Liftnet ulovligt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.631 visninger
21 svar
0 synes godt om
21. juli 2009

CGTN

Man må ikke have sit barn i autostolen mere end tyve min når de er nyfødte også kan man jo købe liftnet til liften, men er det blevet ulovligt???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2009

Ni-ko-li-ne

CGTN skriver:

Man må ikke have sit barn i autostolen mere end tyve min når de er nyfødte også kan man jo købe liftnet til liften, men er det blevet ulovligt???

nej anbefalingen erat de ikke må være i stolen mere end 20 min. men hvis det ikke er hver dag er op til et par timer ok...

kan ikke huske om liftnet er ulovligt men det er ikke særligt sikkert hvis uheldet er ude...

Anmeld

21. juli 2009

bette

jeg ville bestemt ikke anbefale liftnet..har set en video hvor de viser hvad der sker hvis man bruger sådan en og uheldet er ude.. det var frygteligt at se..
skal se om jeg kan finde videoen til dig.,.

Anmeld

21. juli 2009

Tynen

Liftnet er ikke ulovligt - Kun i udlandet

Istedet for at købe et liftnet, kan du leje et i Babysam.
Mener det koster kr. 30,- pr. mdr. - Og så skal man lige smide et depositum på kr. 500,- (Men det får man jo tilbage igen når man afl. nettet)

Trine - Nu pro på området efter vi var i Babysam og købe autostole igår

Anmeld

21. juli 2009

Monica

Vi havde begge dele da Gustav var lille. (et lejet lift net) Vi brugte det ikke overdrevet meget, men havde vi været ude hos nogen og spise om aftenen, så blev liften spændt fast i nettet. Ved godt at det ikke er det sikreste, men synes at det indimellem også der skal være plads til at barnet  bare kan sove videre og putte i liften...

For mig var det en tryghed at han bare kunne blive lagt til at sove, og at vi ikke behøvede at vække ham når vi skulle hjem igen.

Når lillebror ankommer inden for kort tid, lejer vi nok et igen...

Moni

Anmeld

21. juli 2009

kiroo

anbefalingen er 20 min i autostolen, og okay hvis det ikke er hverdag, men syntes tit man ser folk der er ude og handle hvor autosylen står i vognen i længere tid, hvad ville i gøre i stedet for. deres ryg har jo ikke særlig godt af den auto stol..?

Anmeld

21. juli 2009

Ni-ko-li-ne

kiroo skriver:

anbefalingen er 20 min i autostolen, og okay hvis det ikke er hverdag, men syntes tit man ser folk der er ude og handle hvor autosylen står i vognen i længere tid, hvad ville i gøre i stedet for. deres ryg har jo ikke særlig godt af den auto stol..?

Emmaljunga laver en auto stol hvor de kan lægges ned... hvis man skal længere.... men altså vi tog liften med og så stod den i indkøbsvognen med Nikoline i... så er der ikke plads til så meget men det var vores løsning :0)

Anmeld

21. juli 2009

Pige2009

Emmaljunga laver en auto stol hvor de kan lægges ned... hvis man skal længere.... men altså vi tog liften med og så stod den i indkøbsvognen med Nikoline i... så er der ikke plads til så meget men det var vores løsning :0)

Autostolen fra Emmaljunga er ikke testet særlig sikker hos FDM, så den ville jeg ikke anbefale.... Jeg regner selv med at bruge voksipose, hvis jeg skal ud og handle, for jeg vil ikke have en lift, da de jo ikke kan bruge den særlig lang tid, så jeg synes et eller andet sted, det er spild af penge.

Anmeld

21. juli 2009

Katjaro

ka-ri-na skriver:

problemet er ikke om de ligger ned eller ej, men at de ligger fastspændt og helt statisk.

Det jeg gør når indkøbsturen overstiger 20 min er enten at have barnet i slynge eller vikle, eller i drømmeposen/liften i vognen.

Der er mange måder man kan undgå autostolen.

Hilsen Katja

Anmeld

21. juli 2009

Pige2009

Selvom det ikke er ulovligt at bruge liftnet, ville jeg aldrig nogensinde gøre det. Jeg mener det burde forbydes, da det ikke er sikkert. Tjek lige dette link:
http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

Jeg forstår ikke, de folk der ikke sætter deres børn sikkerhed først. Man ser rask væk, at der bruges flere 100T kr. på biler, men når det kommer til autostole, er folk mere sparsommelige. Jeg mener det er bedre, at ens barn sidder sikkert og fast i en autostol, selvom man måske skal vække det fremfor, at man risikerer barnets liv og lemmer, fordi man synes det er synd at vække dem.

Der er jo en grund til at liftnet og mange andre autostole er forbudt i udlandet. Der er rigtig mange også af de stole der sælges i Babysam, der rent faktisk er meget usikre. Tjek evt. FDM's hjemmeside eller TÆNK's tests. De giver virkelig stof til eftertanke.

Knus Linda 28+3, som hellere end gerne bruger lidt ekstra penge på en sikker autostol.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.