Første ord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. juli 2009

Vingummien

Kunne egentlig godt tænke at vide, hvad er det første ord for jer?

Emil sagde naia idag imens han legede men var ik bevist altså det var ik for at kalde på hende el sådan. vil i kalde det det første ord hvis det var jer?

For mig er det første ord hvis barnet peger på f.eks sin mad og siger mad.

Hvordan er det for jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2009

Bondepigen

Emmas første ord er "hej". Jeg kalder det første ord, når de har sagt det bevidst, altså når jeg ved at det virkelig er det hun siger... Når hun gentager det efter mig.

Her den anden dag sagde hun mor, men hun gentog det ikke mere den dag, så jeg tog det ikke som et ord...men dagen efter gentog hun det flere gange efter os, ligesom hun osse gentog ordet far... Så mener jeg det er et rigtigt ord.

Anmeld

20. juli 2009

Jules

Viktor siger faktisk mange rigtige ord... Men ja stadigvæk uden at vide hvad det betyder... Undtagen mam mam...Hihi... Så er den sikker at han vil have mad

Sut - hej - ja - far - Muaaarh (mor)- bah- (et enkelt SURT) Hihi.... Passede lige ind i samtalen

Far og muuuarh kommer tit når han er ked eller træt og ville nusses om...Så kan egentlig godt være det er bevist

Anmeld

20. juli 2009

Vingummien

Jules skriver:

Viktor siger faktisk mange rigtige ord... Men ja stadigvæk uden at vide hvad det betyder... Undtagen mam mam...Hihi... Så er den sikker at han vil have mad

Sut - hej - ja - far - Muaaarh (mor)- bah- (et enkelt SURT) Hihi.... Passede lige ind i samtalen

Far og muuuarh kommer tit når han er ked eller træt og ville nusses om...Så kan egentlig godt være det er bevist

He he Emil råber et bestemt ord (babysk) når han vil ha mad, er så sjovt

Anmeld

20. juli 2009

Jules

suanne85 skriver:

He he Emil råber et bestemt ord (babysk) når han vil ha mad, er så sjovt

Viktor skriger som regl os bare når man skal give ham en ny bid...suuuk hvor er man ved at gå ud af sit gode skind nogen gange....
Og hvis han ikke gør det prøver han at rive dugen af eller laver krumspring i stolen... Sikke nogle dage han har engang imellem.... Men heldigvis ikke hver dag

Er dog i gang med at han selv får noget i hånden at gumle på samtigdig med jeg gir ham så han er optaget af det.... Går faktisk ok....

Anmeld

20. juli 2009

Vingummien

Jules skriver:

Viktor skriger som regl os bare når man skal give ham en ny bid...suuuk hvor er man ved at gå ud af sit gode skind nogen gange....
Og hvis han ikke gør det prøver han at rive dugen af eller laver krumspring i stolen... Sikke nogle dage han har engang imellem.... Men heldigvis ikke hver dag

Er dog i gang med at han selv får noget i hånden at gumle på samtigdig med jeg gir ham så han er optaget af det.... Går faktisk ok....

Ha ha det trick bruger vi også, får han en bid i hånden han kan mase og hva han nu vil el spise som han vælger de fleste gange og så gir jeg ham mad samtidig hvis han ik selv spiser. Rugbrød spiser han tit selv.

Men det der med at flyve ud af stolen kender vi også herhjemme, nogengange kan han blive så utålmodig at han ik vil spise.

Anmeld

20. juli 2009

Jules

Viktor er blevet rigtig god til pincep grebet... Men det falder stadigvæk tit af inden munden... Men han skal nok lære det... Men hold op den rengøring... Støvsuger næsten efter hvert måltid....

Anmeld

20. juli 2009

Vingummien

Jules skriver:

Viktor er blevet rigtig god til pincep grebet... Men det falder stadigvæk tit af inden munden... Men han skal nok lære det... Men hold op den rengøring... Støvsuger næsten efter hvert måltid....

Emil propper det bare ind i munden.

En dag tog han en hel haps ind i munden, var ved at få et hjerte stop, men han fik det ik galt i halsen så det var godt. Men var meget for sådan en lille mund.

Men Emil vil helst selv nu, og går meget godt, men der havner da lidt på gulvet ii ny og næ

Anmeld

20. juli 2009

Jules

suanne85 skriver:

Emil propper det bare ind i munden.

En dag tog han en hel haps ind i munden, var ved at få et hjerte stop, men han fik det ik galt i halsen så det var godt. Men var meget for sådan en lille mund.

Men Emil vil helst selv nu, og går meget godt, men der havner da lidt på gulvet ii ny og næ

Hvor herligt...Glæder mig til Viktor vil det

Anmeld

20. juli 2009

Vingummien

Jules skriver:

Hvor herligt...Glæder mig til Viktor vil det

Kan jeg godt forstå, men man kan godt få nogle klumper i halsen nogen gange når de bare propper løs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.