Opstart i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

894 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. september 2013

Sijac

Hej Tøser.

Ja tiden er desværre snart kommer til, at det en min lille baby der skal starte i institution
Det er en institution hvor de tilbringer rigtig meget tid udendørs.

Det er mit første barn og jeg aner ikke, hvad man skal medbringe

Tænker...
- regntøj
- termotøj
- flyverdragt
- overtræks futter (både regn og vinter)
- handsker og luffer
- hue, elefanthue og halsedise

- madkasse

Og er der andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2013

MorDk

Hej Tøser.

Ja tiden er desværre snart kommer til, at det en min lille baby der skal starte i institution

Tænker...
- regntøj
- termotøj
- flyverdragt
- handsker og luffer

- madkasse

Og er der andet?

Alm skiftetøj som bodys, strømpebukser, bukser og bluser og evt. savlesmække (hvis dit barn savler grundet tænder måske)

Sutter og evt sovebamse eller nuseklud

Anmeld

27. september 2013

MorDk

MorDk skriver:

Alm skiftetøj som bodys, strømpebukser, bukser og bluser og evt. savlesmække (hvis dit barn savler grundet tænder måske)

Sutter og evt sovebamse eller nuseklud

fleece

Anmeld

27. september 2013

modesty

Hej Tøser.

Tænker...
- regntøj
- termotøj
- flyverdragt
- handsker og luffer

- madkasse

Og er der andet?

Jeg ville droppe hue og halsedisse og nøjes med et par elefanthuer. Det er så meget mere praktisk.

Et par gode uldtrøjer er også guld værd over vinteren.

Uldsokker inde under futterne.

Fleecebukser var jeg ret glad for i overgangen til flyverdragt. Er måske ikke strengt nødvendigt, men vi brugte alligevel vores meget. Kan købes i h&m til en billig penge.

Cirka to sæt skiftetøj til at have liggende derovre når tøj bliver vådt/beskidt.

Anmeld

28. september 2013

Jenny12

Sijac skriver:

Hej Tøser.

Tænker...
- regntøj
- termotøj
- flyverdragt
- handsker og luffer

- madkasse

Og er der andet?

Jeg synes din liste lyder rigtig fornuftig, men også det som de andre skriver med hendsyn til skiftetøj og uld

Jeg kan forstå at dit barn ikke går inden det starter i vuggestue? Kender du vogelein overtræksbukser? http://www.vogelein.dk/

Vores søn var 7 måneder da han startede i vuggestue. overtræksbukserne med fødder har været det bedste køb vi har gjort.
Vi har ikke købt termotøj da jeg ikke synes min søn kan ånde i det og det virker stift, men i stedet har vi brugt overtræksbukserne med uldfleecebukser under http://www.viable.dk/shop/bukser-i-uldfleece-3650p.html

Held og lykke med vuggestuestart

Anmeld

5. oktober 2013

Enirt

Jenny12 skriver:

Jeg synes din liste lyder rigtig fornuftig, men også det som de andre skriver med hendsyn til skiftetøj og uld

Jeg kan forstå at dit barn ikke går inden det starter i vuggestue? Kender du vogelein overtræksbukser? http://www.vogelein.dk/

Vores søn var 7 måneder da han startede i vuggestue. overtræksbukserne med fødder har været det bedste køb vi har gjort.
Vi har ikke købt termotøj da jeg ikke synes min søn kan ånde i det og det virker stift, men i stedet har vi brugt overtræksbukserne med uldfleecebukser under http://www.viable.dk/shop/bukser-i-uldfleece-3650p.html

Held og lykke med vuggestuestart

Var lige i gang med selv at oprette en ligenden tråd som TS og så faldt jeg over dit svar. Hvad kostede de der overtræksbukser med fødder?

Jeg må indrømme at jeg er lidt ny i alt det med tøj i lag. Min søn er meget varm og har derfor mens han blev båret meget kun haft en langærmet body på og strømper. Hen over sommeren har han stort set kun haft en kortærmet body på eller ble når vi var hjemme og lige lidt busker og en bluse hvis vi var ude om aftenen.

Så hvor meget tøj er det en god ide de har på når de kravler rundt ned i vuggestuen. og når de er ude?

Anmeld

5. oktober 2013

Jenny12

Enirt skriver:

Var lige i gang med selv at oprette en ligenden tråd som TS og så faldt jeg over dit svar. Hvad kostede de der overtræksbukser med fødder?

Jeg må indrømme at jeg er lidt ny i alt det med tøj i lag. Min søn er meget varm og har derfor mens han blev båret meget kun haft en langærmet body på og strømper. Hen over sommeren har han stort set kun haft en kortærmet body på eller ble når vi var hjemme og lige lidt busker og en bluse hvis vi var ude om aftenen.

Så hvor meget tøj er det en god ide de har på når de kravler rundt ned i vuggestuen. og når de er ude?

Bukserne koster fra nye lige under 300 kr, men de kan findes brugt http://www.dba.dk/soeg/?soeg=vogelein

Jeg synes at barnet skal have et par tykke bukser under overtræksbukserne, foruden strømpebukser og så et par tykke stømper.
Min søn er godt nok ikke noget varmt barn, men når de ligger og kravler rundt på jorden så synes jeg at de skal være pakket godt ind.

Vi bruger aldrig overtræksbukserne uden uldfleecebukserne under, jeg har ikke rigtig noget alternativ til inderlaget, måske termobukser men de er meget stive og selt ikke så varme.

Vi er netop gået over til vinterjakke, en mini a ture som han indtil videre bare har sit alm tøj under

Når det bliver under 10 grader kommer han i flyverdragt og når det bliver rigtig koldt får han en heldragt af uldfleece under.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.