Hvordan er reglerne når man har dele børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
8 svar
21 synes godt om
23. september 2013

Anonym trådstarter

Min x og jeg har to børn sammen hvor vi har 7/7 ordning. Hvilket vil sige at vi har dem fra fredag til fredag og sker der noget såsom forældremøde m.m. så er vi kun taget til det hvis det var i den uge vi havde børnene.

Men hvordan er reglerne hvis der nu holdes en fest på børnenes instutition i min uge hvor de er hos mig, har far så ret til at dukke op når det ikke er aftalt imellem os?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Min x og jeg har to børn sammen hvor vi har 7/7 ordning. Hvilket vil sige at vi har dem fra fredag til fredag og sker der noget såsom forældremøde m.m. så er vi kun taget til det hvis det var i den uge vi havde børnene.

Men hvordan er reglerne hvis der nu holdes en fest på børnenes instutition i min uge hvor de er hos mig, har far så ret til at dukke op når det ikke er aftalt imellem os?

Jeg ved ikke om der som sådan er nogle regler der siger at det må man ikke eller det må man gerne. Men jeg kan ikke lade være med at tænke, hvad skulle der ske ved at i dukkede op til arrangementer mht. børnene i de uger hvor i ikke selv har dem? Det må da kun være dejligt for børnene.

Hvis i har fælles forældremyndighed så må forældrene vel gerne dukke op til forsk. ting som har med børnene at gøre - det samme ved forældremøder. Jeg vil da helst at faderen til min datter dukker op til sådanne ting da det er vigtigt for vores datter. Men tror i selv vælger hvordan i vil gøre det.

/Fenja

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Problemet er bare at her kan mor og far ikke sammen og slet ikke vores nye kærester. Hans kærester har fx lige truet mig på livet hvis jeg nærmede mig hende igen. Så det er ikke ligefrem dem jeg ønsker at se på en aften som jeg havde tænkt på at skulle nyde med mine børn og min kæreste.

Min x gør det kun for at pisse mig af da det eneste han har som han kan bruge imod mig er børnene. Og han gør det gerne.

Anmeld

24. september 2013

2721

Hej
Tror ikke der er regler omkring det.
Men måske i skulle genoverveje jeres ordning, når i har så dårligt et samarbejde, det lyder godt nok ikke helt sundt.
Hvordan har jeres børn det med det hele?

Anmeld

24. september 2013

FruK

Jeg tror der er noget med, at man har ret til at deltage i forældremøder mm, men ved ikke med sociale arrangementer.

Men hvor får jeg ondt af jeres børn. 

Jeg har selv en dreng i 7/7 og jeg har svært ved at forestille mig, hvordan det skulle fungere, hvis far og jeg (og nye kærester) havde sådan et forhold.

Anmeld

24. september 2013

Dot D

Anonym skriver:

Problemet er bare at her kan mor og far ikke sammen og slet ikke vores nye kærester. Hans kærester har fx lige truet mig på livet hvis jeg nærmede mig hende igen. Så det er ikke ligefrem dem jeg ønsker at se på en aften som jeg havde tænkt på at skulle nyde med mine børn og min kæreste.

Min x gør det kun for at pisse mig af da det eneste han har som han kan bruge imod mig er børnene. Og han gør det gerne.

Jeg tænker, kunne I ikke aftale, at det kun er jer - forældre - der tager med, der må jeres kærester blive hjemme...? 

Det er da til størst glæde for børnene, hvis begge forældre er med til sådanne arrangementer. I to må så lade være med at sidde lårene af hinanden, hvis I ikke kan sammen - eller "tage jer sammen" for barnets skyld sådan en dag/aften

Jeg kender flere sklite, der har den ordning, at det kun er forældrene, der tager afsted, og børnene er bare så glade til de arrangementer

Anmeld

24. september 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Som lærer oplever jeg så godt som altid, at begge forældre kommer både til arrangementer og forældremøder, hvilket jeg da også finder helt selvfølgeligt. Man er jo ikke kun far eller mor hveranden uge.

Til gengæld har disse forældre kun deres nye partnere med, hvis alle parter fungerer fint med det. Alternativt er det kun mor og far, der deltager. 

Jeg synes, det er frygteligt synd for børn, hvis forældre ikke kan opføre sig som voksne mennesker de få gange, de opholder sig i samme lokale. 

Anmeld

24. september 2013

LMX

Der er ingen regler som sådan, men det burde der være. Regler der siger at deleforældre skal se at blive voksne og te sig anstændigt og ift til hvad der er bedst for deres børn!

Det er usmageligt at bruge børnene som våben og der er KUN én taber og det er barnet! 

Grow up!

(Skylder lige at sige at den ikke er myntet på nogen specielt. Bare generelt)

Anmeld

24. september 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Puha stakkels børn... Ærgerligt han ikke kan se at han straffer sine børn, i stedet for dig... Ja det går udover dig, men mest jeres børn...

jeg kender ikke reglerne for 7/7, men kender flere som har ordningen... Men der deltager kun forældrene i arrangementerne på skolen/bh... Og kun hvor alle parter kan sammen, deltager man sammen... 

Din x kærester har intet at gøre til disse arrangementer og slet ikke, når hun truer dig på livet... 

Men uanset regler, så lyder det jo som om han er ligeglad med hvad reglerne er....

trist for jeres børn...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.