Hjælp har brug for hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. juli 2009

SaNiNa

Mine dejlig lille søn har besluttet sig for han ikke vil sove, i går sov han ikke fra kl 8 og så til kl 19 hvor han bare ikke kunne mere, han var så overtræt, ked og gal...

Og desværre har han vist tænkt sig at gøre det sammen i dag, det var en helvede dag i går han skulle bade side og hænge og putte.

Han plejer at falde isøvn når vi sidder og hygger, men nej han sad bare og kiggede. først da vi var ude at handle valgte han at lukke øjene og så sov han så osse til kl 2 og fra 2 til 04.30 og igen til kl lidt i 8.

Kan dte være tegn på tænder allerede han er kun 5 uger?
ER der ikke nogen som har haft samme problem som kan give mig et godt råd til hvordan min overtrætte søn kan få sovet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2009

Tynen

Har du prøvet at svøbe ham?
Altså ligge ham på sin babydyne eller tæppe og rulle det tæt omkring ham?

Når de har den alder (Eller, sådan var Stella i hvert fald) har de tit svært ved at lukke af for omgivelserne og ender tit som overstimulerede, kede og sure og har svært ved at finde ro.
Ved at svøbe "afskærmer" du lidt for omgivelserne og hvis du samtidig går og vugger ham i dine arme burde det være svært at modstå en lille lur (Men ved ikke om du af princip ikke vil vugge ham osv. men sådan gjorde jeg   )

Held og lykke med det!
Det er dybt, dybt frustrerende at køre en hel dag igennem uden pause.. Trust me

Anmeld

21. juli 2009

SaNiNa

Tynen skriver:

Har du prøvet at svøbe ham?
Altså ligge ham på sin babydyne eller tæppe og rulle det tæt omkring ham?

Når de har den alder (Eller, sådan var Stella i hvert fald) har de tit svært ved at lukke af for omgivelserne og ender tit som overstimulerede, kede og sure og har svært ved at finde ro.
Ved at svøbe "afskærmer" du lidt for omgivelserne og hvis du samtidig går og vugger ham i dine arme burde det være svært at modstå en lille lur (Men ved ikke om du af princip ikke vil vugge ham osv. men sådan gjorde jeg   )

Held og lykke med det!
Det er dybt, dybt frustrerende at køre en hel dag igennem uden pause.. Trust me

Vi svøber han næste hele tiden da han elsker det og som du siger falder til ro, det hjalp bare ikke i går og heller ikke idag.

natten til i går sov han osse utrolig dårlig, så der lå han hos mig og puttede så han bare fik lidt søvn så måtte jeg jo indhente mit på et andet tidspunkt.

Anmeld

21. juli 2009

Stumpen

Har du prøvet at trille en tur med ham og lade ham stå ude? Husker at Mathilde begyndte at sove længere og bedre, da hun kom ud og stå.. (Hmmm.. mon Victoria også snart skulle "smides" ud  )

Anmeld

21. juli 2009

Diana...

Hej Søde Sanne

Jeg tror det er et tigerspring mener der er omk de 5 uger det kommer. 

Lucas var os sådan og tror faktisk os jeg har lavet et indlæg om det   Men vi gjorde ikk så meget for der var ikke så meget at gøre, men det varet kun en uges tid og så var det væk igen 

Knus Diana som synes det er mega hård når de ikke gider sove til middag.

Anmeld

21. juli 2009

SaNiNa

Stumpen skriver:

Har du prøvet at trille en tur med ham og lade ham stå ude? Husker at Mathilde begyndte at sove længere og bedre, da hun kom ud og stå.. (Hmmm.. mon Victoria også snart skulle "smides" ud  )

ja, vi går rigtig mange ture og han ligge bare og kigger
ang at sov uden for har vi ikke rigtig mulighed for det da han så skal stå ude på gaden og det er jeg ikke særlig vild med

Anmeld

21. juli 2009

SaNiNa

Diana... skriver:

Hej Søde Sanne

Jeg tror det er et tigerspring mener der er omk de 5 uger det kommer. 

Lucas var os sådan og tror faktisk os jeg har lavet et indlæg om det   Men vi gjorde ikk så meget for der var ikke så meget at gøre, men det varet kun en uges tid og så var det væk igen 

Knus Diana som synes det er mega hård når de ikke gider sove til middag.

uuuh håber sådan at det ikke er nogte som blive ved, for hvor er jeg træt når kæresten kommer hjem... at være på 100% hele tiden er godt nok hårdt.

men nu har jeg fået en tid torsdag til5 ugers undersøgelse så må jeg jo lige hører ad der oppe osse for han har jo ikke godt af at blive så overtræt

Anmeld

21. juli 2009

Lise

Her er der noget jeg har sax'et fra en anden side:

Skrevet: 18-01-2008 11:06:06

ved omkring 5 uger og sommetider så tidligt som ved 4 uger begynder dit barn at tage sit første spring fremad i udvikling. nye fornemmelser bombaderer det indefra og udefra, og som regel er barnet forvirret over dem. denne hurtige skiftende verden er til at begynde med meget foruroligende. barnets første reaktion vil være et ønske om at vende tilbage til den trygge, varme velkendte verden, det fornylig har forladt, en verden med mor/far som centrum.

pludselig ser det ud, som om dit barn har mere behov for kærtegn og opmærksomhed end før. mens mad og søvn og god fysisk pasning tidligere var nok til at indgive barnet følelse af velbefindende, har det nu tilsyneladende behov for noget mere fra din side. denne periode kan vare fra en dag til en uge.

prøv at forestille dig, hvordan det ville være at vågne op og befinde sig på en fremmed planet, hvor alt var forskelligt fra, hvad du var vant til.

hvad ville du gøre......

ville du vende dig om på den anden side og sove videre.......nej

ville du have lyst til at spise......nej

ville du ønske, du kunne klamre dig til et fortroligt menneske.......... ja

og det er lige netop det, dit barn gør

Udsnit fra bogen: vidunderlige uger

Anmeld

21. juli 2009

Cris

Nej, det er ikke tænder, synes jeg. De har bare så nogle phase, når de er ved at skifte rytme og nogle gange passer det meget godt sammen med de der tiger spring. Min søn har haft det sådan en gang i mellem+han ikke kunne lige at sove i det hele taget, han skulle være på hele tiden , men det har ikke varet længe. for jeg puttede ham ind i slyngen og så var han væk efter en lille tur fra køkkenet til soveværelset og tilbage. Nogle gange har jeg bare vugget ham meget med blød musik i baggrunde og nogle andre gange har jeg bare puttet ham på min skulder og efter en lille tur så fald han i søvn. De ændrer sig hele tiden og de har så nogle dage, hvor de bliver bare så mærkelige. Og så falder de på plads igen med en ny rutine og alt kommer tilbage på banen igen. Når du tror, du har forstået ham, så kommer de der fase og du skal igen igen finde på, hvordan nu fungerer det bedst. Det bliver bestemt aldrig kedeligt med en lille en, man skal lege detektiv hele tiden for at forstå dem!

Anmeld

21. juli 2009

Stumpen

Sanne skriver:

ja, vi går rigtig mange ture og han ligge bare og kigger
ang at sov uden for har vi ikke rigtig mulighed for det da han så skal stå ude på gaden og det er jeg ikke særlig vild med

Nej, det kan jeg godt forstå at du ikke vil.. Det havde jeg heller ikke gjort..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.