Er det overhovedet okay!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det forkert at min at kontakte den anden læge ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.010 visninger
10 svar
9 synes godt om
26. september 2013

Helloo

/Fødte d. 17/1 en fantastisk lille dreng, som vi gerne vil gøre til store bror.. 

Det er så lidt svært når jeg har vildt lange cyklusser, den sidste var 68 dage, og den er øh indtil videre 63 dage, har plet blødt siden sidste onsdag! 

Kontakede lægen for et par måneder siden, for evt få hjælp

(undersøgelse,blodprøve for at se om jeg overhovedet har ægløsning, osv). 

Hun vil ikke hjælpe overhovedet før efter jul.. 

Har så derfor lige skrevet til den anden læge, som er tilknyttet det lægehus jeg er med i. 

Er det okay at gøre ? 

Jeg kan heller ikke få en ordentlig positiv ægløsningstest, eller jo. Fik en positiv en sidste onsdag (mener jeg det var) men der blødte jeg jo ? 

Goe råd ? 

Og gi endelig din stemme.. 

Go torsdag til alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

esioul

/Fødte d. 17/1 en fantastisk lille dreng, som vi gerne vil gøre til store bror.. 

Det er så lidt svært når jeg har vildt lange cyklusser, den sidste var 68 dage, og den er øh indtil videre 63 dage, har plet blødt siden sidste onsdag! 

Har så derfor lige skrevet til den anden læge, som er tilknyttet det lægehus jeg er med i. 

Er det okay at gøre ? 

Jeg kan heller ikke få en ordentlig positiv ægløsningstest, eller jo. Fik en positiv en sidste onsdag (mener jeg det var) men der blødte jeg jo ? 

Goe råd ? 

Go torsdag til alle

Tror desværre ikke du bliver undersøgt før i har prøvet uden held i min et år.

Anmeld

26. september 2013

Helloo

esioul skriver:

Tror desværre ikke du bliver undersøgt før i har prøvet uden held i min et år.

Det bare surt.. 

Anmeld

26. september 2013

esioul

Louise6551 skriver:

Det bare surt.. 

Jeg synes det er fair nok man selv skal forsøge et år. Og kroppen skal jo også lige have tid til at finde sig selv efter en fødsel

Men ja det er træls når man står i det

Anmeld

26. september 2013

Miin'Baby'Mus

Louise6551 skriver:

Er det okay at gøre ? 

Goe råd ? 

Go torsdag til alle

Man får vist ikke hjælp før efter et 1 år medmindre man f.eks. fejler noget

Jeg har f.eks. selv PCO og jeg fik derfor hjælp med det samme 

Udover det så skal kroppen lige nå at slappe af inden en ny graviditet da det tærer hårdt på en og man siger jo at der normalt skal gå et år - ikke at det er strengt nødvendigt, men det er sådan normalen for en ny graviditet 

Men nej jeg synes da ikke der er noget galt i at kontakte en anden læge, afhængig af hvem man snakker med så siger de noget andet end dem man har snakket med før - så go for it 

Anmeld

26. september 2013

Hullabullabulla

Louise6551 skriver:

Er det okay at gøre ? 

Goe råd ? 

Go torsdag til alle

Jeg ville liiige vente en uges tid så du er sikker på at den positive æl test ikke har båret frugt.. Er det ikke tilfældet - så ja prøv da at ringe til den anden læge og hør hvad h*n har at sige, vær dog opmærksom på at de kan se din journal hvis den første læge har skrevet noget i om dit opkald..

Anmeld

26. september 2013

Kløver

Din krop skal finde sig selv igen, er ikke unormalt, især ikke hvis man ammer

Kan anbefale at resterer dag med digital æl-teste, giver sikkert svar pg så har lægen noget konkret og man kommer hurtigere videre

Anmeld

26. september 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Man behøver nu ikke nødvendigvis vente 1 år,her blev jeg henvist til behandling,allerede inden vi var gået i gang,alene fordi jeg pletblødte 1 uge efter ÆL,så det er helt op til ens læge,hvornår de vil henvise. 

Og da jeg blev henvist,var vores datter 8 måneder. 

Anmeld

26. september 2013

Helloo

Mor_til_2_unger skriver:

Man behøver nu ikke nødvendigvis vente 1 år,her blev jeg henvist til behandling,allerede inden vi var gået i gang,alene fordi jeg pletblødte 1 uge efter ÆL,så det er helt op til ens læge,hvornår de vil henvise. 

Og da jeg blev henvist,var vores datter 8 måneder. 

Tak for svar

Har fået svar fra lægen: Må ikke tage mere på. Dvs hun synes jeg skal tabe mig.. 

Anmeld

26. september 2013

Wik

Min krop var slet slet ikke klar selv efter 1 år, og jeg er endda ung og frisk (semi 28, normal bygget mv) Men kan godt forstå du vil have dem tæt på hinanden, og det er ikke lægens beslutning.

Men når det er sagt skal du måske lade hormoner og kroppen falde lidt mere på plads, måske får du derved en mere regelmæssig cyklus og behøver ikke hjælp. Hvis du skal tabe dig, hvilket vi stort set alle skal  efter en graviditet, så kan de ekstra kilo sagtens have indflydelse på din cyklus og dermed chance for at blive gravid. Jeg ville passe og pleje mig selv, min krop og vente lidt endnu, hvis du kan Hvis du ammer især vente. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.