what to do? nedgroet negl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.983 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. juli 2009

Stineve

Hej piger, kvinder...

Jeg har desværre nogle dumme arbejdssko, der er lidt for små, og får først nye om noget tid... men disse sko, trykker så meget på mine stortå negle, at de er blevet sådan helt lillablå i den ene side... hvor stor er risikoen for at en negl falder af ?..

for det andet tror jeg måske at jeg har fået en nedgroet negl på den ene storetå, af mine arbejdssko... hvad skal jeg gøre ? hvad kan lægen gøre, hvis jeg ringer til dem i morgen ?..

Den er helt øm oppe i øverste højre hjørne af neglen, ude ved huden.. helt rød og sådan hård... (altså huden) og afsindig ømt... ? tror i det er en nedgroet negl?..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2009

Fiona78

Stineve skriver:

Hej piger, kvinder...

Jeg har desværre nogle dumme arbejdssko, der er lidt for små, og får først nye om noget tid... men disse sko, trykker så meget på mine stortå negle, at de er blevet sådan helt lillablå i den ene side... hvor stor er risikoen for at en negl falder af ?..

for det andet tror jeg måske at jeg har fået en nedgroet negl på den ene storetå, af mine arbejdssko... hvad skal jeg gøre ? hvad kan lægen gøre, hvis jeg ringer til dem i morgen ?..

Den er helt øm oppe i øverste højre hjørne af neglen, ude ved huden.. helt rød og sådan hård... (altså huden) og afsindig ømt... ? tror i det er en nedgroet negl?..

Hej
Ja det kan godt lyde som en nedgroet negl
Har selv haft en og det gjorde mega ondt
Jeg tog til en fodterapeut der gav mig sådan en bøjle på der løfter neglen så den ikke vokser ind i kødet...
Hvis ikke det hjælper kan man få fjernet lidt af siden af neglen så den ikke kommer i kontakt med din tå

Anmeld

21. juli 2009

Isabels-mor

Kan du ikk hører din arbejdesgiver om du ikk må bruge dine egne sko indtil du får de nye? For kan ikk passe du skal gå med indgroet negle og have ondt i tåen

Anmeld

21. juli 2009

Lusi

Hej..

Jeg har haft nedgroede negle en del gange  og ja gør MEEEEGA ondt..

Men min læge sagde for et par uger siden at jeg skulle file neglen på midten og hele vejen ned, til neglen bliver blød på midten, forstår du?
Så bliver den jo blød dér og bøjer derfor lidt op ad..

Jeg gjorde som han sagde og det hjalp og har overhoved ik haft problemer med det siden..
Så den metode vil jeg da benytte mig af..
Det tager godt nok lidt tid, ens negl er sgu tykkere end jeg lige havde regnet med..

Anmeld

21. juli 2009

Kvindemin

Stineve skriver:

Hej piger, kvinder...

Hejsa.

Av av ja.
Du skal have dine nedgroede negle fjernet, ved en Fodplejer eller Kosmetolog (er selv Kosmetolog).
Som en skriver, må du endelig IKKE file på din egen negel.

Vh - og du skal da have nogle nye sko, stakkel

Anmeld

21. juli 2009

Vingummien

Jeg ville høre om jeg ik måtte bruge andre sko for det der går for meget ud over dine fødder.

Min mor fik opereret for nedgroet negle og har ik haft det igen, kan vist godt være svært at få væk igen, men snak med din læge for han kan helt klart finde en løsning på det, el en fod læge.

Anmeld

21. juli 2009

Stineve

Tak for alle jeres svar.. jeg må ringe til lægen i morgen og skal nok lade være med selv at pille i det ... Har dog haft foden i sæbevand i godt en time her til aften samt en halv time i morges, så det kan tage eventuelle bakterier og betændelse...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.