Små børns tænder der måske sidder lidt forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

827 visninger
4 svar
1 synes godt om
23. september 2013

Muffinmus

Min datter har generelt fået hendes tænder i lidt tilfældig rækkefølge, i modsætning til mange der får dem nogenlunde på samme måde.
Men er lidt i tvivl om hendes ene tand sidder i vejen for den der mangler. Kan ikke lige tage et billede, men hun har forneden, tre fortænker ved siden af hinanden, to til den ene side og en til den anden side der sidder pænt, tand nr 4 siddet et stykke fra sin partner og sidder der hvor jeg O tænker mellemrummet mellem fortand nr 2 og hjørnetanen skal sidde. Dvs der lige nu, mellem hendes fortænker og hendes kindtand kun er plads til den ene tand, og ikke to som der burde.
Kan heller ikke finde ud af om det er hjørnetanden der mangler, som det burde være, eller om der hendes ene fortand. Den ser nemlig mere spids ud end hendes tre andre tænder foran forneden.
Nogen der ved om en tand kan rykke sig til den ene eller anden side hvis der skal være plads til den manglende tand, uden af blive skubbet helt ud? For som den sidder lige nu, sidder den jo altså lige midt i hvor der burde være to tænder om at dele pladsen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

sandramor

For mig at se sådan som du har tegnet tænderne så mangler der endnu en fortand og så mangler der en hjørnetand....
Umiddelbart plejer det ikke at være et problem for tænder kan godt flytte sig når den næste tand melder sin ankomst... det kan dog også ske det at en af tænderne bliver en lille smule skæv men det tror jeg nu ikke og selvom det skulle ske så vil det højst sansynligt rette sig igen når de permanente tænder dukker op

Anmeld

23. september 2013

DianaRJS

MariaE skriver:

Min datter har generelt fået hendes tænder i lidt tilfældig rækkefølge, i modsætning til mange der får dem nogenlunde på samme måde.
Men er lidt i tvivl om hendes ene tand sidder i vejen for den der mangler. Kan ikke lige tage et billede, men hun har forneden, tre fortænker ved siden af hinanden, to til den ene side og en til den anden side der sidder pænt, tand nr 4 siddet et stykke fra sin partner og sidder der hvor jeg O tænker mellemrummet mellem fortand nr 2 og hjørnetanen skal sidde. Dvs der lige nu, mellem hendes fortænker og hendes kindtand kun er plads til den ene tand, og ikke to som der burde.
Kan heller ikke finde ud af om det er hjørnetanden der mangler, som det burde være, eller om der hendes ene fortand. Den ser nemlig mere spids ud end hendes tre andre tænder foran forneden.
Nogen der ved om en tand kan rykke sig til den ene eller anden side hvis der skal være plads til den manglende tand, uden af blive skubbet helt ud? For som den sidder lige nu, sidder den jo altså lige midt i hvor der burde være to tænder om at dele pladsen

når hun ikke er ældre kan tænderne sagtens rykke sig. min søn havde det samme, men har fået alle hans tænder, og alle sidder som de skal nu, de den der lignede der ikke var plads til ville frem i lyset rykkede de andre tændersig faktisk på plads

men ellers villejeg da høre tandlægen??? kan være voreshar været et sær tilfælde

Anmeld

23. september 2013

Muffinmus

Altså, jeg har tegnet det som jeg ser det..ca mine kunstneriske talenter hvad det angår er vist ikke for gode.
Mn ja, hun mangler en hjørnetand, den er en, at se, men i den anden side kan jeggle helt se hvad der sker, den tand der sidder midt i mellem to andre er som skrevet spidsere end de tre andre fortænker, mekkaen ikke tegne den sidder lidt skævt, venstre aide af den tand vender mere ind mod mundhulen end på billedet, så var det en hjørnetand og ikke en fortand, ville den stadig sidde vendt mere ind mod munden end det jeg tænker er normalt for den slags tænder, i hvert fald når jeg sammenligner med mine to store børns mælketænder.
Men ja, håber da den flytter sig når den manglende tand engang dukker op, synes bare den burde komme hvis det er en alm fortand der mangler var bare lidt bange for der ville gå ged i den nu den skæve tand fyldte for to, mere eller mindre

Anmeld

23. september 2013

Muffinmus

DianaRJS skriver:

når hun ikke er ældre kan tænderne sagtens rykke sig. min søn havde det samme, men har fået alle hans tænder, og alle sidder som de skal nu, de den der lignede der ikke var plads til ville frem i lyset rykkede de andre tændersig faktisk på plads

men ellers villejeg da høre tandlægen??? kan være voreshar været et sær tilfælde

Næ, det kan sagtens være alt rykker sig på plads jo. Mine to andre guldklumper har bare fået deres tænder der hvor de burde sidde fra start, så det er første gang jeg oplever nogen der sidder i vejen for andre. Også første gang jeg oplever tænderne dukker op i den rækkefølge det passer dem
Første tandlæge tjek er jo først om 1,5 år, plus lidt, så derfor tænkte jeg jeg lige kunne dele min bekymring herinde først. Hvis alle så sagde den var gal, så kunne jeg kontakte tandlægen o

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.