Ferie i Stockholm - hvad skal man se/lave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
9 svar
5 synes godt om
22. september 2013

LinLin

Vi skal til Stockholm i efterårsferien (vi skal bo i Sollentuna der vist ligger et stykke udenfor byen ). Min mand skal filme landskampe to dage og så kombinerer vi det lige med familieferie

Men jeg har aldrig været der og min mand har kun set lufthavn, hotel og stadion så vi mangler inspiration til hvad man kan lave

Vi har to drenge med på 3 og 7 (som så skal flyve for første gang) ...

Jeg tænker at det bliver spændende for dem bare at komme til et andet land da vi plejer at holde ferie i DK, men vi skal jo ikke bare være på hotellet

Så... inspiration, tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2013

2babygirls

LinLin skriver:

Vi skal til Stockholm i efterårsferien. Min mand skal filme landskampe to dage og så kombinerer vi det lige med familieferie

Men jeg har aldrig været der og min mand har kun set lufthavn, hotel og stadion så vi mangler inspiration til hvad man kan lave

Jeg tænker at det bliver spændende for dem bare at komme til et andet land da vi plejer at holde ferie i DK, men vi skal jo ikke bare være på hotellet

Så... inspiration, tak

Er der ikke en kæææææmpe slik butik og pippis land

Anmeld

22. september 2013

LinLin

2babygirls skriver:

Er der ikke en kæææææmpe slik butik og pippis land

Haha - jeg aner det ikke

Anmeld

22. september 2013

JulieE

I skal helt sikker se Vasa. Er kæmpe træskib, der sank på Jomfru Rejsen, lige uden for havnen. Det er hævet og udstilles... Vildt fascinerende

Anmeld

22. september 2013

BabyMus

LinLin skriver:

Vi skal til Stockholm i efterårsferien (vi skal bo i Sollentuna der vist ligger et stykke udenfor byen ). Min mand skal filme landskampe to dage og så kombinerer vi det lige med familieferie

Så... inspiration, tak

Nu har jeg godt nok ikke prøvet at være der med børn, så ved ikke hvad "man" gør med børn. Men da jeg var der (det var december) der "lavede" vi egentlig ikke så meget andet end bare at gå rundt og nyde byen. Det er en fantastisk smuk by, vil SÅ gerne tilbage en dag. Men den gamle del af byen synes jeg var rigtig hyggelig. Så tror I får en fantastisk tur, uanset hvad I laver. Der er SÅ smukt. Rigtig god tur.

Anmeld

22. september 2013

BabyMus

LinLin skriver:

Så... inspiration, tak

http://www.rejseliv.dk/stockholm-med-smaaboern

http://politiken.dk/turengaartil/guide/europa/sverige/stockholm/feriemedboern/

http://www.gratisrejseguider.dk/sverige/stockholm/stockholm-b%C3%B8rn

http://www.sjovforbornpaaferie.dk/ferieomraade.asp?n=Stockholm&ID=28

Kunne ikke lige lade være med at google. Der er mange gode ting ser det ud til.

Anmeld

23. september 2013

bvk

klart gamla sta,  globen, vandet og slots kirken (hvor dr Ingrid blev gift). i gamla Sta er særligt stor torget spændende, hvis du læser op på det stockholmske blodbad og så er der en café i et lille gult hus, der serverer hvid kakao;-)

tæt på Vasa museet er der et Astrid Lindgren museum, hvor man svæver rundt og ser f.eks Karlsson på taget (junibacken)

hvis du skal have tid til at gå alene med børnene, så er skansen fantastisk, her er fyldt med nordiske dyr..eller kulturhuset på sergelstorv, øverst plejer der at være kreative aktiviteter for børn.

og så er der selvfølgelig alle parkerne (måske de når at finde skøjtebaner frem.)

Stockholm er fantastisk med børn, der er så mange muligheder, der fanger både børn og voksne!

Hav en fantastisk tur!

Anmeld

23. september 2013

LinLin

JulieE skriver:

I skal helt sikker se Vasa. Er kæmpe træskib, der sank på Jomfru Rejsen, lige uden for havnen. Det er hævet og udstilles... Vildt fascinerende

er stødt på vasa-museet men troede det var noget med slotte eller noget

Anmeld

23. september 2013

LinLin

bvk skriver:

klart gamla sta,  globen, vandet og slots kirken (hvor dr Ingrid blev gift). i gamla Sta er særligt stor torget spændende, hvis du læser op på det stockholmske blodbad og så er der en café i et lille gult hus, der serverer hvid kakao;-)

tæt på Vasa museet er der et Astrid Lindgren museum, hvor man svæver rundt og ser f.eks Karlsson på taget (junibacken)

hvis du skal have tid til at gå alene med børnene, så er skansen fantastisk, her er fyldt med nordiske dyr..eller kulturhuset på sergelstorv, øverst plejer der at være kreative aktiviteter for børn.

og så er der selvfølgelig alle parkerne (måske de når at finde skøjtebaner frem.)

Stockholm er fantastisk med børn, der er så mange muligheder, der fanger både børn og voksne!

Hav en fantastisk tur!

Tak for ideer

Har været inde på visit stockholm, men kunne ikke lige overskue det

Anmeld

23. september 2013

LinLin

BabyMus skriver:

Nu har jeg godt nok ikke prøvet at være der med børn, så ved ikke hvad "man" gør med børn. Men da jeg var der (det var december) der "lavede" vi egentlig ikke så meget andet end bare at gå rundt og nyde byen. Det er en fantastisk smuk by, vil SÅ gerne tilbage en dag. Men den gamle del af byen synes jeg var rigtig hyggelig. Så tror I får en fantastisk tur, uanset hvad I laver. Der er SÅ smukt. Rigtig god tur.

Tak vi glæder os også !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.