Til jer der er rhesus-negative med flere rhesuspositive børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.088 visninger
8 svar
1 synes godt om
27. september 2013

SRP

Hej piger

Jeg er rhesus-negativ, og da min datter er rhesus positiv fik jeg anti-D i graviditeten og et par dage efter fødslen. Nu skal vi i gang i starten af det nye år med at forsøge at få nummer 2, og jeg er godt nok nervøs i forhold til rhesusimmunisering... Jeg synes det er frygteligt, når man læser, hvad det kan få af konsekvenser, hvis man danner antistoffer mod sit ufødte barn.

Mit spørgsmål er om der bliver holdt mere øje under anden graviditet, når man er rhesusnegativ med positivt barn? I første graviditet sker der jo sjældent noget, men risikoen er større med efterfølgende børn.

Har I nogle erfaringer med, hvordan og hvor ofte der bliver tjekket op på anden graviditet i forhold til dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
SRP skriver:

Hej piger

Jeg er rhesus-negativ, og da min datter er rhesus positiv fik jeg anti-D i graviditeten og et par dage efter fødslen. Nu skal vi i gang i starten af det nye år med at forsøge at få nummer 2, og jeg er godt nok nervøs i forhold til rhesusimmunisering... Jeg synes det er frygteligt, når man læser, hvad det kan få af konsekvenser, hvis man danner antistoffer mod sit ufødte barn.

Mit spørgsmål er om der bliver holdt mere øje under anden graviditet, når man er rhesusnegativ med positivt barn? I første graviditet sker der jo sjældent noget, men risikoen er større med efterfølgende børn.

Har I nogle erfaringer med, hvordan og hvor ofte der bliver tjekket op på anden graviditet i forhold til dette?

Fik også et positivt barn ved første fødsel.
Andet barn er negativ.
Ved ikke om de holder særligt øje med det.
Men du får jo taget blodprøver for at be/ afkræfte dette

Anmeld

27. september 2013

DianaRJS

SRP skriver:

Hej piger

man får taget blodprøver ved hver graviditet

jeg er også rhesusnegativ, og den ældste er rhesuspositiv, den yngste er rhesus negativ og tvillingerne er begge 2 rhesus positiv

så ved den ældste og tvillinger fik/skal jeg have den sprøjte i uge 30. og igen når jeg har født... den ældste fik jeg den lgie efter jeg havde født

Anmeld

27. september 2013

SRP

DianaRJS skriver:

man får taget blodprøver ved hver graviditet

jeg er også rhesusnegativ, og den ældste er rhesuspositiv, den yngste er rhesus negativ og tvillingerne er begge 2 rhesus positiv

så ved den ældste og tvillinger fik/skal jeg have den sprøjte i uge 30. og igen når jeg har født... den ældste fik jeg den lgie efter jeg havde født

Tak for svar Så du er ikke blevet fulgt oftere med blodprøver, når det ikke er første graviditet og du er rhesus negativ med positive børn?

Anmeld

27. september 2013

FamilenStorm

Du biver ikke fulgt oftere.. Er selv negativ har to børn der er positive... Var dog med i et forsøg hvor jeg fik anti D i uge 28 ( tror jeg) Og igen efter fødselen med nr 2.

Anmeld

27. september 2013

hekran

Er rhesus-negativ og har født fire positive børn Har ikke skænket det meget tanke, udover når jeg skulle stikkes eller tage blodprøve.

Anmeld

27. september 2013

salix

jeg er også R, neg. og har fået 3 dejlige R. Pos. børn og når bare man får anti D efter fødselen er der ikke noget ved næste graviditet... med mindre det er over 3 år siden du fik Anti D sidst mener jeg de snakkede om da jeg startet behandling for at få nr. 4 

Anmeld

27. september 2013

FruJacobsen

Jeg er også r.neg. og er i uge 26 med mit andet barn. Har netop fået taget blodprøve i dag, så de kan se, hvilken blodtype barnet har - og hvis det er positivt, skal jeg på sygehuset og have "sprøjten" (må indrømme, at jeg ikke ved præcis, hvad den indeholder). Så de skal nok finde ud af det og give dig det, du har brug for

Anmeld

28. september 2013

SRP

Dejligt at høre jeres erfaringer Det gør mig mere rolig. Meeen ville nu være lettere, hvis min blodtype var rhesus positiv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.