Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Mit barns far har købt et børnesæde, der sidder forrest på cykelen. Der er ikke noget til at spænde barnet fast med på sædet. Har det ikke så godt med, at han ikke er spændt fast. Hvis han kører galt, flyver barnet jo bare ud over styret. Min eks mener at jeg er pylret, men jeg har det bare ikke godt med det. Ved i om der er nogle regler på dette område, og ville i syntes det var sikkert?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Ida b skriver: Mit barns far har købt et børnesæde, der sidder forrest på cykelen. Der er ikke noget til at spænde barnet fast med på sædet. Har det ikke så godt med, at han ikke er spændt fast. Hvis han kører galt, flyver barnet jo bare ud over styret. Min eks mener at jeg er pylret, men jeg har det bare ikke godt med det. Ved i om der er nogle regler på dette område, og ville i syntes det var sikkert?
Det er lovpligtigt, at barnet er spændt fast
uhh ikke spændt fast hvad så hvis han dag han bramser på den cykler eller vælter uhh nej nej nej nej.
http://taenk.dk/gode-raad/regler-om-born-paa-cyklen
Groft sagt, så sammenligner jeg det med at have barnet med i bilen i en autostol, hvor barnet heller ikke er spændt fast..
Absolut no-go i min verden.
Det ville jeg godt nok heller ikke være med til... så jeg synes ikke du er pylret
FruJacobsen skriver: Er det ligefrem ulovligt? Vores cykelhandler har lige solgt os et såkaldt "traktorsæde", som kan sidde foran på en herrecykel. Tvivler på, at de forhandler det, hvis det er ulovligt. Det bruger min mand da, når han cykler med vores søn...
Er det ligefrem ulovligt? Vores cykelhandler har lige solgt os et såkaldt "traktorsæde", som kan sidde foran på en herrecykel. Tvivler på, at de forhandler det, hvis det er ulovligt. Det bruger min mand da, når han cykler med vores søn...
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128