Cykle med barn som ikke er spændt fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

951 visninger
12 svar
4 synes godt om
23. september 2013

Ida b

Mit barns far har købt et børnesæde, der sidder forrest på cykelen. Der er ikke noget til at spænde barnet fast med på sædet. Har det ikke så godt med, at han ikke er spændt fast. Hvis han kører galt, flyver barnet jo bare ud over styret. Min eks mener at jeg er pylret, men jeg har det bare ikke godt med det. Ved i om der er nogle regler på dette område, og ville i syntes det var sikkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Ida b skriver:

Mit barns far har købt et børnesæde, der sidder forrest på cykelen. Der er ikke noget til at spænde barnet fast med på sædet. Har det ikke så godt med, at han ikke er spændt fast. Hvis han kører galt, flyver barnet jo bare ud over styret. Min eks mener at jeg er pylret, men jeg har det bare ikke godt med det. Ved i om der er nogle regler på dette område, og ville i syntes det var sikkert?

Det samme gjorde min venindes ex! Og min veninde købte en brugt (100kr) cykelstol til ex' en da hun simpelthen var bange for at han faldt ved hårdt stop.

Anmeld

23. september 2013

K&S

Ida b skriver:

Det er lovpligtigt, at barnet er spændt fast

Anmeld

23. september 2013

B&J

uhh ikke spændt fast hvad så hvis han dag han bramser på den cykler eller vælter uhh nej nej nej nej.

Anmeld

23. september 2013

lotteh21

Det er ulovligt at køre med et barn på cykel, hvis barnet ikke er spændt fast. Man kan få stole til cykler, hvor der er sele i og den kan sidde foran. Har selv kæmpet en kamp med min svig erfar. Han synes osse jeg var pyldret. Men man har ingen chance for at holde på barnet hvis der sker en ulykke, og synes det er dybt uansvarligt at der er nogen der simpelthen gambler med børnenes liv.

hilsen charlotte

Anmeld

23. september 2013

FruJacobsen

Er det ligefrem ulovligt? Vores cykelhandler har lige solgt os et såkaldt "traktorsæde", som kan sidde foran på en herrecykel. Tvivler på, at de forhandler det, hvis det er ulovligt. Det bruger min mand da, når han cykler med vores søn...

Anmeld

23. september 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
23. september 2013

Janni.

Groft sagt, så sammenligner jeg det med at have barnet med i bilen i en autostol, hvor barnet heller ikke er spændt fast..

Absolut no-go i min verden. 

Anmeld

23. september 2013

Frk.S

Det ville jeg godt nok heller ikke være med til... så jeg synes ikke du er pylret

Anmeld

23. september 2013

lotteh21

FruJacobsen skriver:

Er det ligefrem ulovligt? Vores cykelhandler har lige solgt os et såkaldt "traktorsæde", som kan sidde foran på en herrecykel. Tvivler på, at de forhandler det, hvis det er ulovligt. Det bruger min mand da, når han cykler med vores søn...

Prøv og google det??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.