Kan ÆL test tage fejl????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.321 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. juli 2009

Sujan

Jeg har nu de sidste 3 dage brugt ÆL test.  De har kun vist kontrol stregen. Ingeng tegn på positiv test overhovedt. Men lige nu har jeg alle tegn på ÆL. Og jeg sexer naturligvis med kæresten da jeg jo ikke vil sætte alt på ÆL test. (men kan jo godt være nervøs for jeg slet ikke har ÆL)

Men mit spørgsmål er om andre har været ude for dette og om testen kan tage fejl??? Er der måske bare nogle der ikke kan bruge ÆL test?  Jeg tester om eftermiddagen men her i varmen har jeg drukket utrolig meget vand som nærmest "løber lige igennem" kan det have indflydelse på testen??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2009

FrkT

Ved du hvor lang din cyklus er? Og hvornår er du begyndt at teste? (på hvilken dag siden 1. dagen af sidste mens?)?? Man kan have ÆL på ALLE tidspunkter af en cyklus. Så selvom gennemsnittet måske ligger på 14. dagen, så kan du have det både på 7. dagen og 20. dagen også. Nogle har faktisk deres ÆL IMENS de har deres mens. Da jeg begyndte på ÆL-tests startede jeg med at teste på cyklusdag 1 (dvs. min første dag med mens i den pågældende cyklus). Og testede så indtil den var positiv, hvilket den som regel er på dag 15 for mit vedkommende (med en kort cyklus på 26 dage). Og i de efterfølgende cyklusser testede jeg så fra dag 12 af og til positiv, da den jo også kan variere lidt fra gang til gang.

Anmeld

20. juli 2009

Sujan

Nej ved ikke hvor lang min cyklus er da jeg kun har haft 1 menstruation siden pille stop., er på dag 12 har testet siden dag 10. Men synes bare jeg har alle symptomer i dag (udflåd, smerter, o.s.v.) men kan jo selvfølgelig være den bare er på vej.

Anmeld

20. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
æl-test kan GODT tage fejl...
De kan både vise falsk positiv og falsk negativ, da de reagerer på rigtig mange andre ting i urinen end de burde
Så jeg ville bestemt lytte til min krop (som det også lyder til du gør), og bruge pengene på noget andet!
knus Caroline 8+4 (aldrig brugt æl-test)

Anmeld

20. juli 2009

FrkT

Og Caroline har helt ret, de KAN godt tage fejl. Men personligt er jeg nu stadig en tilhænger af det. Vi sexer stadig stort set hver 2. dag (glipper engang imellem, men for det meste husker/når vi det), men når jeg så får positiv ÆL-test, så plejer vi lige at tage en ekstra gang, eller to, hehe.

Det er meget forskelligt om man kan mærke sin ÆL eller ej, jeg mærker som regel også min, men har dog været i tvivl et par gange, men derfor synes jeg nu stadig at det er rart at være sikker, og hvis du både har symptomer og en positiv ÆL-test, så må den helt sikkert være der!

Men tænker at det måske uanset hvad er en idé for dig at bruge testene i mindst de første par cyklusser, da du jo netop ikke kender din ÆL endnu, så bare for at få en idé om ca. hvornår den kommer i løbet af din cyklus (som regel +/- et par dage max). Men hvis du lige er stoppet med p-piller kan det også være derfor din ÆL-test viser negativ, selvom du umiddelbart lyder til at have din ÆL. Har hørt flere som ikke helt kan regne med testene LIGE efter pillestop. Din krop skal jo lige "finde sig selv" igen  

Men jeg ville helt klart starte fra dag 1 (altså første mens-dag) i din næste cyklus med at teste, og sørg for du har mange tests, og så test 1 gang om dagen indtil den viser positiv  Og helst nogenlunde samme tidspunkt hver dag, for at få det mest realistiske billede. Jeg tester fx altid om eftermiddagen, for så bliver det max +/- et par timer fra det tidspunkt, alt efter om jeg har morgenvagt, aftenvagt eller fridag. Held og lykke med det!

Knus

Anmeld

21. juli 2009

LineD

Hvis jeg skal komme med et vildt gæt, så har du smerter nu, fordi din ÆL er på vej, inden for 24-48 timer, det vil også passe med din "gamle" cyklus.
Personligt har jeg aldrig oplevet at ÆL testene har taget fejl, men der er jo fejlmargener i alle slags teste naturligvis...
Vandet kan også klart udtynde din urin, og dermed udvaske den koncentration af det stof testen måler...
Men lyt til din krop, og prøv at tage en ÆL test om en dag eller 2

Anmeld

21. juli 2009

Sujan

Tak for svar.

Jeg tog endnu en test i går. stadig ingenting. Prøver igen om et par timer så må jeg se. Ellers må jeg købe en ny stak og se om der er held i næste måned. er på dag 14 nu så kan stadig nåes:-)

og ellers bare prøve som normalt med sex hver til hveranden dag. Er jo bare meget rart at have noget at gå efter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.