Feber pga tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.118 visninger
13 svar
4 synes godt om
26. september 2013

Miin'Baby'Mus

Min datter havde 37,8 i feber i morges, hun er ved at få tænder og har været lidt pylleret pga af tænderne.. 

Jeg har så sendt hende i dagpleje og dagplejemoren fortæller så at hun ikke tager syge børn ind - hvilket jeg sagtens kan forstå....

MEN, det er jo tænder, hun har ikke influenza eller andet - tænder smitter jo ikke (og nej ved godt jeg ikke kan være 100% sikker på at det skyldes tænderne, men feber og tænder hænger ofte sammen)

Havde hun haft højere feber havde jeg selvfølgelig beholdt hende hjemme, men i morges virkede hun frisk, glad og frejdig og når feberen ikke var højere så kunne jeg ikke se noget problem i at sende hende afsted.

Jeg havde målt feberen i løbet af natten også og den var ikke steget. 

Jeg fortæller selvfølgelig dagplejemoren at hun bare skal ringe så skal jeg nok hente hende  Intet problem.

Men hvad ville i gøre hvis jeres børn fik en lille smule feber pga tænder? Altså det er den første tand, ergo mangler der 19 mere og hvis hun så skal være hjemme et par dage hver gang 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2013

B&J

ved godt den er super svær

personligt var vores dreng kommet hjem til bedste og det er jo fordi vi har den mulighed.. ellers var vi selv blevet hjemme en dag mor 1 dag far

men ja hvis det er flere dage er den svær, og ved godt det er træls når det kun er pga tænder men det er godt jeres dp mor vil tage imod jeres bran når det er...

Anmeld

26. september 2013

Miin'Baby'Mus

B&J skriver:

ved godt den er super svær

personligt var vores dreng kommet hjem til bedste og det er jo fordi vi har den mulighed.. ellers var vi selv blevet hjemme en dag mor 1 dag far

men ja hvis det er flere dage er den svær, og ved godt det er træls når det kun er pga tænder men det er godt jeres dp mor vil tage imod jeres bran når det er...

Jeg synes det var vildt svært - følte mig lidt som en dårlig mor 

Ja jeg havde fået fat i min mormor hvis det var, men min morfar døde for nyligt så hun står uden bil og kommer alligevel 40 min væk fra - det tager jo tid med sådanne sager 

Anmeld

26. september 2013

serinasmor

Miin'Baby'Mus skriver:

Min datter havde 37,8 i feber i morges, hun er ved at få tænder og har været lidt pylleret pga af tænderne.. 

Jeg har så sendt hende i dagpleje og dagplejemoren fortæller så at hun ikke tager syge børn ind - hvilket jeg sagtens kan forstå....

MEN, det er jo tænder, hun har ikke influenza eller andet - tænder smitter jo ikke (og nej ved godt jeg ikke kan være 100% sikker på at det skyldes tænderne, men feber og tænder hænger ofte sammen)

Havde hun haft højere feber havde jeg selvfølgelig beholdt hende hjemme, men i morges virkede hun frisk, glad og frejdig og når feberen ikke var højere så kunne jeg ikke se noget problem i at sende hende afsted.

Jeg havde målt feberen i løbet af natten også og den var ikke steget. 

Jeg fortæller selvfølgelig dagplejemoren at hun bare skal ringe så skal jeg nok hente hende  Intet problem.

Men hvad ville i gøre hvis jeres børn fik en lille smule feber pga tænder? Altså det er den første tand, ergo mangler der 19 mere og hvis hun så skal være hjemme et par dage hver gang 

er 37,8 nu pludselig blevet feber? det er det altså ikke i min optik .. ikke engang noget jeg ville nævne ...

Da serina gik i dp tog hun heller ikke feberramte børn ind ... men for hende var feber altså +38,0

Anmeld

26. september 2013

B&J

Miin'Baby'Mus skriver:

Jeg synes det var vildt svært - følte mig lidt som en dårlig mor 

Ja jeg havde fået fat i min mormor hvis det var, men min morfar døde for nyligt så hun står uden bil og kommer alligevel 40 min væk fra - det tager jo tid med sådanne sager 

du må bestemt ikke føle dig som en dårlig mor som du selv skriver barnet er jo ikke syg da jeg fik mine vistomstænder havde jeg også feber og tog på arbejde for jeg var jo ikke syg havde det fint men ondt..

og din DP ringer jo hvis nu der er et eller andet

menja den er svær hvis man ikke lige har muligheden for at aflevere barnet

Anmeld

26. september 2013

MorDk

37, 8 er ikke feber.

Ja ofte får børn feber iforbindelse med tandfrembrud, men det er ikke pga af tandfrembrudet de får feber, men det er oftest når de har feber at tænderne bryder frem  Det er hvad min læge altid har sagt og også min sp.

Anmeld

26. september 2013

B&J

MorDk skriver:

37, 8 er ikke feber.

Ja ofte får børn feber iforbindelse med tandfrembrud, men det er ikke pga af tandfrembrudet de får feber, men det er oftest når de har feber at tænderne bryder frem  Det er hvad min læge altid har sagt og også min sp.

det var først da jeg læste dit svar at 37,8 nej det er da ikke feber så tag du det roligt

jeg så det som 38,8

Anmeld

26. september 2013

Pikku Myy

MorDk skriver:

37, 8 er ikke feber.

Jeg skulle lige til at skrive det samme, men nu behøver jeg jo ikke. Istedet får du en

Anmeld

26. september 2013

Miin'Baby'Mus

serinasmor skriver:

er 37,8 nu pludselig blevet feber? det er det altså ikke i min optik .. ikke engang noget jeg ville nævne ...

Da serina gik i dp tog hun heller ikke feberramte børn ind ... men for hende var feber altså +38,0

Og det er jo så der jeg synes det bliver svært, jeg synes nemlig heller ikke det var FEBER, men temp var jo lidt højere end normalt og jeg følte at jeg skulle fortælle at vores datter var lidt b esværet af tænderne med pyller og højere temp.

Men hun har lige ringet (jeg synes jo jeg skulle tage hjem og hente hende &nbsp og hun sagde så at først når temp var over 38 eller hvis barnet var utilpas at så blev man hjemme og det er jo helt forståeligt - ville aldrig sende vores datter afsted hvis hun var direkte utilpas, men hun virkede til at have det fint "trods" de 37,8 

Ih guder altså 

Anmeld

26. september 2013

Miin'Baby'Mus

B&J skriver:

du må bestemt ikke føle dig som en dårlig mor som du selv skriver barnet er jo ikke syg da jeg fik mine vistomstænder havde jeg også feber og tog på arbejde for jeg var jo ikke syg havde det fint men ondt..

og din DP ringer jo hvis nu der er et eller andet

menja den er svær hvis man ikke lige har muligheden for at aflevere barnet

Har lige snakket med dp og hun fortæller også at man først er syg ved 38+, så forstår jeg ikke hvad alt det andet skulle til for  jeg er nok bare for pylleret hehe

Var nemlig på vej hjem for at hente vores datter igen, total dårlig samvittighed 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.