtig dejlig mandag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2013

Fuglemor

Sabone skriver:

Halløj piger

Jeg er I dag 34+5 og er så småt ved at begynde at tænke over, hvilket tøj bassen skal have på hjem fra sygehuset og tænker over, hvad jeg skal have pakket i den taske..

Kan I hjælpe mig? Hvad skal jeg bruge og hvor mange sæt tøj og hvilket andet "udstyr"? 

Nu skal jeg se om jeg kan huske bare lidt

vi havde det tøj med de skulle have på hjem, plus tre sparkedragter. Stofbleer, sutter, tøj til mor og far samt toilet taske. Lift, dyne, nusse bamse, mobil, mobil lader (kamer- men er der jo i de fleste Tlf). Vi havde selv taget bleer med men det havde de på familie afsnittet. Og mener det var det samme med håndklæde. Men jeg gik først i bad da vi kom hjem. Lå der kun halvandet døgn så ville jeg hjem.

Anmeld

30. september 2013

BigHope13

Sabone skriver:

KHalløj piger

Kunne være mig der havde lavet den tråd følger lige med så sidelinjen

Anmeld

30. september 2013

Sabone

Fuglemor skriver:

Nu skal jeg se om jeg kan huske bare lidt

vi havde det tøj med de skulle have på hjem, plus tre sparkedragter. Stofbleer, sutter, tøj til mor og far samt toilet taske. Lift, dyne, nusse bamse, mobil, mobil lader (kamer- men er der jo i de fleste Tlf). Vi havde selv taget bleer med men det havde de på familie afsnittet. Og mener det var det samme med håndklæde. Men jeg gik først i bad da vi kom hjem. Lå der kun halvandet døgn så ville jeg hjem.

Tak for svar!

Hvilken størrelse tøj havde du med? 

Anmeld

30. september 2013

Benjamins'mor

Hvor mange sæt tøj kommer jo helt an på hvor længe i skal være på sygehuset.

Jeg er idag 38+6, jeg skal føde ambulant (hjem efter 5 timer), og du kan lige få en liste over hvad jeg har pakket.

- 1 sæt tøj til baby hjem.
- Overtøj til baby hjem.
- Tøj til mig hjem.
- Autostol.
- Babydyne + ekstra betræk.
- Sut.
- Sutteflaske.
- Modermælkserstatning.
- Mobil lader (ryger i inden vi skal ud af døren).
- Toilet taske:
Shampoo, balsam, deo, tandbørste, tandpasta, børste, bind og ammeindlæg.
- Vandrejournal + oplysningsseddel (ryger i inden vi skal ud af døren).
- Kamera.
- 2 stofbleer.

Anmeld

30. september 2013

Fuglemor

Sabone skriver:

Tak for svar!

Hvilken størrelse tøj havde du med? 

Størstedelen i 50 og toer jeg havde taget en dragt med i 56. Men str 50 var helt fint. Det var endda lidt for stort.

Anmeld

30. september 2013

Sabone

Benjamins'mor skriver:

Hvor mange sæt tøj kommer jo helt an på hvor længe i skal være på sygehuset.

Jeg er idag 38+6, jeg skal føde ambulant (hjem efter 5 timer), og du kan lige få en liste over hvad jeg har pakket.

- 1 sæt tøj til baby hjem.
- Overtøj til baby hjem.
- Tøj til mig hjem.
- Autostol.
- Babydyne + ekstra betræk.
- Sut.
- Sutteflaske.
- Modermælkserstatning.
- Mobil lader (ryger i inden vi skal ud af døren).
- Toilet taske:
Shampoo, balsam, deo, tandbørste, tandpasta, børste, bind og ammeindlæg.
- Vandrejournal + oplysningsseddel (ryger i inden vi skal ud af døren).
- Kamera.
- 2 stofbleer.

Jeg er førstegangsfødende, så jeg har ingen idé om, hvor længe jeg skal være der? 

Anmeld

30. september 2013

Benjamins'mor

Sabone skriver:

Jeg er førstegangsfødende, så jeg har ingen idé om, hvor længe jeg skal være der? 

Det er vidst meget individuelt.
Da jeg ventede min søn fik jeg afvide vi skulle være der en uge, var der dog kun 4 dage. Kan ikke huske hvor meget tøj vi havde med, for havde slet ikke pakket inden jeg tog afsted.

Anmeld

30. september 2013

Signe-bine

Sabone skriver:

Jeg tror også det kommer an på hvor man skal føde henne?

Jeg skal føde på Hillerød, og der får man højest 2 dage på barselsgangen som førstegangsfødende, hvis altså alting er gået godt 

Jeg har også pakket min taske, men jeg bliver ved med at gå og pakke den om, men det er vidst mest spænding, og så stoler jeg ikke helt på min egen ammehjerne pt, og er bange for at have glemt noget

Anmeld

30. september 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sabone skriver:

Pak til 3 dage, så er du sikker på at have nok der hvor jeg fødte skulle man hjem efter 24timer hvis alt kørte efter bogen, men jeg endte med aks og var der i 4 dage og min veninde blev syet en del og var der derfor også 3-4 dage, så det kommer helt an på forløbet

Og husk, din kæreste kan jo også køre hjem og hente ting hvis i skulle mangle noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.