Katvig konkurs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
5 svar
7 synes godt om
29. september 2013

Janni.

Ifølge BT er katvig gået konkurs..

Se mere her:

http://www.bt.dk/danmark/populaert-dansk-toejmaerke-konkurs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

Mumto3

Øv øv øv, elskede deres økologisk tøj, og synes det var så fedt at de rent faktisk gjorde noget aktivt for miljøet.

Jeg kom engang til at lave klassikeren med noget af deres tøj. Jeg skulle vaske hvid vask, og min datter have fået en helt ny, knald rød trøje fra Katvig, og den røde trøje (som aldrig havde været vasket før!) røg ved et uheld med i hvid vasken. MEN der skete ingen ting!!! For den økologiske produktion, der går de op i at der ikke skal være overskudsfarve i tøjet, så det var der ikke, så den røde trøje smittede overhovedet ikke af!!! Det hvide tøj var stadig hvidt!

Anmeld

29. september 2013

Muffinmus

Jeg kan også godt lide deres tankegang i hvert fald har vi haft en del af deres tøj.
Dog forstår jeg ikke tankegangen med at det går skide godt, gælden er mindre nu end den var fordi det går så strygene og så lukker man, lader de folk der har investeret i firmaet stå tilbage og tænker allerede nu at starte nyt firma op??
I min verden er det ikke fair play, men at rende fra sit firma og det ansvar man har. Så må man da tage et år mere og betale sin gæld af i stedet for at sige man vil prøve noget nyt?

Anmeld

29. september 2013

Mimic

MariaE skriver:

Jeg kan også godt lide deres tankegang i hvert fald har vi haft en del af deres tøj.
Dog forstår jeg ikke tankegangen med at det går skide godt, gælden er mindre nu end den var fordi det går så strygene og så lukker man, lader de folk der har investeret i firmaet stå tilbage og tænker allerede nu at starte nyt firma op??
I min verden er det ikke fair play, men at rende fra sit firma og det ansvar man har. Så må man da tage et år mere og betale sin gæld af i stedet for at sige man vil prøve noget nyt?

da det er et aps selskab hæfter hun kun for det hun selv har sat ind i virksomheden i starten (som regel mellem 50 og 80.000),

derfor er der mange der ser fidusen i at indgive en egenbegæring om konkurs selvom det går godt for firmaet (i dette tilfælde er salget øget med 20 % i år)

dvs at nu når firmaet går konkurs, så mister hun "kun" de penge hun i sin tid indskød i firmaet og kommer ikke til at få gæld ud af konkursen, dvs. at hun i realiteten kan starte fra "scratch" når hun starter ny virksomhed igen.

rigtigt fusket

Anmeld

29. september 2013

jydeinden

Mimic skriver:

da det er et aps selskab hæfter hun kun for det hun selv har sat ind i virksomheden i starten (som regel mellem 50 og 80.000),

derfor er der mange der ser fidusen i at indgive en egenbegæring om konkurs selvom det går godt for firmaet (i dette tilfælde er salget øget med 20 % i år)

dvs at nu når firmaet går konkurs, så mister hun "kun" de penge hun i sin tid indskød i firmaet og kommer ikke til at få gæld ud af konkursen, dvs. at hun i realiteten kan starte fra "scratch" når hun starter ny virksomhed igen.

rigtigt fusket

det er noget fusk men ganske korrekt det du siger.. vi havde en slagter som gjorde lidt det samme.. de var to slagtere som kendte hinanden de gik begge konkurs med deres butiknog byttede så arbejdsplads og startede op på ny :-s ret svinsk at man kan det 

Anmeld

30. september 2013

Moma

MariaE skriver:

Helt enig! Det tænkte jeg også, da jeg læste artiklen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.