Kan det virkelig være ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

991 visninger
10 svar
10 synes godt om
23. september 2013

Anonym trådstarter

Hej.
Sagen er den at min kæreste har købt bil, i mit navn (aftalt)
Der har været en masse denne måned, bla flytning osv, så han har ik haft til afdraget. Det er så ik her mit spørgsmål ligger.

Pengene skulle ha været betalt senest D 10.
Siden D 13. Har de ringet dagligt til min Tlf, jeg har dog ikke taget den (igen dumt, men heller ik her debatten ligger )

Idag tillader de sig sagu edme at ringe mig op på mit job, altså på telefonen i den børnehave jeg arbejder i.
Jeg var mundlam!
Kan det virkelig passe at kreditorer må kontakte mig gennem mit job?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja det tror jeg faktisk gerne at de må, når nu de ik har haft andre muligheder for at få fat på dig. Det er jo deres job at inkassere deres penge, så tænker at alle tricks gælder. Vh stine

Anmeld

23. september 2013

ESV

Anonym skriver:

Hej.
Der har været en masse denne måned, bla flytning osv, så han har ik haft til afdraget. Det er så ik her mit spørgsmål ligger.

Siden D 13. Har de ringet dagligt til min Tlf, jeg har dog ikke taget den (igen dumt, men heller ik her debatten ligger )

Idag tillader de sig sagu edme at ringe mig op på mit job, altså på telefonen i den børnehave jeg arbejder i.
Jeg var mundlam!

Jeg ved ikke om de rent lovmæssigt skulle være forhindret i at gøre det. Jeg kan sgu godt forstå dem, når du ignorerer deres henvendelser må de jo finde andre måder at komme i kontakt med dig på

Anmeld

23. september 2013

modesty

Anonym skriver:

Hej.

Jeg var mundlam!

Tja, hvorfor skulle de ikke måtte det, når du er umulig at få fat på via andre kontaktveje.

Anmeld

23. september 2013

Zelinasmor

De må kontakte dig på alle måder. De må endda troppe op ude foran din dør.  Sådan er det med kreditore. Får de ikke deres penge, så gør de hvad de kan. 

Anmeld

23. september 2013

LilleSmølf

Se den fra den lyse side - i det mindste forsøger de at kontakte dig så du kan betale af i stedet for at smide dig direkte i RKI.

Synes bare du skulle tage telefonen og forklare dem situationen, mon ikke I kan få lavet en aftale om afbetaling der fungerer for begge partere?

Anmeld

23. september 2013

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Det må de gerne..

Så de har deres helt på det rene..

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

23. september 2013

jydeinden

skal ikke kunne se hvorfor de IKKE må, det er jeres opgave at lave aftaler med dem, det er jer der har handlet uden at betale de gør bare deres arbejde

Anmeld

23. september 2013

AMM00

Foestår ikk hvorfor du ikk bar tager tlf når de ringer.. du ksn med kun et opkald spørge om der er mulighed for at de ikke kan rykke betalinhen til næste måned. Jeg har selv ringet til min forsikring og spurgte om jeg ikke kan betale regningen til næste måned og på den måde kommer der ikk gebyr på. Så om det er forsikring eller noget helt tredje så skal du bar ringe og snakke med dem. Så behøver du ikk at blive mundlam hbis de ringer dig op på dit arbejde.

Anmeld

23. september 2013

C-Dog

Ja det er helt lovligt. :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.