Bygkorn under behandling???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.843 visninger
13 svar
1 synes godt om
28. september 2013

Leneur

Ja jeg har været så "heldig" at få et bygkorn inde i øjet i det nedre øjenlåg og har fået en salve dertil. Jeg har aldrig haft det før og synes det hæver mere op. Er det meningen det skal det? At den modner, hvis man kan sige det sådan, for så at springe??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2013

Mother-love

Jeg vidste ikke engang man kunne få noget imod et bygkorn. Når jeg har eller får der gør jeg ikke noget ved det. Lade det bare gå i sig selv. Men jeg synes det lyder underligt at det hæver. Måske du ikke kan tåle cremen?

Anmeld

28. september 2013

stjernehimmel

Leneur skriver:

Ja jeg har været så "heldig" at få et bygkorn inde i øjet i det nedre øjenlåg og har fået en salve dertil. Jeg har aldrig haft det før og synes det hæver mere op. Er det meningen det skal det? At den modner, hvis man kan sige det sådan, for så at springe??

Når du bruger salven kan det godt "trække" sig sammen, for derefter at gå i sig selv...  har fået det en del gange... og plejer os at virke sådan ved mig...

Hvis du synes det gener mere end det gavner når du har brugt det lidt tid, så skip salven og lad det gå i sig selv uden hjælp :-)

Anmeld

28. september 2013

aarhusmor

For mig lyder det som om salven ikke hjælper. jeg har aldrig selv brugt salve i mod det. Det kommer og går og herimellem hæver det op

Anmeld

28. september 2013

Leneur

Havanagila skriver:

Jeg vidste ikke engang man kunne få noget imod et bygkorn. Når jeg har eller får der gør jeg ikke noget ved det. Lade det bare gå i sig selv. Men jeg synes det lyder underligt at det hæver. Måske du ikke kan tåle cremen?

Det kan da vist bare tage lang tid, hvis man ikke gør noget ved det?? Jamen min mor har fået fjernet det ene øje pga kræft, så når det især er øjnene der sker noget med, vil jeg bare have det undersøgt. Der findes både salve og dråber til bygkorn.
Ja det er også min tanke at jeg måske ikke kan tåle det. Må lige prøve at se hvad weekenden bringer. Det kunne jo bare være at det er sådan det forløber.

Anmeld

28. september 2013

Leneur

stjernehimmel skriver:

Når du bruger salven kan det godt "trække" sig sammen, for derefter at gå i sig selv...  har fået det en del gange... og plejer os at virke sådan ved mig...

Hvis du synes det gener mere end det gavner når du har brugt det lidt tid, så skip salven og lad det gå i sig selv uden hjælp :-)

Tak, ja de sagde på apoteket at det som regel ville blive bedre efter et par dage, så venter og ser hvad der sker i weekenden.

Anmeld

28. september 2013

Mother-love

Leneur skriver:

Det kan da vist bare tage lang tid, hvis man ikke gør noget ved det?? Jamen min mor har fået fjernet det ene øje pga kræft, så når det især er øjnene der sker noget med, vil jeg bare have det undersøgt. Der findes både salve og dråber til bygkorn.
Ja det er også min tanke at jeg måske ikke kan tåle det. Må lige prøve at se hvad weekenden bringer. Det kunne jo bare være at det er sådan det forløber.

Kan godt forstå du er OB's på det så. Men ja synes også bare du lige skal se tiden an. Og hvis det ikke bliver bedre ville jeg nok bare lade det hele selv. Jeg synes at kan huske at det plejer og gå i sig selv i løbet af en uge.
Da jeg arbejdede som maler fik jeg tit bygkorn pga meget støv og den slags. Men gjorde aldrig noget ved det. Det var generenede i et par dage og derefter var det kun ømt hvis jeg rørte ved det i ca en uges tid.

Anmeld

28. september 2013

Leneur

aarhusmor skriver:

JAFor mig lyder det som om salven ikke hjælper. jeg har aldrig selv brugt salve i mod det. Det kommer og går og herimellem hæver det op

Jamen hvor lang tid tager det uden behandling? Jeg har haft det en uge og troede først det var fordi jeg havde gnedet det lidt hårdt at det var ømt men det blev bare værre, så fik det undersøgt i går.

Anmeld

28. september 2013

mn

Leneur skriver:

de gange jeg har haft det så har jeg ikke fået det medicin du omtaler for da jeg var inde og læse om det stod der bare det fremskyndede processen lidt, så går ud fra der sker præcis det samme som hvis du ikke fik det. Ved mig bliver det større og større indtil det til sidst bare er vildt træls og svier konstant og så plejer den at springe ca. 24 timer efter.

Anmeld

28. september 2013

Leneur

mn skriver:

de gange jeg har haft det så har jeg ikke fået det medicin du omtaler for da jeg var inde og læse om det stod der bare det fremskyndede processen lidt, så går ud fra der sker præcis det samme som hvis du ikke fik det. Ved mig bliver det større og større indtil det til sidst bare er vildt træls og svier konstant og så plejer den at springe ca. 24 timer efter.

Kan nu ikke forstå i kan holde det ud. Jeg synes det er meget smertefuldt, det hæver og det tager noget af udsynet. Jeg synes det er træls at ligne en bokser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.