Kronikertilskud fatter hat!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

825 visninger
8 svar
2 synes godt om
23. september 2013

gædde/gitte

ja det gør jeg virkelig ikke.....

Har lige fået kronikertilskud.

Har været igang med IUI siden januar.... men Dronninglund sørger ikke for kroniker tilskud til IUI patienter, fordi vi ikke skønnes til at bruge penge nok.

Har været på apoteket og få en udskrift over mit køb (der mangler et køb på 800 kr i aalborg, nogen køb i dronninglund og alt fra april mrd... tror apotekeren og jeg snakkede for meget) men kan se jeg selv har betalt 2900,- og mit CTR saldo er på 7800,- (før jeg fik kronikerbevilling)

Ctr skal være på 17500,- før man får 100% hjælp.... og man kan max få en egen betaling på 3400.......... men

Det kan jeg overhovede ikke få til at hænge sammen!
Hvordan pokker fungerer det så??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

salix

jeg er ikke sikker på at du kan få det med tilbagevirkende kraft desværre.....

og som jeg har forstået det så har dit kroniker tilskud ikke noget med dit CTR at gøre... kun medicinet til behandlingerne...

Anmeld

23. september 2013

gædde/gitte

salix skriver:

jeg er ikke sikker på at du kan få det med tilbagevirkende kraft desværre.....

og som jeg har forstået det så har dit kroniker tilskud ikke noget med dit CTR at gøre... kun medicinet til behandlingerne...

jamen det står der på mit kroniker tilskud

At det er CTR

AT bevillingen gælder fra 8/9, og hvis man er igang med en periode så fra periodens start............?!?!

men på apoteket siger de også at det ikke er med tilbagevirkende kraft og at jeg slet ikke har brugt nok penge... men det ??

åh.......... sådan nogen paragraf pjat ... det står SÅ tvetydigt

Anmeld

23. september 2013

Dulgretz

gædde/gitte skriver:

ja det gør jeg virkelig ikke.....

Har lige fået kronikertilskud.

Har været igang med IUI siden januar.... men Dronninglund sørger ikke for kroniker tilskud til IUI patienter, fordi vi ikke skønnes til at bruge penge nok.

Har været på apoteket og få en udskrift over mit køb (der mangler et køb på 800 kr i aalborg, nogen køb i dronninglund og alt fra april mrd... tror apotekeren og jeg snakkede for meget) men kan se jeg selv har betalt 2900,- og mit CTR saldo er på 7800,- (før jeg fik kronikerbevilling)

Ctr skal være på 17500,- før man får 100% hjælp.... og man kan max få en egen betaling på 3400.......... men

Det kan jeg overhovede ikke få til at hænge sammen!
Hvordan pokker fungerer det så??

Tror heller ikke du kan få med tilbagevirkende kraft.. Kronikertilskudet begynder at dække nogle af udgifterne allerede ved 800kr mener jeg, og jeg mere du bruger jo mindre skal du selv betale..

Jeg endte med en CTR-saldo på omkring 13.000 men havde altså ikke selv betalt mere end knap 3000.. Fik 80% tilskud tilsidst og var jeg nået op på de 3400, ja så får man jo 100% tilskud

Anmeld

23. september 2013

salix

dit tilskud gælder fra den dag du har fået det beviliget altså fra den 8/9... og igen den giver dig strøre og støre tilskud til din medicein frem til 100% ved det beløb der nu er sat som max egn betaling...

Anmeld

23. september 2013

gædde/gitte

Dulgretz skriver:

Tror heller ikke du kan få med tilbagevirkende kraft.. Kronikertilskudet begynder at dække nogle af udgifterne allerede ved 800kr mener jeg, og jeg mere du bruger jo mindre skal du selv betale..

Jeg endte med en CTR-saldo på omkring 13.000 men havde altså ikke selv betalt mere end knap 3000.. Fik 80% tilskud tilsidst og var jeg nået op på de 3400, ja så får man jo 100% tilskud

jamen??? hvorfor står der så at min CTR saldo skal være 17500,- ???
og jeg ved jeg er lige på grænsen, hvis ikke over en egnbetaling på 3400??

det er bare ærgeligt fordi klinikken ikke gad søge det for mig ved start?? ØV!

ej hvor er det rodet altså

Anmeld

23. september 2013

gædde/gitte

salix skriver:

dit tilskud gælder fra den dag du har fået det beviliget altså fra den 8/9... og igen den giver dig strøre og støre tilskud til din medicein frem til 100% ved det beløb der nu er sat som max egn betaling...

så hvis klinikken havde gidet, så kunne jeg næste gang ha haft 100% ......... jamen tak til min skæbne igen og den lorte ulykkes stjerne jeg åbenbart er født under............

ihhhhhhhh........

men der står at bevillingen gælder fra 8/9 , men er man igang med behandlingsperiode, så gælder den dog fra behandlingsperiodens start - det er det jeg syntes er tvetydig

Anmeld

23. september 2013

salix

gædde/gitte skriver:

så hvis klinikken havde gidet, så kunne jeg næste gang ha haft 100% ......... jamen tak til min skæbne igen og den lorte ulykkes stjerne jeg åbenbart er født under............

ihhhhhhhh........

men der står at bevillingen gælder fra 8/9 , men er man igang med behandlingsperiode, så gælder den dog fra behandlingsperiodens start - det er det jeg syntes er tvetydig

ja det er meget underligt... tænker det må være den omgang du er igang med nu og ikke hele forløbet den gælder jo også "kun" et kaleder år...

så du må se om du kan få kviteringer for det du har fået i dette forsøg ind til vidre...

Anmeld

23. september 2013

ano14316

Jeg ved ikke meget om det...
Men jeg ved at man kan logge ind på sundhed.DK og se hvilke medicin man har købt på recept og hvad det koster...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.