Spørgsmål omkring overgangsperioden (mad)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

264 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. september 2013

SRP

Hej piger

Min datter er snart 6 1/2 måned og vi har været godt i gang med skemad et par måneder nu. Hun får udover mælk en masse forskelligt grød samt grøntsags - og frugtmos.

Men hvordan er det med hele stylkker frugt og grønt? eller små bidder brød med pålæg? Er så bange for hun skal blive kvalt i det. Jeg synes slet ikke hun kan finde ud af at "tygge" i hele stykker - hun spytter det ud med det jeg nu engang har forsøgt med. Er det for tidligt at forsøge med små bidder? Hører bare om mange andre på hendes alder, som får hele stykker uden problemer.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

lycly

Prøv at google baby-led weaning
Jeg brugte den metode på min datter fordi hun absolut ikke ville mades med ske.
Hun sad med en kartoffelbåd, frikadelle, æblestykke eller andet fra hun var 6 mdr og hun har aldrig fået noget galt i halsen

Anmeld

29. september 2013

FruK

Start med bløde ting, små bidder. F.eks. bondebrød skåret i små bidder, der har stået lidt i en smule sødmælk før hun får dem. En lille bid banan som lige er trykket lidt med gaflen, uden at være most rigtigt osv. Grøntsagsmos kan du stille og roligt gøre grovere. Så kommer det.

Anmeld

29. september 2013

Lukas&Liam<3

De begynder først at kunne tygge omkring 8 måneder
Men i den alder gav jeg Lukas banan, god moden pære, jordbær, kirsebær og den slags. Du kan også koge nogle små grøntsags stykker.

Anmeld

29. september 2013

Lukas&Liam<3

Jeg ville ikke begynde på rugbrød endnu hvis jeg var dig. det siger man først de "må/kan" når de er 8 måneder.

Anmeld

30. september 2013

SRP

Tak for jeres gode råd - jeg må forsøge mig langsomt frem��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.