8 mdr - kan ikke grov mad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
6 svar
2 synes godt om
26. september 2013

birthee

Min dreng på 8 mdr. har ikke været så glad for grød, så vi er først kommet rigtig igang for en måneds tid siden, til trods for vi  har prøvet til siden han var 4 mdr., pga. han er en stor dreng med god appetit... 

Nå, men vi er så kommet op på 2 måltider om dagen, det ene grød, det andet kartofler/grøntsager/kød... Kartofler skal køres igennem en si, så de er helt fint-delte, grøntsager skal blendes og kød køres gennem en persillehakker... 

Men, jeg kan ikke få ham til at spise ris eller pasta, jeg kan simpelthen ikke få det fint nok - hvad gør jeg?

Mvh. Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

Sijac

birthee skriver:

åMin dreng på 8 mdr. har ikke været så glad for grød, så vi er først kommet rigtig igang for en måneds tid siden, til trods for vi  har prøvet til siden han var 4 mdr., pga. han er en stor dreng med god appetit... 

Nå, men vi er så kommet op på 2 måltider om dagen, det ene grød, det andet kartofler/grøntsager/kød... Kartofler skal køres igennem en si, så de er helt fint-delte, grøntsager skal blendes og kød køres gennem en persillehakker... 

Men, jeg kan ikke få ham til at spise ris eller pasta, jeg kan simpelthen ikke få det fint nok - hvad gør jeg?

Mvh. Birthe

Sådan er det også herhjemme og sygehuset sagde til os, vi var der i anden sammenhæng, at det er helt okay, det er ikke noget de behøves endnu. Nogle børn er hurtigere end andre og man skal tage det i deres tempo, så det gør vi herhjemme, hvor alt derfor så er totalt blendet og kød er ikke eksisterende..

Anmeld

26. september 2013

DitteFisk

Lad ham endelig sidde og røre og smatte rundt i en almindelig aftensmad et stykke tid.. han skal nok begynde at spise det når han i nogen tid har øvet sig i at bevæge det rundt i munden (og spyttet det ud mange gange), for de skal jo lige lære at bevæge det rigtigt og synke når det har en konsistens

Anmeld

26. september 2013

B&J

DitteFisk skriver:

Lad ham endelig sidde og røre og smatte rundt i en almindelig aftensmad et stykke tid.. han skal nok begynde at spise det når han i nogen tid har øvet sig i at bevæge det rundt i munden (og spyttet det ud mange gange), for de skal jo lige lære at bevæge det rigtigt og synke når det har en konsistens

nemlig selv om han ikke vil have pasta så giv ham endelig en i hånden og mås tingene hvis det er en god ting til havregrød er at putte vand i gryden og gryn og lad det stå i 15-30minutter også koge det fordi så bliver det meget fint og ikke de flager i

Anmeld

26. september 2013

Mother-love

Vi. Blendede også isabellas mad længe. Tror faktisk hun var et år før hun kunne spise grovere mad. Selv havregrød måtte vi blende. Vi gav hende rigtig tit ting hun selv kunne sidde med for netop at hun skulle lære det.
Men det betyder ikke så meget hvornår de spise grovere mad det vigtigste er at man følger deres tempo

Anmeld

27. september 2013

Tøs85

birthee skriver:

Min dreng på 8 mdr. har ikke været så glad for grød, så vi er først kommet rigtig igang for en måneds tid siden, til trods for vi  har prøvet til siden han var 4 mdr., pga. han er en stor dreng med god appetit... 

Mvh. Birthe

Det lyder som min dreng.. Han kan ikke spise mad hvis det er stykker, det skal være flydende grød, MEN han er endelig ved at kunne spise lidt havregrød.. Virkelig skønt at der sker fremskridt.. Har prøvet at give ham rugbrød i 3 mdr men det kan han stadig ikke.. Tror det kommer, men det tager bare længere tid med nogle børn.. Han er lige blevet 9 mdr..

Anmeld

27. september 2013

Lukas&Liam<3

Det er meget normalt. Godt nok spiser Lukas alt. Men 3 fra mødregruppen får stadig heller ikke andet end grød og mos, og de er også 8 måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.