Har brug for en livline - er det dig? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

916 visninger
7 svar
1 synes godt om
29. september 2013

Stéphanie

Hej piger.

Jeg står og skal snart i statsforvaltningen, hvor min søns far har valgt at søge midlertidig fuld forældremyndighed - og er selvsagt ikke særlig glad ved situationen.

Jeg vil utrolig gerne høre fra nogle der har stået i samme eller lignende situation, da jeg virkelig godt kunne bruge at høre råd, oplevelser, hvad jeg kan forvente osv. osv.

Jeg vil meget gerne skrive privat da det ikke er alle detaljer jeg har lyst til at skrive her i tråden, og desuden bliver der holdt godt øje med mig.

Håber der er en eller flere der vil være til hjælp.

fra Stephanie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2013

MortilElias2010

Stéphanie skriver:

Hej piger.

Jeg står og skal snart i statsforvaltningen, hvor min søns far har valgt at søge midlertidig fuld forældremyndighed - og er selvsagt ikke særlig glad ved situationen.

Jeg vil utrolig gerne høre fra nogle der har stået i samme eller lignende situation, da jeg virkelig godt kunne bruge at høre råd, oplevelser, hvad jeg kan forvente osv. osv.

Jeg vil meget gerne skrive privat da det ikke er alle detaljer jeg har lyst til at skrive her i tråden, og desuden bliver der holdt godt øje med mig.

fra Stephanie

Op

Anmeld

29. september 2013

Stéphanie

MortilElias2010 skriver:

Op

Tak

Anmeld

29. september 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Så vidt jeg ved kan statsforvaltningen ikke træffe afgørelse om forældremyndighed.

Hvis de ikke kan få jer til enighed sendes den videre i retten.

Det er yderst sjældent at man får frataget forældremyndigheden. Den bliver højst fælles, medmindre din eks har nogle virkelig gode grunde og du har været virkelig forsømmende på en eller anden vis i forhold til barnet eller samvær.

Anmeld

29. september 2013

lycly

RGN skriver:

Så vidt jeg ved kan statsforvaltningen ikke træffe afgørelse om forældremyndighed.

Hvis de ikke kan få jer til enighed sendes den videre i retten.

Det er yderst sjældent at man får frataget forældremyndigheden. Den bliver højst fælles, medmindre din eks har nogle virkelig gode grunde og du har været virkelig forsømmende på en eller anden vis i forhold til barnet eller samvær.

Til Info så er reglerne lavet om og det er faktisk nemmere nu at få fuld forældremyndighed. Der skal ikke "mere" til end at den ene part gentagne gange har vist usamarbejdsvilje.
Ikke for at skræmme dig TS, men synes bare jeg lige ville nævne det! Men det er rigtigt at det ikke er statsforvaltningen der afgører det, det bliver en dommer.
Hvis I ender med at skulle i retten så hyr en advokat!

Anmeld

29. september 2013

RGN

Profilbillede for RGN

Til Info så er reglerne lavet om og det er faktisk nemmere nu at få fuld forældremyndighed. Der skal ikke "mere" til end at den ene part gentagne gange har vist usamarbejdsvilje.
Ikke for at skræmme dig TS, men synes bare jeg lige ville nævne det! Men det er rigtigt at det ikke er statsforvaltningen der afgører det, det bliver en dommer.
Hvis I ender med at skulle i retten så hyr en advokat!

Ja, det er det jeg tænker på mht. forsømmelse fra mors side. F.eks. samværschikane. (Som de kalder det, selv om man jo kan have særdeles gode grunde.

Politiet anbefaler Ret & råds advokater som de samarbejder med.

Anmeld

29. september 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Stéphanie skriver:

Hej piger.

fra Stephanie

Jeg ved selvfølgelig ikke hvor meget vores situationer ligner hinanden, men min eks forsøgte også at få fuld forældremyndighed over vores søn da vi gik fra hinanden....

Du er velkommen til at skrive privat til mig hvis du ønsker det....

Anmeld

29. september 2013

LinLin

Stéphanie skriver:

Hej piger.

fra Stephanie

Må jeg spørge hvad "midlertidig" fuld forældremyndighed betyder??

Jeg har fuld forældremyndighed over min ældste søn, men den har faderen overgivet frivilligt, så kender ikke til procedurerne istatsforvaltning/retten...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.