Sy flænge i skindjakke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
8 svar
1 synes godt om
23. september 2013

Maise86

Jeg købte igår en lækker skindjakke brugt.

Idag opdager jeg så en flænge i jakken under kraven

Mit spørgsmål går så på om jeg kan sy det? Det behøver ikke nødvendigvis være kønt, da det er et sted hvor man ikke umiddelbart kan se det, men mere for at undgå det 'løber'.

Hjælp i skønne kvinder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2013

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Jeg købte igår en lækker skindjakke brugt.

Idag opdager jeg så en flænge i jakken under kraven

Mit spørgsmål går så på om jeg kan sy det? Det behøver ikke nødvendigvis være kønt, da det er et sted hvor man ikke umiddelbart kan se det, men mere for at undgå det 'løber'.

Hjælp i skønne kvinder

Der kan du godt. Men det bliver nok ikke så kønt, hvis det er i selve skindet så løber det ikke medmindre man river i det. Tror at jeg ville se om jeg kunne finde noget lim og så lime et stykke bagpå og samle revnen på den måde i steder dor

Anmeld

23. september 2013

Maise86

Benjamin09 skriver:

Der kan du godt. Men det bliver nok ikke så kønt, hvis det er i selve skindet så løber det ikke medmindre man river i det. Tror at jeg ville se om jeg kunne finde noget lim og så lime et stykke bagpå og samle revnen på den måde i steder dor

Tusind tak for svar

Tror du muligheden for at flængen bliver værre formindskes hvis jeg syr den? Flængen er under en krave, så man ser det ikke.

Noget specielt lim jeg skal kigge efter hvis det bliver den løsning?

Anmeld

23. september 2013

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09
Maise86 skriver:

Tusind tak for svar

Tror du muligheden for at flængen bliver værre formindskes hvis jeg syr den? Flængen er under en krave, så man ser det ikke.

Noget specielt lim jeg skal kigge efter hvis det bliver den løsning?

Har du mulighed for at ligge et billed ind af det. Så kan jeg nok komme med er bedre svar

Anmeld

23. september 2013

Maise86

Benjamin09 skriver:

Har du mulighed for at ligge et billed ind af det. Så kan jeg nok komme med er bedre svar

Jeg kan i hvert fald prøve
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. september 2013

LLN

Maise86 skriver:

Den ville jeg sy, jeg tror det bliver svært ikke at lime den fast til foret hvis du vil lime.

Det kan godt være at du skal have fat i en skindnål da det kan være hårdt at sy i.

Anmeld

23. september 2013

LLN

Maise86 skriver:

Den ville jeg sy, jeg tror det bliver svært ikke at lime den fast til foret hvis du vil lime.

Det kan godt være at du skal have fat i en skindnål da det kan være hårdt at sy i.

Anmeld

23. september 2013

Maise86

LLN skriver:

Tusind tak for dit svar Det er en stor hjælp

Anmeld

23. september 2013

Dot D

Maise86 skriver:

Det bedste du kan gøre, er at købe noget skind i samme tykkelse og farve - to stykker lidt større end revnen, dem skal du lime på inder - og yderside med en lim beregnet til skind.

Det er den stærkeste måde at gøre det på, da en syning vil "svække" skindet, når det er en lappeløsning...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.