Spørgsmål vedr. børnebidrag og oplysningspligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.058 visninger
9 svar
1 synes godt om
23. september 2013

Anonym trådstarter

Skal fra den første til at modtage børnebidrag til min datter udbetalt direkte fra faderen og tænker om jeg i den forbindelse skal oplyse "indtægten" nogen steder da jeg bla. modtager kontanthjælp, får boligsikring og har fuld friplads?

Vil jo helst ikke ende op med at skylde penge 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

Ayasmor

Anonym skriver:

Skal fra den første til at modtage børnebidrag til min datter udbetalt direkte fra faderen og tænker om jeg i den forbindelse skal oplyse "indtægten" nogen steder da jeg bla. modtager kontanthjælp, får boligsikring og har fuld friplads?

Jeg ville tjekke med Udbetaling Danmark og kommunen, da det er dem, der udbetaler dine ydelser. Dog mener jeg ikke, at børnebidrag tæller som en decideret indkomst, der har indflydelse på boligsikring m.m. men hellere være på den sikre side. Din datters far skal dog huske at oplyse det som en udgift, da det er fradragsberettiget

Anmeld

23. september 2013

LRJ

Anonym skriver:

Nej du skal ikke oplyse det nogen steder sålænge han skriver i overførelsen at det er børnebidrag, det skulle jeg hvertfald ikke da jeg var enlig,

Anmeld

23. september 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

din boligsikring og friplads har intet med din løn at gøre i den sammenhæng og eftersom du er på kh har de jo din indtægt

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

Kunne ihvertifald læse mig frem til at mht boligsikring er det kun det man modtager ud over normal bidraget der skal angives.

Og skal alligevel have ringet til pladsanvisningen i morgen da jeg ikke lige kan finde ud af hvordan jeg digitalt oplyser dem om min ændring i indkomst (fra sygedagpenge til kontanthjælp) og så kan jeg jo lige forhøre mig dér hos dem

Anmeld

23. september 2013

Maise86

Anonym skriver:

Kunne ihvertifald læse mig frem til at mht boligsikring er det kun det man modtager ud over normal bidraget der skal angives.

Og skal alligevel have ringet til pladsanvisningen i morgen da jeg ikke lige kan finde ud af hvordan jeg digitalt oplyser dem om min ændring i indkomst (fra sygedagpenge til kontanthjælp) og så kan jeg jo lige forhøre mig dér hos dem

Det er helt korrekt at det der modtages ud over normalbidraget skal oplyses som indtægt. Men husk det er din datters indtægt og ikke din Altså for ikke at du misforstår skal indtægten registreres som hendes

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Det er helt korrekt at det der modtages ud over normalbidraget skal oplyses som indtægt. Men husk det er din datters indtægt og ikke din Altså for ikke at du misforstår skal indtægten registreres som hendes

Så hvis man kun modtager normalbidraget så skal det ikke indberettes nogensteder?

Anmeld

23. september 2013

Maise86

Anonym skriver:

Så hvis man kun modtager normalbidraget så skal det ikke indberettes nogensteder?

Nej så skal det ikke oplyses - sådan fik jeg det i hvert fald forklaret

Anmeld

23. september 2013

Anonym trådstarter

Maise86 skriver:

Nej så skal det ikke oplyses - sådan fik jeg det i hvert fald forklaret

Ok tak

Syntes det er en jungle at finde rundt i hvem der skal oplyses om hvad når man på én gang går ned i indtægt, har huslejestigning fra årsskiftet og begynder at modtage børnebidrag 

Anmeld

23. september 2013

Maise86

Anonym skriver:

Ok tak

Syntes det er en jungle at finde rundt i hvem der skal oplyses om hvad når man på én gang går ned i indtægt, har huslejestigning fra årsskiftet og begynder at modtage børnebidrag 

Ja det er virkelig ikke nemt og man ønsker jo at oplyse det rigtige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.