Tilskud som enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. september 2013

Anonym trådstarter

Hej piger.
Sagen er den at jeg nok bliver enlig med min datter, da kæresten har sagt at han ikke ved om han vil være sammen med mig mere.

Jeg er på kontanthjælp og vil lige se hvordan min økonomi vil se ud når jeg er alene med min datter.

Jeg får jo self børnepengene på de knap 4300.
Og så kan jeg søge det der tilskud på 1300 ca
Og så det der ekstra ordinært tilskud på de lidt over 1200 kr
De tre ting er hver tredie mdr jeg kan få det.

Jeg kan også søge børnepengene fra faren men ved ikke om det bliver aktuelt da vi nok skal have 7/7 ordning.

Men hvad så med friplads? Jeg får jo 13952 før skat om mdr. Hvor meget kan jeg så få dækket?
Jeg ved ikke om jeg har råd til den lejlighed jeg sidder ii nu. Så VII skal nok flytte men vil først lige se om det kan lade sig gøre for min datter og jeg at blive her. Så der ikke sker alt for meget omvæltning for min datter.

Vi vil gøre hvad vi kan for at få et godt samarbejde som forældre. Men jeg frygter simpelthen min datters reaktion. Hvad kan jeg være forbedredt på der sker af reaktion?
Hun er 2,5.

Håber i vil hjælpe og ikke begynde at hakke ned på mig fordi jeg er på kontanthjælp. Jeg synes jeg ligger ned i forvejen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

Anonym trådstarter

Ingen der kan hjælpe?

Anmeld

29. september 2013

stjernehimmel

Anonym skriver:

Ingen der kan hjælpe?

du vil få fuld friplads og max i boligstøtte.. (det afhænger af hvad lejligheden koster og størrelse )

Anmeld

29. september 2013

Mettefpigen

Det afhænger af lejlighederne størrelse og pris.. Min lejlighed er 75 og koster 5200, da jeg var på kh fik jeg 3000 i boligstøtte....
Det er svært at sige hvad du kan forberede dig på da børn er MEGET forskellige på det punkt... Lukas fik mere temperament og i starten sov han rigtig dårligt om natten og havde svært ved at falde i søvn... Han var ca 1,5 år da vi gik fra hinanden....

Anmeld

29. september 2013

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

du vil få fuld friplads og max i boligstøtte.. (det afhænger af hvad lejligheden koster og størrelse )

Okay, tusinde tak nu er det en ret stor lejlighed. En 4 værelses på 111 kvm. Men det var mest mht fripladsen.
Men jeg må jo se hvad tiden bringer og så må jeg jo flytte hvis det ikke kan lade sig gøre.

Anmeld

29. september 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Det afhænger af lejlighederne størrelse og pris.. Min lejlighed er 75 og koster 5200, da jeg var på kh fik jeg 3000 i boligstøtte....
Det er svært at sige hvad du kan forberede dig på da børn er MEGET forskellige på det punkt... Lukas fik mere temperament og i starten sov han rigtig dårligt om natten og havde svært ved at falde i søvn... Han var ca 1,5 år da vi gik fra hinanden....

Havde i 7/7 ordning? Og jeg håber virkelig ikke det vil påvirke vores datter alt for meget

Anmeld

29. september 2013

Momo

Hvad er det for 2 tilskud du får? Jeg står nemlig i samme situation, jeg flytter om 14 dage. Og er helt forvirret med alt det der skal søges. 

Anmeld

29. september 2013

Mettefpigen

Anonym skriver:

een

Havde i 7/7 ordning? Og jeg håber virkelig ikke det vil påvirke vores datter alt for meget

Nej vi har ikk noget fast andet end 2 dage om ugen....

Anmeld

29. september 2013

Mettefpigen

Momo skriver:

Hvad er det for 2 tilskud du får? Jeg står nemlig i samme situation, jeg flytter om 14 dage. Og er helt forvirret med alt det der skal søges. 

Der er:
Friplads
Boligstøtte
Børnebidrag
Ordinært børnetilskud
Forhøjet børnetilskud

Du kan se det hele inde på borger.dk :-)

Anmeld

30. september 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Hvad du kan få i fri plads og boligsikring,kommer helt an på hvilken KH sats du kan få fra d. 1/1-14,og hvor stor og dyr din lejlighed er.

Men hvad angår boligsikringen,kan du lave en beregning på www.borger.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.