Og Caroline har helt ret, de KAN godt tage fejl. Men personligt er jeg nu stadig en tilhænger af det. Vi sexer stadig stort set hver 2. dag (glipper engang imellem, men for det meste husker/når vi det), men når jeg så får positiv ÆL-test, så plejer vi lige at tage en ekstra gang, eller to, hehe.
Det er meget forskelligt om man kan mærke sin ÆL eller ej, jeg mærker som regel også min, men har dog været i tvivl et par gange, men derfor synes jeg nu stadig at det er rart at være sikker, og hvis du både har symptomer og en positiv ÆL-test, så må den helt sikkert være der!
Men tænker at det måske uanset hvad er en idé for dig at bruge testene i mindst de første par cyklusser, da du jo netop ikke kender din ÆL endnu, så bare for at få en idé om ca. hvornår den kommer i løbet af din cyklus (som regel +/- et par dage max). Men hvis du lige er stoppet med p-piller kan det også være derfor din ÆL-test viser negativ, selvom du umiddelbart lyder til at have din ÆL. Har hørt flere som ikke helt kan regne med testene LIGE efter pillestop. Din krop skal jo lige "finde sig selv" igen
Men jeg ville helt klart starte fra dag 1 (altså første mens-dag) i din næste cyklus med at teste, og sørg for du har mange tests, og så test 1 gang om dagen indtil den viser positiv
Og helst nogenlunde samme tidspunkt hver dag, for at få det mest realistiske billede. Jeg tester fx altid om eftermiddagen, for så bliver det max +/- et par timer fra det tidspunkt, alt efter om jeg har morgenvagt, aftenvagt eller fridag. Held og lykke med det!
Knus
Anmeld