Uha, du har kautioneret, men står ikke på skødet... Det har min veninde altså virkelig brændt sine fingre på, da hun blev skilt. Huset var hans og kun hans, og selv om at der var friværdi, havde hun ikke ret til en krone. Derudover stoppede han med at betale og så hang hun på den.
Før du gør noget som helst, skal du få undersøgt om du på nogen som helst måde kan komme ud af den kautions aftale.
Derudover syntes jeg at du allerede nu skal blive skrevet op til lejlighed forskellige steder. Undersøge hvad det kommer til at koste at bo alene ( husleje, forsikringer osv). Kontakt din kommune og få fat i din sagsbehandler. Han/hun vil kunne hjælpe dig med hvad du kan få i tilskud, boligsikring osv.
Jeg tror sagtens at du kan flytte kommune, så skal du bare få fat i en sagsbehandler fra den kommune. Ved ikke om Faren kan modsætte sig at du flytter 25 km væk. Mener at km antallet skal være højere, for at han kan modsætte sig. Men det ved statsamtet alt om. Prøv at ringe til dem.
Om det er det bedste for dine børn eller ej, det tror jeg kun at du kan svare på. Lige som at det kun er dig, der kan mærke om du virkelig er færdig med din mand.
Håber at du finder ud af det. Kram herfra.
Anmeld