At mærke afføring og reagere på det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

606 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. september 2013

Angelspot

Min dreng på 2.7 år, er vist blevet en smule forvirret over det at kunne mærke af han skal lave stort. 

Der er begyndt at gå ca to dage imellem hver afføring, nogle gange 3 dage. Når han skal af med noget, så begynder han at hoppe og tage sig til bleen. Han siger at han har lavet noget, selvom der ikke er noget i bleen. Når jeg siger at det mærkes som om han skal lave noget, siger han at han HAR lavet noget i bleer. Han prutter og jeg tror virkelig at han skal, men at han nu er blevet så forvirret over hvordan han skal håndtere det, at han begynder at stresse over det. 

Jeg har prøvet at sætte ham på potten, men så sker der slet ingenting, og jeg tror ikke han er klar til at komme på potten, for så går der gerne en dag ekstra, før han kommer af med noget. Han vil gerne at jeg skifter hans ble, når han selv mener han har lavet noget (men når bleen stadig er tom), men det er kun nogen gange at han finder det rart og derfor kommer af med noget næsten med det samme. 

Han laver ikke stort når han er i vuggestuen, kun hjemme. 

Jeg har optaget noget video af hans reaktion når han skal af med noget og vil snakke med vuggesturen om det i morgen, men det kunne være rart at høre, om andre har haft samme oplevelse med Jeres guldklumper, når de begynder at mærke når de skal det ene og det andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2013

Chris86

Her kan vores den store også reagere på det og vil skiftes selvom der intet er... Skifter hende og så kommer det på et senere tidspunkt (et par gange dagen efter)...
Tror det ganske normalt...

Anmeld

25. september 2013

Angelspot

Chris86 skriver:

Her kan vores den store også reagere på det og vil skiftes selvom der intet er... Skifter hende og så kommer det på et senere tidspunkt (et par gange dagen efter)...
Tror det ganske normalt...

Hvordan reagerer hun på det, når hun skal af med noget?

Min dreng bliver helt vildt ulykkelig og ked af det, han hopper rundt og synes ikke det er spor sjovt. Han bliver endnu mere ked af det når vi siger til ham at han ikke har noget i bleen, når han siger han har. Det er lidt øv at opleve han bliver så febrilsk over at han kan mærke det er på vej.

Anmeld

25. september 2013

2721

Herhjemme er der ingen problemer i den stil. Han siger altid bare stolt at nu laver han lort og så gør han det.
Men har generelt altid haft godt styr på det og har altid kunnet skelne mellem prutter og at han rent faktisk laver lort.
Taler i om det derhjemme?
Her har vi altid talt meget åbent og afslappet omkring det.

Anmeld

25. september 2013

Chris86

Angelspot skriver:

Hvordan reagerer hun på det, når hun skal af med noget?

Min dreng bliver helt vildt ulykkelig og ked af det, han hopper rundt og synes ikke det er spor sjovt. Han bliver endnu mere ked af det når vi siger til ham at han ikke har noget i bleen, når han siger han har. Det er lidt øv at opleve han bliver så febrilsk over at han kan mærke det er på vej.

Hun sir hun har lavet adr og ser lidt forkert ud i hovedet (som i at det er en smugle klamt med sådan noget i bleen)... OG når jeg så sir, at der intet er, kan hun ik heeeelt få det til at passe...

Anmeld

25. september 2013

Angelspot

2721 skriver:

Herhjemme er der ingen problemer i den stil. Han siger altid bare stolt at nu laver han lort og så gør han det.
Men har generelt altid haft godt styr på det og har altid kunnet skelne mellem prutter og at han rent faktisk laver lort.
Taler i om det derhjemme?
Her har vi altid talt meget åbent og afslappet omkring det.

Ja vi er meget afslappede omkring det og han ser også når vi sidder på toilet engang imellem. Han sidder også glad på potten når vi så læser en bog imens eller spiller på ipaden.

Han har ikke haft det sådan før, men netop som du beskriver det. Helt uden at gøre et nummer ud af det. Han har kunnet mærke at han tisser i bleen i lang tid og kan gøre opmærksom på det.

Anmeld

25. september 2013

2721

Angelspot skriver:

Ja vi er meget afslappede omkring det og han ser også når vi sidder på toilet engang imellem. Han sidder også glad på potten når vi så læser en bog imens eller spiller på ipaden.

Han har ikke haft det sådan før, men netop som du beskriver det. Helt uden at gøre et nummer ud af det. Han har kunnet mærke at han tisser i bleen i lang tid og kan gøre opmærksom på det.

Hmm, ja så er det jo egentligt mærkeligt.
Kan han have haft en ubehagelig oplevelse i dp/vg eller han fx skiftet til bh fornyeligt. Erinder at nogen børn kan blive påvirket på lige netop deres toilet vaner, hvis de er stresset eller der har været store ændringer i daglig dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.