Hjælp mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
3 svar
1 synes godt om
26. september 2013

Anonym trådstarter

Hejsa alle på denne side.

Jeg er en pige på 28 år, som har to børn på 1 og 3 år. Jeg har været gift med min mand i ca. 5 år og vi har købt hus sammen. Huset står i hans navn, men jeg har kautioneret for det - og så skulle de vist nok fungere på samme måde, med at jeg har andel i det, hvis vi sælger det.. Men problemet er ikke blot det. Problemet er, at jeg nu overvejer at forlade ham, fordi jeg ikke længere føler mig tiltrukket af ham. Jeg elsker ham meget, for den godhed han har, men jeg tror ikke det er nok resten af mit liv. Nogen der har erfaring/gode råd til afklaring af dette punkt?

Mit "spørgsmål" er, hvad er det første jeg gør, i tilfælde af, at jeg forlader min mand? Jeg tænker på ALT - fra hus, til at kontakte kommunen med henblik på ny lejlighed - hjælp økonomisk, børn, mulighed for at flytte kommune - eller bedst at blive i nuværedne kommune for mine børns skyld (jeg flytter højst 25 km væk) da jeg INGEN kender i vores nuværende by - kun min mands venner og familie.

Jeg har virkelig brug for gode råd, støttende ord og ikke nogle negative vendinger - for jeg er så ked af denne situation jeg er havnet i. Vil gøre alt for at mine børn forbliver glade!

Stort kram til jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

hesøth

Anonym skriver:

Hejsa alle på denne side.

Jeg er en pige på 28 år, som har to børn på 1 og 3 år. Jeg har været gift med min mand i ca. 5 år og vi har købt hus sammen. Huset står i hans navn, men jeg har kautioneret for det - og så skulle de vist nok fungere på samme måde, med at jeg har andel i det, hvis vi sælger det.. Men problemet er ikke blot det. Problemet er, at jeg nu overvejer at forlade ham, fordi jeg ikke længere føler mig tiltrukket af ham. Jeg elsker ham meget, for den godhed han har, men jeg tror ikke det er nok resten af mit liv. Nogen der har erfaring/gode råd til afklaring af dette punkt?

Mit "spørgsmål" er, hvad er det første jeg gør, i tilfælde af, at jeg forlader min mand? Jeg tænker på ALT - fra hus, til at kontakte kommunen med henblik på ny lejlighed - hjælp økonomisk, børn, mulighed for at flytte kommune - eller bedst at blive i nuværedne kommune for mine børns skyld (jeg flytter højst 25 km væk) da jeg INGEN kender i vores nuværende by - kun min mands venner og familie.

Jeg har virkelig brug for gode råd, støttende ord og ikke nogle negative vendinger - for jeg er så ked af denne situation jeg er havnet i. Vil gøre alt for at mine børn forbliver glade!

Stort kram til jer

Få lige fat i en advokat i første omgang!

Som du forklarer det så er huset din mands Punktum! Idet du kautionerer, så betyder det bare, at hvis din mand ikke betaler afdragene, så skal du gøre det MEN huset er stadigt hans og kun hans!!

Anmeld

27. september 2013

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan ikke hjælpe med, hvad du skal gøre i forhold til kommunen og de økonomiske tilskud, men der er vist en del i tråde i denne kategori, hvor der er god hjælp at hente.

Angående huset er der ikke meget at gøre. Som Hesøth skriver, hvis du kun står som kautionist og ikke er med på skødet og dermed tinglyst som ejer, så er det kun din mand, der ejer huset, og du har ingen andel i det. Hvis I går fra hinanden, ville jeg forsøge at komme ud af kautionsaftalen, da du jo kommer til at betale for afdragene, hvis din (ex)-mand ikke betaler dem. Det vil dog nok være svært at komme ud af aftalen, da banken/realkredit-insituttet jo så mister noget af deres sikkerhed.

Da I er gift, skal I jo dele jeres formuer med hinanden ved en skilsmisse (hvis I ikke har ægtepagt), så er der friværdi i huset, kan det være, at du ret til halvdelen af denne, men det kan jeg ikke svare præcist på uden at vide, hvad I ellers hver især har af værdier og gæld. Derudover kan du måske have et kompensationskrav, hvis du har været med til at betale afdragene på huset.

Anmeld

27. september 2013

Elgaard73

Uha, du har kautioneret, men står ikke på skødet... Det har min veninde altså virkelig brændt sine fingre på, da hun blev skilt. Huset var hans og kun hans, og selv om at der var friværdi, havde hun ikke ret til en krone. Derudover stoppede han med at betale og så hang hun på den.

Før du gør noget som helst, skal du få undersøgt om du på nogen som helst måde kan komme ud af den kautions aftale.

Derudover syntes jeg at du allerede nu skal blive skrevet op til lejlighed forskellige steder. Undersøge hvad det kommer til at koste at bo alene ( husleje, forsikringer osv). Kontakt din kommune og få fat i din sagsbehandler. Han/hun vil kunne hjælpe dig med hvad du kan få i tilskud, boligsikring osv.

Jeg tror sagtens at du kan flytte kommune, så skal du bare få fat i en sagsbehandler fra den kommune. Ved ikke om Faren kan modsætte sig at du flytter 25 km væk. Mener at km antallet skal være højere, for at han kan modsætte sig. Men det ved statsamtet alt om. Prøv at ringe til dem.

Om det er det bedste for dine børn eller ej, det tror jeg kun at du kan svare på. Lige som at det kun er dig, der kan mærke om du virkelig er færdig med din mand.

Håber at du finder ud af det. Kram herfra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.